printlogo


کد خبر: 241372تاریخ: 1400/9/20 00:00
اخبار

خارج شدن وزنه‌برداری و بوکس از لیست رشته‌های اصلی المپیک ۲۰۲۸ 
کمیته بین‌المللی المپیک ۳ رشته را از لیست رشته‌های ورزشی تضمین شده برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس خارج کرد. هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در جلسه‌ای که تشکیل داد، ۳ رشته را به لیست رشته‌های تضمین شده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس وارد و ۳ رشته را از این لیست خارج کرد. رشته‌های اسکیت‌بورد، موج‌سواری و ورزش‌های صعودی قرار است به برنامه اصلی المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس اضافه شوند اما بوکس، وزنه‌برداری و پنجگانه مدرن از لیست ورزش‌های تضمین شده برای بازی‌ها حذف شده‌اند. به فدراسیون‌های بین‌المللی مربوط تا سال ۲۰۲۳ فرصت داده شده معیارهای لازم را برای تضمین جایگاه خود در این المپیک فراهم کنند. کمیته بین‌المللی المپیک گفت: مسیری برای حضور بوکس، وزنه‌برداری و پنجگانه مدرن وجود خواهد داشت تا بخشی از بازی‌های لس‌آنجلس باشند، مشروط به اینکه نگرانی‌های مطرح ‌شده را برطرف کنند. فوتبال جایگاه خود را در این برنامه حفظ کرده است اما کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد پیگیر طرح بحث‌برانگیز فیفا برای برگزاری جام‌جهانی مردان در هر ۲ سال یک بار به ‌جای ۴ سال یک بار است. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک لس‌آنجلس ۲۰۲۸ همچنین می‌تواند ورزش‌های اضافی را در سال ۲۰۲۳ پیشنهاد دهد. لیست رشته‌های تضمین شده بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ در لس‌آنجلس به شرح زیر است: دوومیدانی، بدمینتون، قایقرانی روئینگ، بسکتبال، قایقرانی آب‌های آرام، شمشیربازی، سوارکاری، فوتبال، گلف، ژیمناستیک، هندبال، هاکی، جودو، کشتی، شنا، راگبی، تکواندو، تنیس روی میز، تنیس، تیراندازی، تیروکمان، سه‌گانه، بادبانی، والیبال، موج‌سواری، اسکیت، ورزش‌های صعودی و دوچرخه‌سواری. 
***
چرا یزدانی در لیگ کشتی نگرفت؟
مدیرعامل باشگاه فولادین ذوب آمل درباره عدم مبارزه حسن یزدانی در لیگ کشتی آزاد صحبت‌هایی مطرح کرد. 
بابک بهمنی درباره عدم حضور حسن یزدانی در لیگ عنوان کرد: یزدانی به عنوان یک قهرمان ملی و برای روحیه بچه‌ها کنار تیم ما بود. قراردادی با او نبستیم و او گفت اگر من خوب شدم کشتی می‌گیرم. 
مدیرعامل فولادین ذوب آمل درباره امضای قرارداد یزدانی با این تیم یادآور شد: او گفت سفید امضا می‌کنم اما در کنار تیم بود و در تمرینات حضور داشت و نکات فنی لازم را به کشتی‌گیران می‌گفت. از او تشکر می‌کنم که به عنوان یک وزنه کنار تیم بود. 
بهمنی یادآور شد: از حسن یزدانی سپاسگزارم که جوانمردی کرد، کوچک‌ترین مبلغی نگرفت و گفت اگر آسیب‌دیدگی من خوب شد کشتی می‌گیرم. همین الان این روحیه بچه‌ها را مدیون یزدانی هستیم. 
***
ژاوی در رختکن از خجالت بازیکنان بارسلونا درآمد
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا که از عملکرد شاگردانش در بازی با بایرن‌مونیخ ناراضی بود، از خجالت آنها درآمد. 
تیم فوتبال بارسلونا چهارشنبه‌شب در آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، دیداری که محکوم به برد بود، در خانه بایرن‌مونیخ با نتیجه 3 بر صفر شکست را پذیرا شد تا از دور این رقابت‌ها حذف و راهی لیگ اروپا شود. این برای نخستین‌بار در 21 سال اخیر بود که کاتالان‌ها از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازمی‌ماندند و همین مساله باعث عصبانیت سرمربی 41 ساله بارسا شد. 
بر اساس ادعای نشریه «اسپورت» چاپ کاتالونیا، ژاوی که از عملکرد شاگردانش در بازی راضی نبود، بین ۲ نیمه در حالی که بارسا 2 بر صفر عقب بود، در رختکن شاگردان خود را به باد انتقاد گرفت؛ اتفاقی که در پایان بازی هم افتاد. طبق این گزارش، سرمربی بارسلونا که خود دوران بازیگری پرفروغی داشته است، اواخر نیمه اول در صحنه‌ای هم بر سر بازیکنانش فریاد کشید و به آنها گفت «برخی از شما درک نمی‌کنید بازی کردن برای بارسلونا چه معنا و مفهومی دارد». ژاوی پس از شکست تیمش مقابل بایرن در بخشی از صحبت‌هایش گفته بود: ما باید مطالبه بیشتری از خود داشته باشیم، چون ما بارسلونا هستیم. این وضعیتی است که در آن قرار داریم. من عصبانی هستم. این واقعیت باشگاه است و همین من را عصبانی می‌کند. ما باید رو در رو با آن مقابله کنیم و راه دیگری هم وجود ندارد. عصر جدید باشگاه بارسلونا از امروز شروع می‌شود. ما از صفر شروع می‌کنیم. باید شروع کنیم تا بارسا را به جایگاهی که به آن تعلق دارد، که آن جایگاه لیگ اروپا نیست، بازگردانیم. ما سخت کار خواهیم کرد تا بارسا را به جایگاه واقعی‌اش بازگردانیم و البته که باید تغییرات زیادی داشته باشیم. گفته می‌شود مدیران بارسلونا در فکر ایجاد تغییراتی در تیم تحت هدایت ژاوی در پنجره زمستانی پیش‌رو هستند و بازیکنانی همچون مارک‌ آندره تراشتگن، فرانکی دی‌یونگ و سرجینیو دِست در لیست فروش قرار خواهند گرفت و در مقابل احتمال پیوستن فران تورس، بال راست منچسترسیتی به جمع کاتالان‌ها وجود دارد. 
بارسلونا حالا باید خود را آماده بازی یکشنبه‌شب با اوساسونا در لالیگای اسپانیا کند و سپس راهی عربستان شود تا در دیداری دوستانه که برای یادبود دیگو مارادونا خواهد بود، به مصاف بوکاجونیورز برود. 

Page Generated in 0/0056 sec