printlogo


کد خبر: 241287تاریخ: 1400/9/17 00:00
اخبار

موافقت مجلس با تعطیلی پلتفرم‌ها جوسازی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درباره طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی علیه مجلس جوسازی شد، خاطرنشان کرد: در این رابطه گفتند مجلس به دنبال تعطیلی پلتفرم‌هاست، در حالی که این حرف‌ها بی‌اساس است و اتفاقا مجلس به دنبال توسعه اینترنت برای همه مشاغل خرد و کلان است. محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس با بیان اینکه هوشمندسازی و دولت الکترونیک اساس و پایه تحول در حکمرانی است، اظهار داشت: اگر به دنبال عدالت اجتماعی و اقتصادی، شفاف‌سازی و مبارزه با فساد هستیم، راه‌حل آنها توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. وی افزود: در حوزه زیرساخت‌ها، شبکه ملی اطلاعات مهم‌ترین موضوع است و امروز برای کشور از نان شب هم واجب‌تر است. وی با اشاره به سهم 5 درصدی اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی گفت: این عدد پذیرفتنی نیست و امروز در شرایط کرونایی کسب‌و‌کارهای خرد و کلان دغدغه جدی در حوزه اینترنت دارند، لذا توسعه و حمایت از این بخش مهم است. 
***
دانشجویان می‌توانند حصار تحریم را بشکنند
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست با دانشجویان با بیان اینکه باید آمریکا را از تحریم کردن پشیمان کنیم، گفت: دانشجویان می‌توانند حصار تحریم را بشکنند و تلاش‌های خصمانه آمریکا را در عرصه‌های علم و اقتصاد به چالش بکشند. سعید جلیلی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که در آستانه روز بزرگداشت مقام دانشجو برگزار شد، با اشاره به تعالیم قرآنی از سوره‌ مبارکه عصر، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های همیشگی آن است که سرمایه دانشجویان که همان صرف بهترین دوران عمر خود در دانشگاه‌هاست، در بهترین شکل به نفع خود آنها و کشور سپری شود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افق بلندی پیش روی ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: برخی دانشجویان حسرت می‌خورند که چرا دوران دفاع‌مقدس را درک نکرده‌اند اما باید بدانید که رسالت انقلاب همچنان ادامه دارد و عرصه‌های مختلفی برای تاثیرگذاری مثبت در سیر انقلاب به روی شما عزیزان گشوده شده است. وی با بیان اینکه عرصه جهاد، جهش و پیشرفت و عدالت، تقسیم کار و کار جبهه‌ای می‌طلبد، خاطرنشان کرد: این جبهه باید به‌درستی شکل بگیرد و هرکس نقش خود را انجام دهد؛ قرار نیست یک نفر همه‌ مسؤولیت‌ها را به عهده بگیرد، چرا که وسع انسان‌ها محدود است اما مهم آن است که تلاش‌ها هم‌افزا و مکمل یکدیگر باشد و ما نیز از وسع خودمان بخوبی استفاده کنیم. جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه دانشجویان حاضر در این نشست نسبت به عملکرد برخی مسؤولان، گفت: امام خمینی(ره) درباره قائم‌مقام‌شان فرمودند ما با هیچ‌کسی عهد اخوت نبسته‌ایم؛ این وظیفه همه ماست که معروف و منکر را بشناسیم و برای اصلاح یا پیشرفت مسیر کشور، به آن عمل کنیم و دیگران را نیز در این راستا کمک کنیم. وی خاطرنشان کرد: آنچه تحت عنوان دولت سایه طرح شد، یک گفتمان در همین چارچوب است؛ «تایید،تصحیح، تکمیل» روند اداره کشور از جمله اهدافی است که در این گفتمان مطرح می‌شود و محدود یا منحصر به مجموعه ما نیست؛ کما اینکه جنبش دانشجویی در این سال‌ها اقدام‌های خوبی در زمینه تصحیح روندهای خطا داشته است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین راستا افزود: اینکه نقش دانشجویان در این جبهه، یک نقش ویژه است به خاطر آن است که آزادگی دانشجویان از تعلقات مادی بیش از دیگران است؛ دانشجویان کمتر دچار محافظه‌کاری می‌شوند و حرکت جریانی آنها نشان می‌دهد اقدامات موثر دانشجویی همواره منجر به نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشورمان شده است. 
***
آمریکا به دنبال احیای داعش و تداوم بحران‌آفرینی در منطقه است
 دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار وزیر خارجه سوریه با تبیین شرایط حاکم بر منطقه گفت: آمریکا از فروپاشی داعش در سوریه و عراق و پیروزی جبهه مقاومت که موجب افزایش قدرت راهبردی این جبهه شده بشدت عصبانی است و به دنبال بحران‌آفرینی‌های جدید است. دریابان علی شمخانی توطئه ایجاد بحران امنیتی در سوریه را یک طرح آمریکایی- صهیونیستی ذکر کرد و نسبت به پیامدهای خطرناک آن که می‌تواند امنیت کل منطقه را دچار آسیب کند، هشدار داد. وی با بیان اینکه اشغالگری از سوی هر کشوری در سوریه موجب استمرار ناامنی و گسترش دامنه خشونت خواهد شد، خاطر‌‌نشان کرد: سرنوشت هر گونه تجاوز و اشغالگری در تاریخ جز عقب‌نشینی و شکست خفت‌بار چیز دیگری نبوده است. دبیر شورای امنیت ملی با محکوم کردن تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، این حملات را در استمرار تجاوزات وحشیانه این رژیم به فلسطین و لبنان برشمرد و تصریح کرد: مقاومت و ستیز قهرآمیز، تنها راه دفع غده سرطانی صهیونیسم از منطقه است. شمخانی با اشاره به روابط راهبردی ایران و سوریه در حوزه‌های سیاسی و امنیتی، تسری آن به سایر بخش‌ها بویژه حوزه اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و آمادگی کامل کشورمان را در این زمینه اعلام کرد. فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه نیز در این ملاقات با تشکر از حمایت‌های همه‌جانبه تهران از مردم و دولت سوریه، اظهار داشت: با شکست جبهه متحد تروریسم و ایجاد ثبات نسبی در سوریه فصل جدیدی در همکاری‌های ۲ کشور با اولویت مناسبات اقتصادی آغاز شده است. وی حضور نظامی غیر‌قانونی آمریکا در سوریه را ناقض اصل حاکمیت و تجاوز به تمامیت ارضی این کشور عنوان کرد و افزود: آمریکا به دنبال احیای هسته‌های تروریستی برای جلوگیری از ایجاد ثبات پایدار در سوریه است. 

Page Generated in 0/0096 sec