printlogo


کد خبر: 241264تاریخ: 1400/9/17 00:00
دور دنیا

حمله هوایی رژیم صهیونیستی  به بندر «لاذقیه» در غرب سوریه
منابع خبری سوریه از حمله هوایی رژیم اسرائیل به اطراف بندر لاذقیه واقع در شمال‌غرب این کشور خبر دادند. جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد دیروز حومه بندر لاذقیه واقع در شمال غربی سوریه را هدف حملات خود قرار دادند. یک منبع نظامی سوریه گفت: حدود ساعت 1:23 بامداد امروز (دیروز سه‌شنبه)، جنگنده‌های اسرائیلی با شلیک چند موشک از سمت مدیترانه در جنوب غرب لاذقیه، حمله هوایی انجام و محوطه کانتینری در بندر تجاری لاذقیه را هدف قرار دادند. وی افزود: این حمله هوایی تلفات جانی نداشت اما خسارت مالی به‌ جا گذاشت و منجر به آتش گرفتن تعدادی کانتینر تجاری در محل مذکور شد. 
***
پکن: دیپلمات‌های آمریکایی اصلاً به المپیک دعوت نشده‌اند!
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم آمریکا برای بایکوت دیپلماتیک المپیک پکن گفت که چین اقدامات «تلافی‌جویانه قاطعی» در این زمینه انجام خواهد داد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ژائو لی‌جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین بدون اشاره به اقداماتی پکن در پاسخ به آن در نظر دارد، گفت: چین نارضایتی خود را ابراز و بشدت با تصمیم آمریکا مخالفت می‌کند. ما پیش‌تر اعتراض رسمی خود را در برابر تصمیم آمریکا نشان داده‌ایم و همچنین اقدامات متقابل شدیدی را اتخاذ خواهیم کرد. لی‌جیان افزود که آمریکا باید از سیاسی کردن ورزش و هیاهوی به اصطلاح «بایکوت دیپلماتیک» دست بردارد تا بر گفت‌وگو و همکاری چین و آمریکا در زمینه‌های مهم تأثیری نگذارد. وی افزود: سیاستمداران ایالات متحده بدون اینکه به بازی‌ها دعوت شوند درباره «بایکوت دیپلماتیک» تبلیغات می‌کنند. هدف این تفکر واهی و خودنمایی، سیاسی است. سخنگوی وزارت خارجه چین این تحریم را «تمسخر منشور المپیک» و «توهین جدی به 4/1 ‌میلیارد چینی» خواند. 
***
رأی‌دهندگان آمریکایی ترامپ را به بایدن ترجیح می‌دهند
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد اگر انتخابات ۲۰۲۴ امروز برگزار می‌شد، اکثر رای‌دهندگان آمریکایی از ترامپ در برابر بایدن حمایت می‌کردند. پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا بر پایه داده‌های نظرسنجی مشترک هاروارد کپس- هریس نوشت: اگر انتخابات 2024 آمریکا امروز برگزار می‌شد، 48 درصد رای‌دهندگان آمریکایی از دونالد ترامپ حمایت می‌کردند و این رقم برای جو بایدن به 45 درصد می‌رسید. 8 درصد رای‌دهندگان نیز مردد هستند. بر اساس این گزارش، در حالی که 46 درصد زنان آمریکایی به طور مساوی از ترامپ و بایدن حمایت کرده‌اند این رقم در بین مردان به 50 درصد برای ترامپ و 43‌درصد برای بایدن رسیده است. این نظرسنجی نشان داد ساکنان مناطق شهری آمریکا حمایت بیشتری از بایدن دارند و حامیان ترامپ در مناطق روستایی آمریکا بیشتر بوده‌اند. این نظرسنجی در حالی انجام شده است که بایدن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است از جمله افزایش نرخ تورم، رشد مجدد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و عقب‌نشینی جنجالی از افغانستان. در حالی که ترامپ هنوز رسما تصمیم خود برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی 2024 را اعلام نکرده است ولی 67 درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه از وی حمایت کرده‌اند. این رقم برای مایک پنس به 9 درصد رسیده است. بایدن توانست با اختلاف 7‌میلیون رأی در سال 2020 ترامپ را شکست دهد ولی ترامپ همچنان بر ادعاهای خود مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات تاکید می‌کند. 
***
رسوایی مصرف کوکائین در پارلمان انگلیس
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد با پلیس انگلیس درباره گزارش‌ها مبنی بر مصرف کوکائین در پارلمان انگلیس تماس گرفته شده است. «لیندسی هویل» رئیس مجلس عوام انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گزارش‌های مربوط به مصرف مواد مخدر در پارلمان که به ساندی‌تایمز داده شد، عمیقا نگران‌کننده است. در این هفته آنها را به عنوان اولویت با پلیس کلانشهر مطرح خواهم کرد». بر اساس گزارش ساندی‌تایمز، در ۱۱ سرویس بهداشتی از ۱۲ مورد آزمایش شده در ساختمان پارلمان، از جمله یک دستشویی نزدیک به دفتر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اثرات کوکائین کشف شده است. برخی از این مکان‌های بررسی شده فقط برای کسانی که مجوزهای پارلمانی دارند، از جمله قانون‌گذاران، کارمندان و روزنامه‌نگاران در دسترس هستند. یکی از منابع به ساندی‌تایمز گفت: من یک نماینده (عضو پارلمان) را دیده‌ام که آشکارا در یک میهمانی کوکائین استنشاق می‌کرد. این روزنامه به نقل از یکی از اعضای بازنشسته پارلمان انگلیس گزارش داد که «فرهنگ کوکائین» در پارلمان این کشور وجود دارد که هم شامل افراد شناخته شده و هم نمایندگان و مقامات جوان جاه‌طلب است. این منبع گفت: آنها فکر می‌کنند مصون هستند. این تکان‌دهنده و در عین حال غم‌انگیز است. بسیاری از آنها به کمک نیاز دارند. 
***
هشدار گرو‌ه‌‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی
گروه‌های مقاومت در نوار غزه به رژیم اسرائیل و واسطه‌ها درباره تداوم بدعهدی و کارشکنی‌شان در انجام تعهدات هشدار دادند. این گروه‌ها روز سه‌شنبه از طریق کمیته مشترک خود بیانیه‌ای را صادر و در آن تأکید کردند مسؤولیت همه چالش‌های تأخیر در لغو محاصره نوار غزه و تأخیر عامدانه در پرونده بازسازی نوار غزه متوجه این رژیم است. این گروه‌ها همچنین تأکید کردند واسطه‌ها باید قبل از اینکه فرصت از دست برود و دیر شود، به تعهدات و مسؤولیت‌های خود عمل کنند؛ چرا که امروز و فردا کردن‌ها و تأخیر منجر به آنچه خوشایند و خواسته اشغالگران نیست، خواهد شد. 

Page Generated in 0/0071 sec