printlogo


کد خبر: 241380تاریخ: 1400/9/20 00:00
اخبار

رانندگان تاکسی برای خرید قطعه و تعمیر خودرو تسهیلات می‌گیرند
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی به رانندگان تاکسی برای خرید قطعات و دریافت خدمات تعمیرگاهی در قالب «کارت حمایتی ایساکو»، این کارت اعتباری را پاسخی به مطالبه و درخواست جدی رانندگان خواند. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: یکی از نیازها و درخواست‌های جدی رانندگان تاکسی این بود که بتوانند خریدهای اعتباری انجام دهند. با توجه به اینکه عمده کار در حوزه تاکسیرانی با مجموعه ایران‌خودرو است و ایساکو نیز زیرمجموعه ایران‌خودرو است، در اقدامی مشترک و خوب این مطالبه برآورده شد. وی افزود: در حقیقت با همکاری مشترک میان ایساکو و بانک قرض‌الحسنه رسالت و با پیگیری اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، شرایطی فراهم شد که رانندگان تاکسی بتوانند متناسب با اعتبارسنجی که از آنها انجام می‌شود از ۳ تا ۳۰ میلیون تومان به صورت متغیر اعتبار دریافت کنند. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: دریافت‌کننده این اعتبار می‌تواند از خدمات خرید قطعات و خرید تعمیرگاهی در سامانه مجاز ایران‌خودرو استفاده کند و به صورت اقساطی این وجه را بازگرداند. 
***
انباشت آلاینده‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد طی چند روز آینده
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات، هوای کشور امروز شنبه ۲۰ آذرماه دارای جوی آرام و پایدار خواهد بود؛ این در حالی است که طی چند روز آینده در مناطق صنعتی و پرتردد، انباشت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شنبه ۲۰ آذرماه جوی آرام و پایدار در کشور حاکم خواهد بود. همچنین یکشنبه ۲۱ آذرماه در استان‌های گیلان و مازندران ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. این شرایط دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود و بارش پراکنده برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست. وی گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نواحی شمال شرق کشور کاهش نسبی دما (۴ تا ۶ درجه) انتظار می‌رود. شنبه و یکشنبه خلیج‌فارس و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود. 
***
کشف ۹۰۰ میلیارد کالای قاچاق در غرب استان تهران
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف ۹۰۰‌میلیارد ریال کالای قاچاق خبر داد. سردار کیوان ظهیری دیروز با اشاره به اجرای طرح امنیت محله‌محور در شهرستان‌های غرب استان تهران اظهار داشت: در ۷۲ ساعت گذشته با تلاش‌ها و اقدامات تخصصی ماموران انتظامی غرب استان تهران با اجرای ۱۴۰ فقره حکم قضایی، ۴۵۲ سارق و مالخر دستگیر شدند که ۷۵ درصد آنها دارای سوابق متعدد سرقت بودند. وی با اشاره به کشف ۱۳۳ دستگاه خودرو و موتوسیکلت مسروقه تصریح کرد: در این مدت ۱۴ باند بزرگ سرقت توسط ماموران پلیس آگاهی کشف و منهدم شد. ظهیری با اشاره به کشف ۹۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق بیان کرد: در این باره بیش از۴۷ هزار قلم کالای قاچاق کشف و ۲۵ قاچاقچی نیز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند. فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: در این طرح ۹۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۴۶ نفر از سوداگران مرگ نیز دستگیر شدند. وی درباره دستگیری ضارب شهید مدافع امنیت امین سعیدی گفت: با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس آگاهی و با انجام کار اطلاعاتی، مخفیگاه متهم شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. 
***
عیادت نماینده وزیر آموزش‌و‌پرورش از مجروحان تصادف دانش‌آموزی
نماینده ویژه وزیر آموزش‌و‌پرورش با حضور در مرکز آموزشی- درمانی آیت‌الله طالقانی کرمانشاه، از مجروحان سانحه تصادف دانش‌آموزی عیادت کرد. علیرضا کمرئی چند ساعت پس از بروز سانحه تصادف دانش‌آموزی در کرمانشاه با حضور در مرکز درمانی آموزشی آیت‌الله طالقانی شهرستان کرمانشاه از مصدومان این حادثه دلجویی کرد. کمرئی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های دانش‌آموزان درگذشته، از سایر دانش‌آموزان بستری در این بیمارستان عیادت به عمل آورده و با والدین آنان دیدار کرد. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش با اندوهناک توصیف کردن سانحه مذکور تصریح کرد: وزارت آموزش‌و‌پرورش تا پایان روند درمان دانش‌آموزان و پس از آن، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. 
***
۳ شهر و یک روستا به خانواده شهرها و روستاهای صنایع‌دستی پیوستند
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ثبت ۳ شهر و یک روستا به عنوان شهرها و روستاهای ملی جدید صنایع دستی خبر داد. پویا محمودیان گفت: با تدوین برنامه‌های اجرایی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دولت جدید، برنامه‌ریزی‌های مربوط به تشکیل و راه‌اندازی پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی انجام شد و نخستین جلسه از سلسله جلسات آن دوشنبه اول آذر ۱۴۰۰، با حضور برخی مقامات و مسؤولان استانی از ستان‌های سمنان، مرکزی و همدان در عمارت تاریخی کوشک برگزار شد. وی افزود: در این جلسه پرونده‌های 5 نامزد از این ۳ استان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مهدیشهر (سنگسر) در رشته شماره‌دوزی سنگسر و کلاته خیج در رشته دست‌بافته‌های سنتی (تانه‌بافی) از استان سمنان و تفرش در رشته تفرشی‌دوزی از استان مرکزی به ‌عنوان شهر ملی صنایع‌دستی ثبت شدند. او اضافه کرد: همچنین داویجان در رشته مرواربافی از استان همدان به‌ عنوان روستای ملی به ثبت رسید و روستای ابرسج در رشته نمدمالی از استان سمنان به صورت مشروط باقی ماند تا پس از رسیدن به استانداردهای مورد نظر به ثبت قطعی برسد. 

Page Generated in 0/0057 sec