printlogo


کد خبر: 241258تاریخ: 1400/9/17 00:00
جزئیات اختتامیه نخستین دوره سوگواره عکس آیینی «اربعین ۱۴۰۰» اعلام شد
تجلیل از اساتید پیشکسوت عکاسی

مراسم اختتامیه نخستین دوره سوگواره عکس آیینی «اربعین ۱۴۰۰» با تجلیل از اساتید پیشکسوت عکاسی و قدردانی از برگزیدگان در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.
به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی توکلیان، دبیر نخستین سوگواره عکس آیینی «اربعین ۱۴۰۰» از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین دوره این مسابقه با حضور و تجلیل از اساتید پیشکسوت عکاسی آیینی و دینی همچون کمال‌الدین شاهرخ، عباس میرهاشمی، رسول اولیازاده و جاسم غضبان‌پور در روز پنجشنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای بهمن خبر داد. 
توکلیان ضمن اشاره به برگزاری این مراسم در ۲ بخش تک عکس و مجموعه عکس گفت: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی، مراسم عزاداری ایام اربعین به شکل محدودتری برگزار شد و از آنجا که اقوام گوناگون ایرانی با توجه به فرهنگ محلی و بومی در مناطق مختلف ایران اسلامی عزاداری می‌کنند، این مسابقه در سطح ملی در نظر گرفته شد و هنرمندان از نقاط مختلف ایران توانستند در این مسابقه شرکت کنند و با ارائه آثار خود به معرفی مراسم‌ها و آیین‌های عزاداری اقوام ایرانی نیز بپردازند. 
وی هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی نسل جدید عکاسان، هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی با فضای رسانه‌های نوین برشمرد و بر اهمیت رسالت عکس در فضای رسانه‌ای امروز تاکید کرد. 
توکلیان همچنین بهره گرفتن از ظرفیت‌های رسانه‌های نوظهور و استفاده صحیح از عکس بر مبنای سواد رسانه‌ای را از مزیت‌های نسل جدید عکاسان برشمرد و استقبال علاقه‌مندان جوان به عکاسی را یکی از دلایل رشد سواد رسانه در سالیان اخیر دانست.

Page Generated in 0/0073 sec