printlogo


کد خبر: 241278تاریخ: 1400/9/17 00:00
«فعالیت حضوری» دانش‌آموزان تهرانی امروز و فردا تعطیل شد
تشکیل کمیته اضطراری برای حل معضل آلودگی هوا

تداوم آلودگی هوا در تهران موجب شد روز گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شود. به گزارش «وطن‌امروز»، طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دیروز شاخص آلودگی هوا روی عدد 128 قرار گرفت به طوری که  20 ایستگاه پایتخت شرایط قرمز و ناسالم آلودگی هوا را نشان می‌داد. این شرایط موجب شد تا کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شود. این کمیته به ریاست ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و با حضور مهدی پیرهادی و سوده نجفی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران و محمودی مدیرکل محیط‌زیست استان تهران در محل استانداری تهران تشکیل شد. 
ملکی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: همانند مصوبات جلسه قبلی همه موارد اعلام‌شده در جلسه قبل برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری اجرایی خواهد شد. بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، با توجه به پایداری هوا و احتمال افزایش شاخص آلایندگی برای فردا و پس‌فردا تعطیلی مهدهای کودک و غیرحضوری شدن مدارس در همه مقاطع برای شهرستان‌های تهران، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا اجرا خواهد شد. وی ادامه داد: به این ترتیب کنترل دقیق‌تر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و جلوگیری از تردد این خودروها اجرایی خواهد شد. همچنین ممنوعیت تردد شبانه تمام خودروهای گازوئیلی و جلوگیری از انجام کلیه فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، اجرایی می‌شود. 
وی ادامه داد: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، استقرار پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی، اورژانس، هلال‌احمر با جانمایی مناطق آلوده‌تر و پرترددتر به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها از دیگر مصوبات این جلسه است. 
وی تاکید کرد: تمام مهدهای کودک شهرستان‌های تهران، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا تعطیل خواهند بود و مدارس نیز در کلیه مقاطع برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شهرستان‌های تهران، قرچک، پاکدشت و ورامین و پیشوا به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند. به گفته وی، موافقت مدیران با مرخصی اولیای کودکانی که به مهدهای کودک می‌روند یا دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مراکز پیش‌دبستانی، دبستان‌ها و دبیرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. 
معاون استاندار تهران ادامه داد: تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع مجاور کلانشهرها ممنوع خواهد بود و شرکت ملی گاز ایران موظف است برای تعمیر سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز‌رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، برنامه‌ریزی کند. دیروز در شرایطی کیفیت هوای پایتخت 128 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که کیفیت هوا در ۲۰ ایستگاه در شرایط قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت. آلودگی هوا در کلانشهر تهران دیروز به حدی بود که سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرد در این شرایط جوی سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، از تردد در فضای باز پرهیز و همچنین از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز اجتناب کنند. 
همچنین در این باره سخنگوی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران از تعطیلی فعالیت حضوری دانش‌آموزان در روزهای چهارشنبه (۱۷ آذر) و پنجشنبه (۱۸آذر) خبر داد. مسعود ثقفی در این باره گفت: با توجه به مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، فعالیت حضوری دانش‌آموزان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در تمام مدارس تعطیل اعلام می‌شود.
وی افزود: فعالیت‌های غیرحضوری دانش‌آموزان همچنان پابرجاست و کادر اداری مدارس هم برای مدیریت آموزش‌های غیرحضوری، در مدارس فعال خواهند بود و صرفا فعالیت حضوری دانش‌آموزان در مدارس، تعطیل اعلام می‌شود. 

Page Generated in 0/0082 sec