printlogo


کد خبر: 241422تاریخ: 1400/9/21 00:00
اجرای 3500 طرح اشتغال‌زایی و حمایتی در زمینه کولبری
باری که بنیاد برکت از دوش کولبران برداشت

دغدغه‌ها و مشکلاتی که کولبران کشور در سال‌های اخیر با آنها مواجه بودند، بنیاد برکت را بر آن داشت طرح‌های ویژه‌ای را در این زمینه به سرانجام برساند و تسهیلاتی را برای کولبران در نظر بگیرد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، امروز 15 سال از فعالیت بنیاد برکت می‌گذرد؛ مجموعه‌ای که با هدف کمک به محرومیت‌زدایی و توجه جدی به اقشار محروم و مناطق روستایی و کم‌برخوردار بنیان گذاشته شد. 
در همین باره، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حضور اصحاب رسانه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات این مجموعه ارائه داد. محمد ترکمانه گفت: تاکنون 3500 طرح در حوزه کولبری توسط این بنیاد انجام شده است و تا پایان سال به 5000 طرح خواهد رسید. 
وی افزود: از سال گذشته تمرکز ویژه‌ای بر موضوع کولبری داشته‌ایم به طوری که با شناسایی این قشر، ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال برای این افراد آغاز شده است. 
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، آموزش‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای کولبران، موجب شده است که برخی از این عزیزان جزو صادرکنندگان به کشور عراق هستند. 
ترکمانه تصریح کرد: بخشی از موضوع کولبری، بحث اجتماعی است. به این معنا که فرد به شغل آبرومندی نیاز دارد، بنابراین با طرح‌های اجرا شده توسط بنیاد بعضا خیلی از این افراد اکنون درآمد بیشتری نسبت به کولبری دارند. 
 
* شناسایی مناطق دارای تنش آبی
مدیر‌عامل بنیاد برکت درباره اقدامات انجام شده این بنیاد برای شناسایی مناطق دارای تنش آبی و احیای آنها اظهار داشت: ۷۰۲ نقطه تنش آبی در خوزستان شناسایی شده است و تا پایان سال با سرمایه‌گذاری بنیاد در این نقاط، تنش آبی آنها برطرف خواهد شد. به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ما قنات‌هایی در سطح کشور داریم که در دنیا نمونه‌اند و خیلی از اینها تخریب شده یا در معرض تخریبند که بنیاد برکت تاکنون ۶۶۰ قنات و تا پایان سال ۱۵۰۰ قنات در سراسر کشور را برای احیا حمایت می‌کند تا از این طریق، به رفع تنش آبی کشور کمک شده باشد. ترکمانه با بیان اینکه بنیاد برکت در سال جاری به سمت رویکرد جدیدی با عنوان «برکتی نو» حرکت کرده است، درباره این طرح توضیح داد: رویکرد جدید بنیاد برکت حمایت از کسب‌و‌کارهای فناورانه و نوآورانه است که شروع آن با طرح دورکاری یا آزادسازی است. 
وی افزود: در این راستا تا پایان سال ۴۵۰ طرح به طور ویژه و حدود ۵۰۰۰ طرح «فری لنسینگ» (دورکاری) را حمایت خواهیم کرد، چراکه از این طریق می‌توان صادرات خدمات داشت و بنیاد برکت بنا دارد این ادبیات را در کشور جا بیندازد. 

Page Generated in 0/0055 sec