printlogo


کد خبر: 241344تاریخ: 1400/9/18 00:00
اعتراف رئیس شاباک به شکست در ممانعت از جاسوسی از منزل وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
رسوایی ادامه‌دار

گروه سیاسی: رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به شکست در ممانعت از حضور جاسوس منتسب به ایران در منزل وزیر جنگ این رژیم اذعان کرد. 
سریال رسوایی‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر به قسمت‌های شخصی رسیده است. روز دوشنبه بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم در نامه‌ای به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار تمدید حفاظت فیزیکی از اعضای خانواده‌اش شد. در این نامه، ضمن اشاره به فرمان عملیات‌های تروریستی که نتانیاهو علیه دانشمندان هسته‌ای ایران صادر کرده، ادعا شده ایران یا دیگر کشورهای دشمن رژیم صهیونیستی ممکن است به دنبال صدمه زدن به خانواده او باشند. در بخشی از این نامه آمده است: «به دلیل ماهیت حساس عملیات‌هایی که نتانیاهو طی سال‌های گذشته دستور آن را علیه کشورهای دشمن صادر کرد، نوعی مجادله برای خونخواهی میان آن کشورها با او و خانواده‌اش در جریان است». یک ماه پیش هم گروه هکری «عصای موسی» (Moses Staff) در حمله‌ای بی‌سابقه به شبکه داده‌های محرمانه و حساس نظامی و امنیتی اسرائیل خبرساز شد. با این حال اما مهم‌ترین رسوایی‌های اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس در ماه‌های گذشته را می‌توان دستگیری خدمتکار شخصی وزیر جنگ این رژیم دانست. اواخر آبان‌ماه سال جاری بود که دادستانی رژیم صهیونیستی علیه یک مرد اسرائیلی آشنا و نزدیک به خانواده بنی‌ گانتس، وزیر جنگ اسرائیل، به اتهام «جاسوسی برای ایران» کیفرخواست به دادگاه ارائه کرد. بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، عومری گورن 37 ساله مدت زیادی در خانه شخصی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، سرپرست کارگران امور نظافت و خانه‌داری خانواده گانتس بوده است. در کیفرخواست تنظیم شده گورن متهم است با گروه هکرهای موسوم به «Black Shadow» (سایه سیاه) که رژیم صهیونیستی آنها را مرتبط با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران می‌داند، ارتباط برقرار کرده است. به ادعای دادستانی رژیم صهیونیستی، گورن به هکرهای سایه سیاه «پیشنهاد» کرده با استفاده از دسترسی آزادانه به خانه بنی گانتس، در کامپیوتر شخصی وزیر جنگ، جاسوس‌افزار کارگذاری کند. در همین زمینه پایگاه «دِبِکا» وابسته به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در گزارشی با این موضوع نوشت: عمری گورن، مردی ۳۷ ساله که اخیرا سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل مدعی شده به نفع یک گروه هکری وابسته به ایران از خانه بنی ‌گانتس، جاسوسی می‌کرده است، حداقل از 3 سال پیش یعنی از آوریل ۲۰۱۹ در این اقدام دست داشته است. در ادامه گزارش این رسانه صهیونیستی آمده بود: او آن موقع به عنوان یک خدمتکار در خانه بنی ‌گانتس که رئیس ستاد ارتش بود، کار می‌کرد. وقتی گانتس تازه به عنوان رهبر حزب اپوزیسیون آبی و سفید وارد سیاست شده بود، گوشی همراهش مورد حمله هکرهای تحت حمایت ایران قرار گرفت. دبکا ادامه داد: حالا گفته می‌شود این گورن بوده که به هکرها دسترسی به تلفن گانتس را داده بود اما اصلا به او شکی برده نشد. اتهام هک شدن از سر و صدا افتاد و تحقیقی که وعده آن داده شده بود، هیچ‌گاه انجام نشد. گورن از آن ماجرا قسر در رفت و ترغیب شد به عنوان یک جاسوس دیجیتال کارش را توسعه دهد. 
اما در جدیدترین پس‌لرزه‌های این رسوایی «رونن بار» رئیس شاباک سه‌شنبه‌‌شب به شکست در ممانعت از حضور فرد متهم به جاسوسی برای ایران در منزل «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم اعتراف کرد. بنا بر گزارش شرکت رادیویی و تلویزیونی رژیم صهیونیستی (KAN)، رونن بار که گزارشی از نتایج کمیته حقیقت‌یاب درباره این قضیه را ارائه می‌کرد، گفت: «با وجود اینکه ما این عملیات [جاسوسی] را خنثی کردیم اما در ممانعت از حضور این جاسوس شکست خوردیم». رئیس شاباک همچنین به سوءمدیریت ۲ تن از مدیران شاباک در این قضیه اشاره کرد. به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، کمیته حقیقت‌یاب در گزارش خود به وجود شکست‌هایی در عملیات بازرسی امنیتی گورن و وجود شکاف‌هایی در تأمین امنیت وزیر و محیط اطراف آن از جمله واحد رصد و نظارت، واحد تأمین امنیت شاباک و مسؤولان حراست دفتر نخست‌وزیر و وزارت جنگ اشاره شده است. شاباک که پیش از این ادعا کرده بود گورن از طریق شبکه‌های اجتماعی با یک طرف وابسته به ایران ارتباط برقرار کرده و با استفاده از فرصت اشتغال در منزل گانتس به آن طرف پیشنهاد همکاری و کمک‌ ارائه کرده است، ادامه داد: گورن در جریان بازجویی به تصویربرداری از اماکن مختلف منزل گانتس و ارسال آن برای منبع ایرانی اذعان کرد. 
***
    رئیس سیا: موهایم از دست روسیه و ایران سفید شد!    
رئیس سازمان سیا در بخشی از گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی به دشواری فعالیتش به عنوان سفیر آمریکا در مسکو و فعالیت به عنوان یک دیپلمات در مذاکرات پیش از توافق برجام اذعان کرد. به گزارش شبکه راشا تودی، ویلیام برنز رئیس سازمان سیا که حدود 20 سال قبل سفیر آمریکا در روسیه بود، در گفت‌‎وگوی روز دوشنبه‌اش با روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گفت بیشتر موهایش در مدتی سفید شد که در مسکو از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ سفیر بود. برنز در این گفت‌وگو ادامه داد: بقیه موهایم نیز در مذاکره با ایرانی‌ها سفید شد، بویژه مذاکرات غیرعلنی در سال ۲۰۱۳. منظور برنز از این مذاکرات با ایران، مذاکرات عمان است که در نهایت سال ۲۰۱۵ به توافق هسته‌ای میان ایران و 6 قدرت جهانی منجر شد. همچنین خبرگزاری اسپوتنیک با ارائه گزارشی درباره اظهارات ویلیام برنز در این گفت‌وگو،‌ به نقل از او مطرح کرد: سیا هنوز هیچ شواهدی درباره تصمیم ایران برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته‌ای‌اش نمی‌بیند. درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که هفته گذشته برگزار شد، ایرانی‌ها در این مقطع هنوز مذاکره را جدی نگرفته‌اند. بزودی خواهیم دید چقدر جدی هستند. 

Page Generated in 0/0068 sec