printlogo


کد خبر: 241400تاریخ: 1400/9/20 00:00
اخبار

لرستان مقصد یازدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور
رئیسی: دولت از مکانیزه شدن مزارع حمایت می‌کند
رئیس‌جمهور روز گذشته در ادامه سفرهای استانی به لرستان رفت تا این استان مقصد یازدهمین سفر استانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی شود. رئیس قوه مجریه در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در شورای اداری استان و سرکشی از برخی واحدهای نیمه‌تعطیل صنعتی این استان گفت: متاسفانه در این استان به‌رغم ظرفیت‌های زیرساختی خوبی که وجود دارد واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل یا تعطیل شده است، در حالی که نیاز به کار در این استان وجود دارد. این شرایط بشدت ما را رنج می‌دهد. رئیسی در ادامه در کارخانه نیمه‌فعال یخچال‌سازی بوژان لرستان حضور یافت و در گفت‌وگو با مسؤولان و کارگران این کارخانه در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این مجموعه تولیدی قرار گرفت. رئیس‌جمهور در این بازدید با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران کارخانه یخچال‌سازی بوژان مبنی بر اینکه با یک‌پنجم ظرفیت فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در حالی که این مجموعه از تمام ظرفیت‌های لازم برخوردار است لازم است مسؤولان استان با جدیت پیگیری کنند تا ظرفیت این کارخانه به طور کامل فعال شود. وی در ادامه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف قلعه فلک‌الافلاک از نزدیک در جریان ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری این مجموعه قرار گرفت. رئیس‌جمهور بر ضرورت آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک به عنوان یکی از مشکلات این مجموعه تاریخی- فرهنگی تاکید کرد و گفت: قلعه فلک‌الافلاک از آثار تمدنی و مدنیت مردم این خطه است و باید بخوبی نگهداری و معرفی شود. رئیسی خاطرنشان کرد: دولت برای ترمیم و نگهداری آثار تاریخی اعتبار مناسبی در نظر گرفته است و با توجه به اینکه میراث تاریخی و فرهنگی گنجینه‌های پرارزشی هستند، لذا باید برای نسل‌های آینده بخوبی نگهداری شوند. رئیس‌جمهور همچنین با حضور در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد روز پرستار را به پرستاران و کادر درمان این بیمارستان تبریک گفت. رئیسی با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری پرستاران در روند درمان بیماران اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان کشور بویژه پرستاران در جریان مواجهه با ویروس کرونا خوش درخشیدند و جان خود را در طَبق اخلاص گذاشتند و این ایثار و فداکاری که از خود نشان دادند بسیار ارزشمند است. وی بر اهتمام دولت نسبت به حل‌و‌فصل دغدغه‌ها و مشکلات کادر بهداشت و درمان تاکید کرد. رئیسی همچنین در نشست تخصصی با کشاورزان و دامداران با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، گیاهان دارویی، زنبورداری، آبزی‌پروری و مرغداری اظهار داشت: استان لرستان از ظرفیت‌های فراوانی برای رشد و توسعه مانند نعمت خاک حاصلخیز برخوردار است. رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اینکه موانع رشد و توسعه کشاورزی استان لرستان باید برطرف شود، ایجاد صنایع تبدیلی را مهم ارزیابی کرد و در این باره گفت: امروز در مناطق مختلف کشور از جمله لرستان نیازمند راه‌اندازی صنایع تبدیلی هستیم تا از خام‌فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزوده زیادی برای کشاورزان تامین شود و در این زمینه مسؤولان مربوط موظف هستند حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورند. رئیسی مدیریت جدی آب را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با مدیریت درست آب می‌توان کمبودها را جبران و آب را برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی تامین کرد. رئیس‌جمهور با اشاره به صحبت یکی از کشاورزان در زمینه مکانیزه کردن مزارع، گفت: دولت قصد دارد از این کار به نوعی حمایت کند که مکانیزه کردن مزارع توسط خود کشاورزان، دامداران و کارآفرینان انجام شود. 
***
قالیباف در دیدار اردوغان:
ایران از ابتکار 3+3 حمایت می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در اجلاس 2 روزه اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ترکیه سفر کرده بود، روز گذشته با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. رجب طیب اردوغان با اشاره به شرایط کرونا و اثرگذاری آن بر مراودات اقتصادی کشورها گفت: با این وجود همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه در این مدت رشد کرده است. وی همچنین با تاکید بر لزوم ارتقای روابط اقتصادی ۲ کشور ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین برای اجرای توافق هسته‌ای به شکل عادلانه‌ای به نتیجه برسد. رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تحولات افغانستان و بحران مهاجران این کشور تاکید کرد: نهادهای بین‌المللی باید به ایران برای سروسامان دادن به مهاجران افغانستانی کمک کنند. اردوغان همچنین ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند. در این دیدار که مصطفی شنتوپ، رئیس مجلس ترکیه نیز حضور داشت، قالیباف نیز با تاکید بر ارتقای همکاری‌های اقتصادی ۲ کشور گفت: سند جامع همکاری‌های ۲ کشور در حال نهایی شدن است که نمادی از اراده جدی برای توسعه روابط است. رئیس قوه مقننه با اشاره به حمایت ایران از ابتکار ۳+۳ تاکید کرد: همه کشورهای حوزه قفقاز باید روابط خوبی با هم داشته باشند که این مهم می‌تواند به رشد و توسعه منطقه کمک کند. قالیباف درباره مذاکرات وین نیز تاکید کرد: قدرت‌های بزرگ باید یاد بگیرند نباید اراده خود را به سایر کشورها تحمیل کنند و چنانچه احترام به منافع دیگران را بپذیرند، توافق در دسترس است. 
***
معاون وزیر خارجه خبر داد
آزادسازی بخشی از مطالبات ایران از یکی از کشورها در آینده نزدیک
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از آزادسازی بخشی از مطالبات ایران از یکی از کشورها در آینده نزدیک خبر داد. مهدی صفری در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما اظهار داشت: اخیرا 5/3 میلیارد دلار از این مطالبات آزاد شد. معاون وزیر خارجه به ارتباط‌‌ خوب با عراق نیز اشاره و درباره دارایی‌های ایران در دیگر کشورها عنوان کرد: کشورهای دیگری هستند که بدهی‌شان رقم‌های بالاتری است و الان مذاکره شده و به نتایج خوبی رسیده است. در سفری که به اروپا داشتم مذاکراتی با یکی از کشورها که ایران مطالباتی از آن دارد، داشتیم و می‌توانیم بزودی آزادسازی خوبی داشته باشیم اما رقمش را نمی‌توانم اعلام کنم. 

Page Generated in 0/0062 sec