printlogo


کد خبر: 241361تاریخ: 1400/9/20 00:00
اخبار

«ایوب خان» میهمان ویژه جشنواره آیینی و سنتی
«ایوب خان» به جدول اجراهای بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی افزوده شد و این رویداد میزبان 14 نمایش در آخرین روز برگزاری خواهد شد. 
به گزارش ایسنا، ۵ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۹ نمایش نیز در بخش میدانی، امروز ۲۰ آذر در پنجمین و آخرین روز برگزاری بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا خواهد شد. 
نمایش «تصویر مصور مظفری» نوشته اصغر گروسی و کار وحید نفر از تهران ساعت ۱۵، نمایش «توراندخت» نوشته برتولت برشت و کار مرتضی برزگرزادگان از تهران ساعت ۱۶، کتاب «نمایش در ایران» نوشته بهرام بیضایی با دراماتورژی و کارگردانی میرعلیرضا دریابیگی از تهران ساعت ۱۷، نمایش «خانواده آقای هاشمی» به نویسندگی و کارگردانی علی عامل‌هاشمی از تهران ساعت ۱۸ و نمایش «ایوب خان» نوشته و کار امیر دژاکام از تهران ساعت ۱۹، از طریق سامانه‌های تیوال و تلویزیون تئاتر ایران به شکل پخش آنلاین اجرا خواهند شد. تماشای این نمایش‌ها برای علاقه‌مندان به مدت ۲۴ ساعت از زمان اعلام شده، به صورت رایگان امکان‌پذیر است. 
همچنین در این روز نمایش «آیین ترکه‌بازی» نوشته رضا رفیعی و کار پروانه شیبانی از یاسوج ساعت ۱۵:۳۰ با مدت زمان ۲۰ دقیقه، شبیه‌خوانی «نبرد سرکش» به شبیه‌گردانی امیر سلیمانی‌مقدم از تهران ساعت ۱۶ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و نمایش «سیاتش» نوشته و کار محمود دهقان‌هراتی از کرج ساعت ۱۷:۳۰ با مدت زمان ۴۰ دقیقه در پهنه فرهنگی- هنری رودکی اجرا می‌شوند. 
اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی فردا (۲۱ آذر) ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود. 
***
«نمور» راهی جشنواره فیلم فجر شد
‌همزمان با ارسال نسخه نهایی فیلم «نمور» به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، نخستین تصویر از حضور باربد بابایی در این فیلم رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با پایان مراحل فنی فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داوود بی‌دل و تهیه‌کنندگی یاسر جعفری، این اثر برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر، راهی دبیرخانه جشنواره شد تا در صورت پذیرش، نخستین نمایش خود را در رقابت با دیگر آثار سینماییِ جشنواره پشت سر بگذارد. محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن‌پور، نسیم ادبی، پریسا شاهولیان، محمدرضا عباسی، سید بنیامین شهیدزاده و بهاره کیان‌افشار، بازیگران این فیلم سینمایی هستند. همچنین به تازگی عکسی از نقش‌آفرینی باربد بابایی، مجری برنامه‌های تلویزیون نیز در این فیلم منتشر شده که نخستین حضورش در سینما را با «نمور» پشت سر گذاشته است. نوشین معراجی فیلمنامه این ملودرام اجتماعی را به نگارش درآورده که دومین فیلم بلند سینمایی بی‌دل در مقام کارگردان محسوب می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تالاب رو از زندگی من نقاشی کردند، لجن‌زار و نمور».
***
عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نادر طالب‌زاده
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل نادر طالب‌زاده، تهیه‌کننده، کارگردان و سینماگر کشور، از وی عیادت کرد و در جریان روند درمان او قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار تکریم و پاسداشت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را از اولویت‌ها و برنامه‌های این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: سینمای ایران به حضور افرادی مانند نادر طالب‌زاده نیاز دارد. اسماعیلی در ادامه ضمن آرزوی سلامتی کامل برای این تهیه‌کننده و کارگردان پیشکسوت، از خداوند منان برای او شفای عاجل مسألت کرد. نادر طالب‌زاده نیز در این دیدار ضمن قدردانی از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از روند درمانی و همچنین حال و هوای این روزهای خود گفت. 
***
«صبح جمعه با شما» با تماشاگر می‌شود؟
برنامه طنز رادیو «صبح جمعه با شما» قرار است بزودی در صورت فراهم شدن شرایط و بسترهای لازم، دوباره با همراهی مردم ساخته شده و روی آنتن برود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، «صبح جمعه با شما» را مردم به عنوان یک طنز فاخر می‌شناسند که هر هفته جمعه‌ها صبح روی آنتن رادیو ایران می‌رود؛ طنزی که با طرح ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی مشکلات مردم به زبان طنز از شرایط انتقاد می‌کند و از جمله دستمایه‌های جذاب طنز رادیویی است. 
«صبح جمعه با شما» با آیتم‌ها و فضای جدید خود را به آنتن می‌رساند، البته هفته گذشته این برنامه ویژه‌برنامه‌ای برای مرحوم  منوچهر نوذری داشت؛ تأثیرگذارترین هنرمند در شکل‌گیری و ماندگاری برنامه پرمخاطب صبح جمعه با شما؛ صبح جمعه‌هایی که علاقه‌مندان در فرهنگسرایی، طنازان «صبح جمعه با شما» را می‌دیدند و از نزدیک، آیتم‌های نمایشی و جذابش را تماشا می‌کردند. 
ساجد قدوسیان، تهیه‌کننده این برنامه رادیویی که مسابقه «یک دو صدا» را هم روی آنتن می‌برد، در این باره می‌گوید: ضبط زنده «صبح جمعه با شما» در کنار مردم بزودی محقق خواهد شد. به فکر آن هستیم چارچوبی فراهم کنیم کنترل شده یا در داخل یا خارج از سازمان تا این برنامه با حضور مردم ضبط و پخش شود. 
وی خاطرنشان کرد: البته در کنار «صبح جمعه با شما»، دنبال تدارک شرایط برگزاری مسابقه «یک دو صدا» هم با حضور مردم هستیم. احتمالا این اتفاق سال 1401 بیفتد. 
تهیه‌کننده این برنامه رادیویی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ضبط این ۲ برنامه با حضور مردم در عید نوروز اتفاق خواهد افتاد، گفت: شاید این شرایط برای عید نوروز به وجود آید و بتوانیم این کار را انجام دهیم. خودمان دنبال این موضوع هستیم که شرایط و بستر لازم فراهم شود. 

Page Generated in 0/0067 sec