printlogo


کد خبر: 241256تاریخ: 1400/9/17 00:00
اخبار

چاپ بیستم زندگینامه خود‌‌نوشت رهبر انقلاب
کتاب «خون دلی که لعل شد» به چاپ بیستم رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، این کتاب دربردارنده خاطرات حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای مدظله‌العالی از زندان‌ها، تبعید و دوران مبارزات انقلاب اسلامی ایشان است. این اثر شامل بیان حکمت‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی است که به فراخور بحث‌ها بیان شده و هر کدام از آنها می‌تواند چراغ راهی برای آشنایی مخاطب کتاب بویژه جوانان عزیز با فجایع رژیم منحوس پهلوی، همچنین سختی‌ها، مرارت‌ها و رنج‌های مبارزان و در مقابل، پایمردی‌ها، مقاومت‌ها، خلوص و ایمان انقلابیون باشد. لازم به ذکر است که این کتاب، ابتدا به زبان عربی و با عنوان «إنّ مع الصّبر نصراً» توسط دکتر «محمد‌علی آذرشب» گردآوری و در بیروت منتشر شده بود و کتاب «خون دلی که لعل شد» ترجمه کتاب مذکور است که توسط «محمدحسین باتمان‌قلیچ» به فارسی بازگردانده شده است.
نقل خاطرات با قلم معظم‌له، سبب شده تا این با دیگر خاطراتی که در زمینه مبارزات قبل از انقلاب به رشته تحریر درآمده‌اند، متمایز شود. ایشان در این اثر روزهای کودکی و اشتغال به تحصیل تا آغاز فعالیت‌های خود به عنوان یک مبارز علیه رژیم طاغوت و سپس درگیری‌ها و دستگیری‌ها را با جزئیات دلچسبی شرح داده‌اند. از دیگر ویژگی‌های این کتاب می‌توان به نگارشی به دور از اطناب، خودداری از بیان مطالب غیرمفید، توصیفات دقیق و ارائه تصویر جامعی از فضای مبارزه رهبر انقلاب و همرزمان پاکبازشان اشاره کرد. خواننده، علاوه بر آشنایی با دوران تبعید و مبارزات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با افکار و سیره رهبر حکیم انقلاب در امور زندگانی نیز آشنا می‌شود. 
***
اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی حکم گرفتند
طی احکام جداگانه‌ای از سوی رئیس سازمان سینمایی، اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی منصوب شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، طی احکام جداگانه‌ای از سوی محمد خزاعی، 7 عضو شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی و شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی منصوب شدند. بنا به حکم رئیس سازمان سینمایی، مهدی سجاده‌چی فیلمنامه‌نویس، مصطفی رستگاری فیلمنامه‌نویس، پژمان کریمی منتقد سینما، جواد اردکانی نویسنده و کارگردان سینما، امیر آشتیانی‌پور کارگردان و کارشناس فرهنگی، روح‌الله سهرابی کارگردان سینما و فرزاد کاشف تهیه‌کننده و کارشناس فرهنگی به عنوان اعضای جدید شورای پروانه ساخت غیر‌سینمایی منصوب شدند. همچنین خزاعی در حکم دیگری جمال شورجه کارگردان و تهیه‌کننده سینما، محمدباقر قهرمانی استاد دانشگاه، محمدتقی فهیم منتقد سینما، امیر بوالی مدیر تولید گروه الف ویژه سیما فیلم، حامد جعفری تهیه‌کننده سینما، پرویز فارسیجانی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و فرزاد کاشف تهیه‌کننده و کارشناس فرهنگی را به عنوان اعضای شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی منصوب کرد. 
***
بهترین مستند اسکار ۲۰۲۱ به شبکه ۴ می‌آید
مستند بلند «معلم اختاپوس من» که جایزه بهترین مستند مراسم اسکار و بفتا ۲۰۲۱ را کسب کرده است، برای نخستین‌بار از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. 
به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی شبکه 4 سیما، مستند «معلم اختاپوس من» فیلمی مستند محصول سال ۲۰۲۰ کشور آفریقای جنوبی به کارگردانی و نویسندگی پیپا ارلیک و جیمز رید است و کریگ فاستر به عنوان راوی در آن حضور یافته است. 
این مستند با مدیریت دوبلاژ و صداپیشگی «منوچهر زنده‌دل» دوبله شده است و پنجشنبه ۱۸ آذر ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه 4 سیما پخش خواهد شد. 
سال ۲۰۱۰ غواصی در نزدیکی کیپ تاون آفریقای جنوبی سرگرم شنا و تحقیق است که به یک اختاپوس جوان برمی‌خورد. غواص یک سال هر روز سراغ اختاپوس می‌رود و کم‌کم رابطه‌ای دوستانه بین آنها شکل می‌گیرد و... . 
کریگ فاستر، کارگردان فیلم که همان غواص است، توانسته طی ۱۰ سال این قصه را با مهارت تمام سر و سامان دهد و به یک اثر کم‌نظیر تبدیل کند. 
***
دانشجوی ضدآمریکایی منتشر شد
پادکست بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی درباره علت نامگذاری روز دانشجو منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو، پادکست «دانشجوی ضدآمریکایی» توسط فرهنگسرای ارسباران تولید و منتشر شد. در این پادکست، بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره روز ۱۶ آذر و علت نامگذاری این روز به عنوان روز دانشجو که ریشه در اعتراضات ضدآمریکایی و ضدسلطه دانشجویان در سال ۳۲ دارد، بازخوانی شده است.

Page Generated in 0/0082 sec