printlogo


کد خبر: 241413تاریخ: 1400/9/21 00:00
فرشاد فلاحت‌زاده در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» پس از طلسم‌شکنی آبی‌ها با برد مقابل پیکان:
قهرمانی دور از دسترس نیست

زهره فلاح‌زاده: سرانجام نوار تساوی‌های پی‌در‌پی آبی‌پوشان پایتخت پاره شد و شاگردان مجیدی پس از ۵ تساوی به برد ۳ بر صفر مقابل پیکان دست یافتند؛ دیداری که یکطرفه بود و تیم مجتبی حسینی زورش به استقلال نرسید. آبی‌ها در هفته دهم باید به مصاف سپاهان بالانشین و مدعی بروند که تنها ۲ امتیاز اختلاف با این تیم در جدول دارند. «وطن‌امروز» پس از دیدار آبی‌های پایتخت با پیکان با فرشاد فلاحت‌زاده، پیشکسوت استقلال گفت‌وگو کرد. 
***
* استقلال پس از ۵ تساوی متوالی، سرانجام به برد دست یافت؛ بازی از نگاه شما چطور بود؟
بازی قشنگی بود. استقلال بدشانسی‌های هفته‌های قبل را نداشت و موقعیت‌هایش به گل تبدیل شد. واقعا بچه‌ها می‌خواستند از بحران خارج شوند و تنها راه‌حلش هم برد مقابل پیکان بود. تیم بخوبی توانست این کار را انجام دهد و به برد پرگل دست یافت. این برد باعث می‌شود استقلال با شرایط بهتری لیگ را ادامه دهد. 
 
* پیکان برای مساوی به زمین آمده بود یا استقلال خیلی خوب بازی کرد؟
فکر می‌کنم استقلال خیلی خوب بازی کرد. تیم سیستم 2-۵-3 خودش را بازی و در حمله نیز خیلی خوب عمل کرد. نبض بازی دست استقلال بود. زمانی که پیکان هر از گاهی حمله می‌کرد، استقلال از موقعیت پشت دفاع آنها استفاده می‌کرد و توانست از موقعیت‌هایش بخوبی استفاده کند. 
 
* از ۳ گل استقلال، ۲ گل را مدافعان تیم به ثمر رساندند، آیا این ضعف خط حمله را نشان نمی‌دهد؟
نه! در تیم‌های باشگاهی دنیا هم این اتفاق می‌‌افتد. چون مدافعان از نظر فیزیکی و سرزنی نسبت به سایر بازیکنان برتری دارند و از سوی دیگر چون تیم‌های حریف کمتر روی آنها برنامه‌ریزی می‌کنند، می‌توانند از موقعیت‌ها استفاده کنند. یعنی حریف یارگیری را با فورواردها انجام می‌دهد و این باعث می‌شود مدافعان آزاد باشند. این ضعف خط حمله استقلال نیست. مهاجمان تیم دوندگی بالا و جاگیری خوبی دارند که باعث می‌شود فضا برای مدافعان باز شود و به گل هم برسند. همانطور که در فوتبال در بحث دفاعی فقط مدافعان نقش ندارند، بلکه همه نفرات کمک می‌کنند، در امر گلزنی هم همین‌طور است. 
 
* مطهری برخلاف دیدارهای قبل که دقایق آخر به زمین می‌آمد، این بازی فرصت بیشتری داشت و گلزنی هم کرد. شاید اگر در دیدارهای قبل زمان بیشتری به این بازیکن می‌دادند، استقلال زودتر طلسم تساوی‌های متوالی‌اش را می‌شکست. 
این سؤال را مسلما سرمربی تیم باید پاسخ دهد. حتما در طول هفته‌های گذشته مطهری شرایط بدنی یا روحی خوبی نداشته و کم‌‌کم توانسته شرایط خود را بهبود ببخشد. شاید به همین دلیل بوده که مربی از او در این دیدار در وقت بیشتری بازی گرفته است. به هرحال مطهری در دیدار با پیکان نشان داد بازیکن توانمندی است و می‌تواند تأثیرگذار باشد. 
 
* عملکرد خارجی‌های تیم را چطور دیدید؟
خارجی‌های تیم روز‌به‌روز بهتر می‌شوند. آنها روز اول خوب کار کردند اما چند هفته افت داشتند. فکر می‌کنم دلیل افت هم این باشد که هنوز با فوتبال ما آشنا نیستند. لیگ ما با خیلی از لیگ‌های دنیا متفاوت است. فوتبال ما فیزیکی است و شرایط خاص خودش را دارد اما در مجموع خارجی‌ها خوب کار کرده‌اند و دارند به شرایط آرمانی می‌رسند. 
 
* آبی‌ها در چه پست‌هایی نیاز به یارگیری دارند؟
وقتی از سیستم ۲-۵-3 استفاده می‌شود، عملا وریا غفوری در پست وینگر راست و جای بازیکن دیگر بازی می‌کند. مهم‌تر از سمت راست اما استقلال به یک پلی‌میکر نیاز دارد تا بتواند حملات را طراحی کند و نبض بازی دست او باشد. ولی استقلال باید تا نیم‌فصل صبر کند و با این بازیکنان بسازد. 
 
* استقلال سه‌شنبه با سپاهان بازی دارد که جنگ مدعیان به حساب می‌آید؛ آبی‌ها می‌توانند برنده این دیدار باشند؟
درست است که امسال سپاهان تیم خیلی خوبی است و با هزینه‌هایی که کرده‌، تیم خوبی بسته‌ است اما یادشان نرود که این سپاهان است که با استقلال بازی دارد. یعنی آنها باید بدانند تیم مقابل آنها تیمی است که قهرمان آسیا شده و پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیاست. این نکته را کادرفنی باید به بچه‌ها گوشزد کند تا از نظر روحی-روانی شرایط تیم بهتر از سپاهان شود. درست است که بازی سختی داریم اما نباید گل بخوریم، اشتباهات‌مان باید خیلی کم باشد و بتوانیم از اشتباهات حریف استفاده کنیم. همه تیم‌ها باید از باشگاه بزرگی مثل استقلال بترسند نه ما از دیگر تیم‌ها. 
 
* استقلال با فرهاد مجیدی می‌تواند قهرمان لیگ شود؟
چرا نه؟! فرهاد چند سال است در استقلال حضور دارد، در بین تماشاگران محبوب است و نقاط ضعف و قوی باشگاه را می‌داند، تیم را خودش بسته و با شرایط تیم هم آشناست. مجیدی اگر حواشی را از خود دور کند و تمرکزش بیشتر روی بازی‌های تیمش باشد، قهرمانی استقلال با او دور از دسترس نخواهد بود. 
 
* مدیریت مصطفی آجورلو را در این مدت چطور دیدید؟
تا به اینجای کار که مدیریت آقای آجورلو خوب بوده است. حضور آقایان محمد مؤمنی و خسرو حیدری و دیگر دوستان باعث شده تفکرات جوان و نو وارد باشگاه شود. امیدوارم از تفکرات دوستان استفاده شود و فقط به عنوان سمبل در تیم به کار گرفته نشوند.

Page Generated in 0/0059 sec