printlogo


کد خبر: 241416تاریخ: 1400/9/21 00:00
اخبار

همه دارایی کاراته ایران روی تاتامی آسیا
رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی آسیا در حالی به میزبانی قزاقستان در آلماتی برگزار خواهد شد که فدراسیون کاراته ایران با ترکیبی کامل در این رقابت‌ها روی تاتامی خواهد رفت. به گزارش مهر، این دوره از مسابقات بیست‌و‌هفتم آذر با حضور ۵۴۵ کاراته‌کا از ۲۹ کشور آسیایی به مدت 4 روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان در ۲ بخش زنان و مردان برگزار خواهد شد. فدراسیون کاراته ایران پس از وقفه‌ای ۲ ساله در پی شرایط سخت شیوع پاندمی کرونا که تعطیلی فعالیت‌های ورزشی بویژه مسابقات مختلف را به دنبال داشت، این بار با اعزام کاروانی کامل (ایران بیشترین ورزشکار و مربی را در مسابقات قهرمانی آسیا دارد) به دنبال کسب بهترین نتایج است. اهمیت حضور تمام تیم‌های ملی کاراته ایران در شرایطی است که با توجه به اوضاع اقتصادی کشور تصور می‌شد فدراسیون نتواند تیم‌هایش را به قزاقستان اعزام کند ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه ایران کامل‌ترین تیم را در میان تمام تیم‌های آسیایی دارد تا جایی که در ۲ بخش دختران و پسران تمام نفرات اعزام خواهند شد. در واقع در این روزهای سخت اقتصادی، کاراته ایران ۳ برابر بودجه سالانه خود هزینه اعزام تیم‌های ملی کرد تا خللی در روند پشتوانه‌سازی کاراته پیش نیاید. اوایل سال ۹۸ و در روزهای ابتدایی حضور طباطبایی در فدراسیون کاراته، تیم‌های پایه به مسابقات اعزام نشدند. او پس از لغو اعزام در صحبت‌هایش مدعی شد مقدمات کار برای اعزام تیم فراهم نشده بود و به همین دلیل نتوانست تیم‌هایش را روانه مسابقات کند. بعد از این صحبت‌ها، برخی منتقدان مدعی شدند اینها بهانه‌ای بیش نیست و فدراسیون توجه لازم را به تیم‌های پایه ندارد ولی اعزام تیم‌های کاراته با نفرات کامل به مسابقات قزاقستان نشان داد اهمیت تیم‌های پایه برای فدراسیون کاراته به اندازه‌ای است که حاضر شده برای برگزاری اردوها و اعزام، ۱۵ میلیارد تومان هزینه تمام رده‌ها کند. اقدام فدراسیون در اعزام تمام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی آسیا ارزشمند بوده و حالا نوبت کاراته‌کاها بویژه در رده‌های پایه است که در رقابت با قدرت‌های آسیا بهترین نتایج را کسب کنند. با نگاهی به سایت رسمی مسابقات مشخص می‌شود بیشترین تعداد شرکت‌کننده برای وزن ۶۷- بزرگسالان مردان است که در آن ۲۲ ورزشکار حضور دارند. در بخش مربیان، ایران به همراه قزاقستان بیشترین مربی را در این مسابقات دارند. در این بین ایران با ۶۴ کاراته‌کا در ۲ بخش کاتا و کومیته دختران و پسران بیشترین و پاکستان با ۲ ورزشکار کمترین شرکت‌کننده را در این دوره از مسابقات به نام خود کرده‌اند. 
***
پاسخ فدراسیون گابن: یکی از نامه‌ها جعلی بوده است!
فدراسیون فوتبال گابن در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد یکی از نامه‌های مربوط به بازیکن گابنی تیم گل‌گهر سیرجان جعلی بوده است. به گزارش تسنیم، پس از حاشیه‌ها و کش و‌ قوس‌های فراوان بر سر استفاده باشگاه گل‌گهر از یک بازیکن گابنی و شکایت باشگاه‌های استقلال، سپاهان و پیکان، فدراسیون فوتبال ایران برای مشخص شدن صحت و سقم سابقه ملی «بانیاما» بازیکن گابنی تیم گل‌گهر سیرجان، اقدام به استعلام از فدراسیون این کشور کرد. در پاسخ استعلام فدراسیون ایران، دبیرکل فدراسیون فوتبال گابن اعلام کرده است یکی از نامه‌های قبلی که حضور اریک بوکوم بانیاما را در بازی‌های ملی گابن تأیید کرده، جعلی بوده است. همچنین در این نامه اعلام شده است بانیاما در یکی از اردوهای تیم ‌ملی گابن حضور داشته است. فدراسیون گابن در نامه خود به فدراسیون ایران تأکید کرده است با کارمند متخلف که نامه جعلی را برای فدراسیون ایران ارسال کرده است، برخورد خواهد کرد. فدراسیون فوتبال ایران با کمک فیفا و دریافت ایمیل رسمی فدراسیون گابن موفق شده است این استعلام را انجام دهد. 
***
رقابت عراق و پاکستان بر سر ملیت هافبک منچستریونایتد
رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند فدراسیون فوتبال این کشور تلاش می‎کند هافبک جوان منچستریونایتد به تیم‌ملی پاکستان دعوت شود. «زیدان اقبال» هافبک 18 ساله باشگاه منچستریونایتد از پدری پاکستانی و مادری عراقی متولد شده و پس از حضور در بازی من‌یو مقابل یانگ بویز در لیگ قهرمانان اروپا مورد توجه ۲ فدراسیون فوتبال عراق و پاکستان قرار گرفته است. در همین حال مادر زیدان اقبال می‌گوید: پسرم فقط برای تیم‌ملی عراق بازی می‎کند، همان‌طور که در رده زیر 23 سال در ترکیب عراق به میدان رفته و بزودی با همراهی هم راهی بغداد خواهیم شد. به گفته مادر زیدان اقبال، وزیر ورزش شخصا مراحل امور اداری و دعوت از این بازیکن را دنبال کرده و در تلاش است هافبک منچستریونایتد به نخستین اردوی تیم ‌ملی عراق دعوت شود. زیدان که متولد سال 2003 میلادی است، در صورت پیوستن به تیم‌ ملی عراق، نخستین بازیکن تاریخ فوتبال این کشور و البته نخستین بازیکن تاریخ غرب آسیا لقب می‌گیرد که با پیراهن منچستریونایتد به میدان رفته است. همچنین دومین بازیکن تاریخ فوتبال عراق به شمار خواهد رفت که پس از هوار ملامحمد سابقه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را داشته است. 

Page Generated in 0/0046 sec