printlogo


کد خبر: 241314تاریخ: 1400/9/18 00:00
ایمان عالمی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» در باره وضعیت این روزهای استقلال:
جایگزین‌ها مناسب نبودند

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال پس از پشت سر گذاشتن پنجمین تساوی متوالی و بازی ناامید‌کننده در داربی نودوهفتم، امروز در هفته نهم مقابل تیم پیکان صف‌آرایی می‌کند. آبی‌ها با ۱۴ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند و به کسب ۳ امتیاز این دیدار محتاجند، چرا که در صورت نرسیدن به پیروزی، بیش از پیش در بحران قرار خواهند گرفت. در سوی مقابل پیکانی‌ها در صورت برد می‌توانند حتی استقلال را در جدول پشت سر بگذارند؛ اتفاقی که می‌تواند برای کادرفنی آبی‌ها گران تمام شود. «وطن‌امروز» برای بررسی عملکرد آبی‌پوشان پایتخت با ایمان عالمی، پیشکسوت این تیم گفت‌وگو کرد. 
***
* استقلال ۵ دیدار متوالی نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب نکرده است؛ به نظر شما روند تیم امیدوار‌کننده است؟
معمولا هر تیمی برای آغاز فصل جدید، سعی می‌کند بازیکنان فصل قبلش را حفظ و بهترین‌ها را جذب کند. در واقع تیم‌ها در پی این هستند شرایط‌شان را نسبت به فصل قبل‌شان بهبود دهند. درباره استقلال استراتژی کادر فنی این بوده که تعدادی بازیکن جوان به تیم اضافه شوند که البته بازیکنان آینده‌‌داری هستند. در نتیجه هماهنگی و وفق یافتن بازیکنان جدید با شرایط تیم بزرگی چون استقلال زمان‌ می‌برد. با همه این تفاسیر نتایجی که استقلال در این فصل گرفته سینوسی است. بازی تیم در لیگ قهرمانان مقابل الهلال عربستان قابل قبول بود و خیلی به آینده تیم امیدوار شده بودم ولی خودتان بهتر می‌دانید که استقلال تیم بزرگی است و قطعا باید بازیکنان بزرگی هم در اختیار داشته باشد. ضمن اینکه جایگزین‌های مناسبی برای بازیکنانی که از تیم جدا شدند، نداریم. از طرفی تیم تغییر سیستم داده و بازیکنانی که در این سیستم به کار گرفته می‌شوند، دارند تلاش می‌کنند بازی‌های خوبی به نمایش بگذارند. در مجموع ۵ تساوی متوالی یعنی از دست دادن ۱۰ امتیاز که این قطعا نگران‌کننده است. استقلال زمانی که روی نوار پیروزی قرار بگیرد، شرایطش بهتر خواهد شد. 
 
* درباره خارجی‌های استقلال زیاد صحبت می‌شود؛ به نظر شما عملکرد مثبتی داشته‌اند؟
بازیکن خارجی‌ای که به استقلال می‌آید، قطعا باید تراز اول باشد و بتواند در شرایط بحرانی کمک حال تیم باشد. یامگا از نخستین باری که برای استقلال بازی کرد، خوب بوده است اما از ژستد تا به حال چیزی ندیده‌ام. خریدهایی انجام شده و استقلال باید از آنها بهترین استفاده را کند. امیدوارم کادر فنی از نظر روحی- روانی تیم را آماده بازی با پیکان کرده باشد تا ان‌شاءالله بتوانیم به برد برسیم. 
 
* ۲ تیم در داربی اخیر چیز خاصی از خود به نمایش نگذاشتند و حتی یک شوت در چارچوب هم نداشتند.
یک پنالتی در این دیدار باید به نفع استقلال گرفته می‌شد که نشد،‌ البته ما نباید سمت داوری برویم. در هر صورت ۲ تیم با شرایط خوبی به داربی رسیده بودند؛ پرسپولیس پس از آنکه لیگ را خوب شروع نکرد، با توجه به اینکه سیستم بازی‌اش را تغییر داده بود، در ۲ دیدار آخرش به نتیجه رسیده بود. استقلال هم مقابل صنعت‌نفت بازی خوبی به نمایش گذاشته بود اما در داربی کیفیت بالایی نداشت. 
 
* برخی اعتقاد دارند خط دفاعی استقلال به خاطر حضور گابریل پین روی نیمکت تیم شرایط بهتری دارد. شما حضور گابریل پین در استقلال را چقدر مثبت می‌بینید؟
اواخر فصل گذشته خط دفاعی استقلال با حضور همین بازیکنان یعنی یزدانی، دانشگر و مرادمند عملکرد خوبی داشت. زمان استراماچونی با سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کردیم و وی وقتی دید تیمش در دقایق آخر گل می‌خورد، سیستم را به 2-5-3 تغییر داد و چند بازی هم زمان برد تا تیمش جا افتاد. بازی‌های فوق‌العاده‌ای هم تیم استراماچونی انجام می‌داد. اگر از این منظر و این حد تأثیرگذاری بخواهیم صحبت کنیم، آقای پین هیچ کاری در استقلال انجام نداده است. به هر حال اوایل فصل تیم برنده می‌شد و باید از فرهاد مجیدی پرسید که این مربی چقدر تأثیرگذار بوده است اما خود من از پین چیزی ندیدم. 
 
* استقلال در غیاب غفوری، مدافع راست دیگری ندارد، سمت چپ هم ضعف دارد، همچنین هافبک طراح و حتی مهاجم ششدانگ نیز ندارد؛ به نظر شما خریدهای استقلال مفید بوده است؟
به هر حال کادر فنی نظرش این بوده که این بازیکنان می‌توانند به تیم کمک کنند. هر مربی‌ نظر خودش را دارد. من فکر می‌کنم جایگزین‌های خوبی برای بازیکنانی مثل ریگی، قائدی، دیاباته و اسماعیلی نداریم. سمت راست ما غفوری مدتی است نمی‌تواند به دلیل مصدومیت بازی کند؛ چه بازیکنی باید بازی کند؟ یامگا باید بازی کند؟ باید یک بازیکن جانشین در این پست می‌داشتیم. الان که تیم خوب پول می‌دهد، چرا نباید بازیکن درجه یک خریداری شود؟
 
* خیلی از هواداران پس از ۵ تساوی متوالی نگران بازی امروز استقلال هستند؛ بازی با پیکان را چطور می‌بینید؟
به هر حال هواداران حق دارند نگران باشند. به نظر من کیفیت استقلال بالاست و فکر نمی‌کنم از نظر فنی مشکلی مقابل پیکان داشته باشند. ان‌شاءالله با یک برد شرایط تیم بهتر شود.

Page Generated in 0/0154 sec