printlogo


کد خبر: 241371تاریخ: 1400/9/20 00:00
بغض استقلال با 3 گل مقابل پیکان ترکید
آتشبازی در اکباتان

علی کلهری: استقلال و پیکان در ورزشگاه دستگردی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 3 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. آبی‌ها در این دیدار پس از ۲ بازی، از ابتدا با سیستم سه‌دفاعه به میدان رفتند، البته این تغییر در میانه بازی با پرسپولیس لحاظ شد، جایی که فرهاد مجیدی حین بازی داربی یامگا را عقب کشید و سیستم سه‌دفاعه تیم باز هم شکل گرفت. ترکیب استقلال در دیدار برابر پیکان به شرح زیر بود: سید‌حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، عارف آقاسی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده، سبحان خاقانی و رودی ژستد.
استقلال در این دیدار از لحاظ ساخت بازی و ایجاد موقعیت نسبت به ۲ دیدار قبل خود پیشرفت خوبی داشت. آنها پلن‌های خوبی برای ایجاد موقعیت روی دروازه پیکان داشتند و روی همین پلن‌ها هم توانستند به موقعیت‌های خوبی دست یابند اما همچنان شاهد تصمیم‌گیری‌های نادرست از سوی مهره‌های هجومی این تیم برای زدن ضربات آخر در این بازی بودیم. در ابتدای بازی یکی از برنامه‌های اصلی استقلال برای موقعیت‌سازی انجام کارهای ترکیبی روی نیم‌فضا و کناره راست بود، جایی که در آن ناحیه بازیکنانی مثل امیرحسین حسین‌زاده و یامگا حضور داشتند و با انجام کارهای ترکیبی توپ را وارد فضای مناسبی می‌کردند و استقلالی‌ها با سانتر‌های یامگا به دنبال ایجاد موقعیت بودند. لاین دفاعی استقلال هم خیلی جلو بازی می‌کرد و همین موضوع برتری خوبی به آنها در حملات می‌داد. کوین یامگا هم به دلیل غیبت وریا غفوری از دروازه حریف کمی دورتر و به حاشیه رانده شده بود اما نسبت به بازی‌های گذشته‌ای که جای وریا غفوری در ترکیب بازی می‌کرد، عملکرد بهتری از لحاظ هجومی داشت. البته نوع بازی پیکان هم طوری بود که خیلی فشار زیادی در نیمه اول روی دروازه استقلال ایجاد نشد تا یامگا خیلی درگیر وظایف دفاعی‌اش نشود. همین عقب کشیدن یامگا هم باعث حضور خاقانی در ترکیب شده بود. در این دیدار نیز مثل همیشه نقطه قوت اصلی تیم استقلال ۳ مدافع میانی این تیم بودند، جایی که سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و عارف آقاسی در ترکیب تیم حضور داشتند. سیاوش یزدانی علاوه بر گلی که به ثمر رساند با دادن پاس‌های بلند و موثری که داشت بخوبی استقلال را رو به جلو حرکت می‌داد و محمد دانشگر هم علاوه بر گلی که به ثمر رساند، با حضور در صحنه‌هایی که استقلال در حمله حضور داشت به این تیم برتری عددی خوبی در زمین حریف می‌داد. این ۲ مدافع همچنین روی ضربات شروع مجدد بویژه کرنرها و ضربات شروع مجدد جاگیری بسیار خوبی داشتند و گل اول و دوم استقلال هم روی همین حرکت به ثمر رسید. اگر گل ارسلان مطهری را فاکتور بگیریم، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استقلال که همچنان پابرجاست، زدن ضربات آخر است. به جز صحنه گل مطهری، مهاجمان این تیم تمام موقعیت‌هایی را که در اختیار داشتند با ضربات نه‌چندان خوب‌شان از دست دادند و این قضیه شمایی کلی از وضعیت استقلال به ما می‌دهد. آبی‌های تهران از لحاظ دفاعی بهترین تیم لیگ هستند ولی نسبت به سایر مدعیان دارای خط حمله بسیار ضعیفی هستند و مدافعان این تیم در این بازی علاوه بر حفظ کیفیت دفاعی‌شان، جور مهاجمان این تیم را هم کشیدند و با ۲ گلی که به ثمر رساندند فشار را از روی تیم برداشتند تا آبی‌ها براحتی گل سوم را هم به ثمر برسانند. شاید ارسلان مطهری به عنوان مهاجم گل سوم تیمش را به ثمر رسانده باشد اما استقلال نیاز دارد گل‌های تعیین‌کننده‌اش از سوی مهاجمان به ثمر برسد. 
یکی از نقاط قوت استقلال در این فصل استفاده از ضربات شروع مجدد و کرنر‌هاست. با توجه به اینکه آبی‌ها روی گلزنی در جریان بازی مشکل دارند، این ضربات فرصت خوبی است تا این تیم با حضور مدافعانش به نتیجه برسد. آنها در بازی با تراکتور هم روی همین موقعیت‌ها یک گل ۳ امتیازی زدند و مقابل فجر به یک پنالتی دست پیدا کردند. استقلال بدون‌شک دارای بهترین خط دفاع لیگ است و همین فاکتور هم این تیم را بالای جدول نگه داشته است، چرا که با توجه به اوضاع نه‌چندان خوب مهاجمان این تیم اگر مدافعان تیم آمار تنها 2 گل خورده در 9 بازی را به ثبت نمی‌رساندند، معلوم نبود استقلال در چه جایگاهی قرار می‌گرفت. 
آبی‌های تهران حالا باید در ادامه همین سبک بازی خود روی مشکلاتی همچون زدن ضربات آخر و تصمیم‌گیری در محوطه جریمه حریف کار کنند تا امتیازات بیشتری را از دست ندهند. 

Page Generated in 0/0052 sec