printlogo


کد خبر: 241277تاریخ: 1400/9/17 00:00
اخبار

۳۵۵ گونه بیماری نادر در کشور وجود دارد
رئیس هیات‌مدیره بنیاد بیماران نادر ایران با بیان اینکه در کشور ۳۵۵ گونه بیماری نادر وجود دارد که «اس‌ام‌ای» یکی از این گونه‌هاست، گفت: بر اساس آمار و اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، ۶ تا ۸ هزار گونه بیماری نادر در جهان وجود دارد. یاسر داوودیان در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست و دقیق در کشور، بسیاری از افراد تعریف درستی از این بیماری‌ها ندارند، خاطرنشان کرد: بیماری‌ها به ۲ دسته بیماری‌های واگیر و بیماری‌های غیرواگیر تعریف می‌شوند که در این میان، بیماری‌های غیرواگیر نادر هستند و اگر تعداد آنها زیاد شود شایع می‌شوند. وی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، از هر ۱۰ هزار نفر، ۲ تا ۵ نفر درگیر بیماری نادر می‌شوند و نزدیک به ۶ تا ۸ هزار گونه بیماری نادر در جهان وجود دارد که در ایران ۳۵۵ گونه آن وجود دارد اما برداشت ما این است که به دلیل ژنتیکی بودن بیماری‌های نادر، تا ۵۰۰ گونه افزایش پیدا می‌کند و «اس‌ام‌ای» یکی از این گونه‌هاست. 
***
کاهش آمار مأموریت‌های اورژانس در بخش کرونا
رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: در حال حاضر روزی ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تماس داریم که به نسبت آخرین پیک کرونا در تیر و مرداد امسال، در حال حاضر آمار ماموریت‌های اورژانس بسیار کمتر شده است.
یحیی صالح‌طبری در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره ماموریت‌ها و عملیات‌های اورژانس تهران قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا گفت:‌ در دوران قبل از کرونا، یعنی آبان‌ماه سال ۹۸ روزانه 7 هزار و ۲۰۰ تماس داشتیم اما بعد از شیوع کرونا این روند صعودی شد به طوری که حتی در تیرماه امسال روزانه تا ۲۰ هزار تماس داشتیم. وی ادامه داد: در زمان پیک کرونا تماس‌ها نزدیک به ۳ برابر شده و ماموریت‌های اورژانس نیز به همین میزان افزایش یافته بود. وی افزود: در حال حاضر روزی ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تماس داریم که به نسبت تیر و مرداد سال جاری یعنی زمان پیک کرونا، خوشبختانه آمار ماموریت بسیار کمتر شده است که امیدواریم در این وضعیت باقی بماند. 
***
پلیس فتا: 
ویدئوی کتک زدن کودک مربوط به ایران نیست
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا اعلام کرد ویدئوی کتک زدن کودک که در چند روز اخیر در فضای مجازی منتشر شده، مربوط به ایران نیست. سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر ویدئویی مبنی بر کتک زدن یک کودک در فضای مجازی منتشر شد، اظهار داشت: این ویدئو مربوط به ایران نیست. وی ادامه داد: با توجه به نسبت دادن ویدئوی مذکور به ایران، شاهد حجم وسیعی از واکنش‌های همدردی و پیگیری از سوی اصحاب رسانه بودیم که در این باره ضمن بررسی‌های اولیه مشخص شد این ویوئو در سال ۲۰۱۹ نخستین‌بار در فضای مجازی منتشر شده و مربوط به هندوستان است. وی افزود: متاسفانه بارها شاهد این قضیه بوده‌ایم که تصاویر دردناک کودک‌آزاری، حیوان‌آزاری و غیره که هیچ ارتباط و سنخیتی با کشور‌مان نداشته در فضای مجازی از سوی کاربران و جریانات خاص، با اهداف مغرضانه و با حذف صدا یا صدا‌گذاری کاذب و استفاده از ترفندهای خاص به منظور جریحه‌دار کردن احساسات عمومی و ایجاد جو روانی در کشور منتشر شده است. این مقام انتظامی تصریح کرد: اقدام قضایی و انتظامی پلیس فتا علیه این دسته افراد که با تهدید و انتشار این کلیپ‌ها باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی افراد جامعه می‌شوند در دستور کار این پلیس قرار دارد. 
***
کشف شکلات‌های تریاکی در فرودگاه
فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری از کشف 7 کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بسته‌های شکلات ارسالی به کشور آلمان در فرودگاه امام(ره) خبر داد. سرهنگ محسن عقیلی در این باره گفت: در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر که به صورت ویژه دنبال می‌شود، کارکنان پلیس مستقر در فرودگاه حضرت امام(ره)، حین انجام وظیفه و اقدامات کنترلی، به بار همراه مسافر خروجی به مقصد کشور آلمان مشکوک می‌شوند. وی افزود: در بازرسی دقیق از بار همراه وی 7 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در بسته‌های شکلات جاسازی شده بود کشف شد. وی با بیان اینکه متهم دستگیر و همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، خاطرنشان کرد: پلیس فرودگاه مبارزه قاطع با جرائم حوزه صنعت هوایی بویژه موادمخدر را به صورت مستمر در دستورکار دارد. 
***
حادثه اتوبوس دهدشت - تهران ۱۱ کشته و ۱۴ زخمی بر جا گذاشت
مرکز کنترل و عملیات هماهنگی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر اعلام کرد: در پی تصادف یک دستگاه تریلر با یک دستگاه اتوبوس که از دهدشت استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد عازم تهران بود 11 نفر کشته و ۱4 نفر مصدوم شدند. در این حادثه که در ٨ کیلومتری عوارضی کاشان-قم در ساعت ٣:٢٠ بامداد دیروز ۱۶ آذرماه رخ داد، اتوبوس مذکور حوالی باغ فین با یک دستگاه تریلی تصادف کرد و واژگون شد. 
سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه اصفهان نیز درباره علت این حادثه گفت: «عدم توانایی کنترل خودرو بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی راننده تریلی و ورود به باند مخالف و برخورد رخ در رخ، عامل اصلی تصادف و مرگ 11 مسافر اتوبوس دهدشت - تهران در 8 کیلومتری عوارضی کاشان - قم بوده است. 

Page Generated in 0/0058 sec