printlogo


کد خبر: 241345تاریخ: 1400/9/18 00:00
اخبار

دعوت پوتین از رئیسی برای سفر به مسکو
رئیس‌جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دعوت او را پذیرفته و به مسکو سفر کند. ولادیمیر پوتین در یک نشست خبری بعد از گفت‌وگو با نخست‌وزیر یونان گفت: درباره مساله ایران صحبت کردیم و امیدوارم رئیس‌جمهور ایران دعوت من را پذیرفته و بتواند اوایل سال آینده به روسیه سفر کند. «لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در تهران نیز شهریور سال جاری ابراز امیدواری کرده بود «هر وقت وضعیت ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا اجازه دهد» سفر رئیسی به مسکو انجام شود. 
 
* گفت‌و‌گوی تلفنی رئیسی و اردوغان
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه‌ با اشاره به ضرورت همکاری 2 کشور در مبارزه با تروریسم گفت: راه اصلی مبارزه با تروریسم احترام به حاکمیت کشورهاست و با توجه به سابقه درخشان جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم از همکاری همه کشورها در مبارزه با تروریسم استقبال می‌کنیم. رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت روابط تهران و آنکارا در زمینه اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: بزودی با برگزاری اجلاس مشترک در تهران، توسعه همکاری‌ها وارد مرحله جدیدی می‌شود. رئیسی با اشاره به ملاقات‌ها و رایزنی‌های اخیر خود در سطح منطقه افزود: ما تاکید داریم مشکلات منطقه باید در درون کشورهای منطقه و با مشارکت فعال کشورها حل‌و‌فصل شود و نیازی به دخالت بیگانگان نیست. اردوغان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی همکاری‌های ۲ کشور بویژه در زمینه اقتصادی و امنیتی را مهم دانست و گفت: اکنون ایده همکاری‌های مشترک در بین کشورهای منطقه حاکم شده است و سفرها و رایزنی‌های اخیر نشان از موفقیت آن دارد. رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر برگزاری نشست‌های مشترک همکاری بین تهران و آنکارا خاطرنشان کرد: در سفر آتی خود به تهران روابط
۲ کشور وارد فصل جدیدی از توسعه خواهد شد.
***
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
مأموریت انتظامی کشور متنوع سنگین و چندجانبه است
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم رونمایی طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، این طرح را مبدأ تحول و نقطه عطفی برای امنیت بیشتر و خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: طرح جامع ساختار فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی سالیان طولانی توسط ستاد کل نیروهای مسلح درباره دستاوردها و مؤلفه‌های تحولی، پیامدها و بازخوردهای آن مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت که در نهایت این طرح جامع تدوین و به منظور تصویب تقدیم فرماندهی معظم کل قوا شد که معظم‌له با طرح تحول و ارتقای ناجا موافقت کردند. وی با بیان اینکه مأموریت انتظامی کشور متنوع، سنگین و چندجانبه است، خاطرنشان کرد: انتظارات از انتظامی کل کشور فوق‌العاده بالاست و انتظامی کل کشور در مقایسه با سایر نیروهای مسلح دارای گستردگی مفهومی، موضوعی، مصداقی و جغرافیایی است و در تمام شئون زندگی مردم نقش و حضور دارد و این نقش، حضور و مسؤولیت ملموس است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: باید با اجرای این طرح جامع شاهد تحول، پویایی، ورزیدگی، چابکی، شادابی و خدمتگزاری بیشتر به مردم و انسجام و هماهنگی با سایر ارکان نیروهای مسلح و بخش‌های گوناگون مدیریتی کشور باشیم. 
***
فرمانده کل سپاه پاسداران:
پهپاد‌های ما در هر جایی می‌توانند بنشینند و عملیات انجام دهند
 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک روز دانشجو گفت: کشور به وسعت قدرت ذهن‌ها بزرگ می‌شود و بزرگی یک کشور به وسعت جغرافیایی، قدرت دفاعی و اقتصادی آن نیست، بزرگی کشورها به وسعت ذهن و دانش مردم آن کشور است. سرلشکر حسین سلامی تاکید کرد: بزرگی یک ملت در بزرگی و عظمت ذهن و قلب و روح آنهاست و قدرت عاریه‌ای، یک ملت را بزرگ نمی‌کند. ما در حال پیشرفت هستیم و رشد کرده‌ایم، من در این سال‌ها شتاب علمی کشور را دیده‌ام و این تفاوت را حس کرده‌ام و با قدرت می‌گویم ما بسیار رشد کرده‌ایم. فرمانده کل سپاه با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه ماهواره‌برها، گفت: ما قبل از انقلاب درباره ماهواره‌ها همه چیز را می‌خواندیم اما اینکه یک روز بتوانیم آن را بسازیم برای‌مان قابل تصور نبود اما امروز وقتی ماهواره و ماهواره‌برهایی می‌سازیم که بیش از ۶۴ هزار قطعه دارد و این ماهواره را با ماهواره‌بر در مدار قرار می‌دهیم یعنی رشد علمی بسیار بالایی داشته‌ایم. سرلشکر سلامی ادامه داد: یک نمونه‌ از این دست، پرنده‌های بدون سرنشین هستند، که آنها را در انواع مختلف تولید کرده و به پرواز درمی‌آوریم. این پرنده‌ها در هر جایی می‌توانند بنشینند و عملیات انجام دهند، در حالی که ما تحریم هستیم و هیچ‌کسی در این مسیر به ما کمک نکرده است و ما با تلاش خود به این جایگاه رفیع رسیده‌ایم. 
***
از سوی نماینده ایران در سازمان ملل صورت گرفت
هشدار نسبت به سرقت دریایی نفت ایران
سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه از سال گذشته شاهد پدیده سرقت نفت ایران در دریا هستیم، نسبت به تداوم چنین سیاست‌های خطرناکی هشدار داد. زهرا ارشادی گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با دزدی دریایی و همکاری با سایر کشورها در این مهم که توسط دبیرکل در گزارش‌های متوالی وی منعکس شده و شورای امنیت در قطعنامه‌های متعدد خود از آن تقدیر به ‌عمل آورده است، از همین احساس و درک ناشی می‌شود. وی افزود: از سال گذشته شاهد پدیده سرقت نفت ایران در دریا هستیم. جمهوری اسلامی ایران نسبت به تداوم چنین سیاست‌های خطرناکی که به‌ دلیل سیاست‌های یکجانبه استکباری موجب وخامت بیش‌ از‌ پیش اوضاع شده است هشدار می‌دهد. ارشادی اضافه کرد: همچنین از جامعه جهانی خواسته می‌شود این اقدامات غیرقانونی را که تهدیدی برای تجارت آزاد در دریا و آزادی دریاها به شمار می‌آید و موجب نادیده ‌گرفته‌ شدن تحریم‌های غیرانسانی شده است، محکوم کند. 

Page Generated in 0/0062 sec