printlogo


کد خبر: 241304تاریخ: 1400/9/18 00:00
اخبار

پرونده «سگ‌کشی» در تلویزیون گشوده شد
سریال مستند «سگ‌کشی» به تهیه‌کنندگی محمدرضا عبدالحمیدی و کارگردانی میثم ملکی‌پور امشب پنجشنبه ۱۸ آذر روی آنتن شبکه ۳ سیما می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدرضا عبدالحمیدی، تهیه‌کننده مستند «سگ‌کشی» بیان کرد این سریال مستند را می‌توان کامل‌ترین تولید رسانه‌ای درباره پدیده اجتماعی نگهداری سگ‌ها در زندگی شهری دانست. به گفته این تهیه‌کننده، تولید این مستند از اسفند ۹۹ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در اکران‌های خصوصی در ماه اخیر، این مستند با واکنش‌های مثبت منتقدان و اصحاب رسانه مواجه شده و امید می‌رود آغازگر یک جریان رسانه‌ای و اجتماعی در پدیده مذکور باشد؛ جریانی که توجه‌ها را به سمت این مساله مهم جلب کرده و مجامع صاحب تصمیم را دور یک میز جمع کند. میثم ملکی‌پور، کارگردان قسمت اول سریال مستند «سگ‌کشی» به تلاش‌های ۹ ماه گذشته تیم تولید مستند اشاره کرد و از ضرورت پرداختن به مسائل اجتماعی با تکیه بر تکنیک‌های هنری و رسانه‌ای گفت. وی بیان کرد: تماشای مستند «سگ‌کشی» برای تمام کسانی که نسبت به این پدیده دغدغه دارند، فارغ از نگرش اجتماعی‌شان مفید و جذاب خواهد بود. تمام تلاش ما این بود که از یکجانبه‌نگری در این مستند فاصله بگیریم و به لطف خدا و همراهی اعضای تیم این اتفاق افتاده است. قسمت اول سریال مستند «سگ‌کشی» امشب پنجشنبه ۱۸ آذر ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه ۳ سیما خواهد رفت. 
***
انتصاب اعضای هیأت علمی جشنواره شعر فجر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه، اعضای هیات علمی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را منصوب کرد. به گزارش مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در احکام جداگانه‌ای محمدرضا روزبه، افشین علا، ناصر فیض، علیرضا قزوه، سیدعبدالجبار کاکایی، علی‌محمد مؤدب، سیداحمد میرزاده، یوسفعلی میرشکاک و قربان ولیئی را به عنوان اعضای هیات علمی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرد. جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر امروز از سال ۱۳۸۵ هر سال میزبان کاروان شعر پارسی بوده است و شانزدهمین دوره این ‌جشنواره نیز زمستان ١٤٠٠ برگزار خواهد شد. در این دوره آثاری که در سال ۱۳۹۹ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، در گروه‌های شعر کلاسیک، شعر نو (قالب‌های نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش‌های حوزه شعر) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برگزیدگان این رویداد ادبی، زمستان امسال در آیین پایانی جشنواره معرفی خواهند شد و به برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد. پیش از این وزیر ارشاد در حکم جداگانه دیگری قربان ولیئی را به عنوان دبیر علمی این جشنواره منصوب کرده بود. 
***
منصور ضابطیان میهمان «رخ به رخ» 
منصور ضابطیان، مجری و برنامه‌ساز تلویزیون و رادیو جمعه ۱۹ آذر به استودیوی برنامه «رخ به رخ» می‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، منصور ضابطیان، نویسنده، مجری و برنامه‌ساز تلویزیونی و رادیویی در تازه‌ترین قسمت از برنامه «رخ به رخ» مقابل امیرعلی دانایی قرار می‌گیرد. در «رخ به رخ» بنا بر شخصیت میهمان و متناسب با سبک زندگی او، گفت‌وگو هر بار شکلی متفاوت می‌یابد.  در این مجموعه تلویزیونی میهمانان برنامه از حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و... انتخاب می‌شوند و تمام بخش‌های برنامه با سوالاتی طراحی شده که هدف آن روبه‌رو شدن با احساسات مختلف آدمی است. برنامه گفت‌وگومحور «رخ به رخ» کاری از گروه اجتماعی - فرهنگی شبکه ۲ به تهیه‌کنندگی مهدی بابایی، اجرای امیرعلی دانایی، کارگردانی حسین فاطمیان و نگارش یاسر حقیقی‌پور است که جمعه‌ها ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه ۲ سیما می‌رود. بازپخش این برنامه یکشنبه ساعت ۱۴ است. 
***
پالم اسپرینگز فیلم‌های ۲۰۲۲ را معرفی کرد
جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز با اعلام اسامی فیلم‌های افتتاحیه و اختتامیه، از «قهرمان» اصغر فرهادی به عنوان یکی از فیلم‌های حاضر در این دوره نام برد. به گزارش «وطن‌امروز»، جشنواره فیلم پالم اسپرینگز که از ۷ ژانویه ۲۰۲۲ شروع می‌شود، کار خود را با نمایش فیلم دیون وارویک «مرا وادار نکن» آغاز خواهد شد. این فیلم مستندی درباره زندگی یک خواننده سیاه‌پوست و فعالیت‌های اجتماعی وی است. این جشنواره که نمایش ۱۲۹ فیلم از ۷۰ کشور دنیا را در برنامه دارد، کار خود را با نمایش «دوک» به کارگردانی راجر میشل فقید به پایان می‌برد. جیم برادبنت و هلن میرن از بازیگران این فیلم هستند و موضوع فیلم درباره تلاش برای سرقت از گالری ملی لندن است. امسال ۳۶ فیلم این جشنواره از میان فیلم‌هایی انتخاب شده‌اند که از کشورهای مختلف برای رقابت بین‌المللی اسکار نود و چهارم معرفی شده‌اند. اصغر فرهادی نیز با فیلم «قهرمان» در این میان جای دارد. «فرار»، «ماشین من را بران»، «دست خدا» و «بره» دیگر فیلم‌های حاضر از این دست هستند. جین کمپیون با فیلم «قدرت سگ»، جنیفر هادسون با فیلم «احترام»، کریستین استوارت با فیلم «اسپنسر»، کلایفتون کلاینز با فیلم «جوکی»، ویلیام مونهان فیلمنامه‌نویس با فیلم «تندر بار» و اندرو گارفیلد با فیلم «تیک، تیک... بوم!» نیز در برنامه‌های جانبی جشنواره شرکت دارند. صداهای جدید نگاه‌های جدید، استادان مدرن، سینه لاتین، داستان‌های واقعی و جهان سینما اینک، دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره را تشکیل می‌دهند. جوایز فیلم پالم اسپرینگز ۲۰۲۲ قرار است ۶ ژانویه اهدا شود. 

Page Generated in 0/0310 sec