printlogo


کد خبر: 241423تاریخ: 1400/9/21 00:00
اخبار

تجهیز آمبولانس‌های پایتخت به دوربین
سرپرست مرکز اورژانس تهران از برنامه‌اش برای نصب دوربین در جلو و عقب آمبولانس‌ها خبر داد و گفت: می‌خواهیم با پلیس راهور هماهنگ باشیم تا با خودروهایی که از عقب به دنبال اورژانس راه می‌افتند و خودروهایی که می‌توانند اما از جلو به آمبولانس راه نمی‌دهند، برخورد شود. یحیی صالح‌طبری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه افراد در پی ایجاد یک فوریت با اورژانس تماس می‌گیرند یا از آمبولانس استفاده می‌کنند، گفت: فوریتی که در پی آن از اورژانس امداد گرفته می‌شود با جان افراد سر و کار دارد. در این موارد همراهان مصدوم یا بیمار در شرایط بسیار پراسترسی به سر می‌برند و ثانیه‌ها برای‌شان آهسته می‌شود. وی افزود: افرادی هستند که در ترافیک تهران راه را برای آمبولانس باز نمی‌کنند در حالی که نسبت به این موضوع آگاهی دارند که فرد مددجویی داخل آمبولانس حضور دارد و ثانیه‌ها برای زنده ماندنش حیاتی است. سرپرست اورژانس تهران گفت: برنامه داریم که جلو و عقب آمبولانس‌های اورژانس دوربین نصب شود و طبق برنامه تا سال ۱۴۰۱ این برنامه محقق شود. همچنین می‌خواهیم با پلیس راهور هماهنگ باشیم تا با خودروهایی که از عقب به دنبال اورژانس راه می‌افتند و خودروهایی که می‌توانند اما از جلو به اورژانس راه نمی‌دهند برخورد شود، چراکه در این شرایط ما با جان مردم سر و کار داریم. 
***
انسداد کامل جاده هراز از امروز
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از انسداد کامل و ۳ روزه محور هراز خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام خبر انسداد جاده هراز از امروز -یکشنبه- در این رابطه اظهار کرد: جاده هراز به علت اجرای عملیات عمرانی تونل «نشل» در کیلومتر 63 تا 65 از 21 آذر تا 23 آذرماه به صورت کامل و 24 ساعته مسدود می‌شود. 
به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، تردد در این ایام از محورهای جایگزین فیروزکوه و جاده چالوس انجام می‌شود. 
***
ثبت ملی 32 اثر طبیعی کشور
۳۲ اثر طبیعی از پرونده پیشنهادی ۳۶ اثر از استان‌های اصفهان، زنجان، قزوین، گلستان و همدان با نظر اعضای شورای ثبت میراث طبیعی کشور ثبت ملی شد. در آخرین جلسه شورای ثبت میراث طبیعی کشور پرونده پیشنهادی ۳۶ اثر طبیعی از استان‌های اصفهان، زنجان، قزوین، گلستان و همدان مورد بررسی قرار گرفت که ۳۲ اثر آن مورد تایید اعضا واقع شد. میراث زمین‌شناختی خورزونه از همدان، آبشار شادان استان گلستان، درختان کهنسال ارزشمند استان‌های کرمان، اصفهان، گلستان و قزوین و همچنین زرین غار قیاس کندی استان زنجان بخشی از ۳۲ اثر طبیعی ثبت شده هستند. 
***
رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
آغاز ثبت‌نام سفر به سوریه تا ۱۰ روز آینده
رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام زائران ایرانی به سوریه خبر داد. علیرضا رشیدیان با اشاره به اعزام زائران ایرانی به سوریه اظهار کرد: طبق توافق صورت‌گرفته با طرف سوری سالانه ۱۰۰ هزار نفر از مشتاقان زیارت به صورت محدود به سوریه اعزام می‌شوند. وی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور سوریه سفر‌ها به صورت رفت و برگشت هوایی انجام می‌شود و امیدواریم در آذرماه سفر‌ها شروع شوند. ثبت‌نام‌ها از طریق دفاتر زیارتی انجام می‌شود. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به زمان شروع ثبت‌نام‌ها بیان کرد: ظرف ۱۰ روز آینده ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود و ممکن است افراد به صورت انفرادی ثبت‌نام کنند اما اعزام‌ها گروهی خواهد بود. رشیدیان گفت: پیش‌بینی ما این است که اعزام‌ها از تهران و شهر‌های اطراف و مبدأ فرودگاه امام خمینی(ره) خواهد بود.
***
2 هزار دستگاه اتوبوس شهری نیازمند تعمیر
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: صحبت‌هایی شده تا وام تعمیر اتوبوس‌های بخش خصوصی افزایش یابد، در همین راستا قرار است رقم این وام به ۴۰۰ میلیون تومان برسد. مهدی چمران در گفت‌وگو با مهر، درباره پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری گفت: موضوع مطالبات شهرداری از دولت همواره در جلسات هیات دولت مطرح می‌شود و امیدواریم به نتیجه برسد. وی با بیان اینکه مشکل افزایش واگن‌های مترو و توسعه آن به سرعت حل نمی‌شود، اظهار داشت: اما موضوع توسعه اتوبوسرانی قابلیت حل شدن ظرف چند ماه را دارد. در همین راستا نیز حدود ۲ هزار دستگاه نیاز به تعمیر دارد اما این اتوبوس‌ها برای بخش خصوصی است و این بخش نیز اعلام کرده وام‌های تعلق گرفته به آنها برای تعمیرات، کم است و توانایی تعمیر این ناوگان را ندارد. 
رئیس شورای شهر تهران از افزایش وام تعمیر اتوبوس‌های این بخش خبر داد و گفت: صحبت‌هایی شده تا وام این بخش افزایش یابد، در همین راستا نیز قرار است رقم این وام‌ها به ۴۰۰ میلیون تومان برسد. چمران به اضافه شدن ۱۶۵ اتوبوس دیگر به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تهران تا پایان سال اشاره و عنوان کرد: به علاوه حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در دست خرید و ساخت است. متأسفانه در سال‌های گذشته به جای افزایش اتوبوس‌ها شاهد کاهش آنها بودیم و در حال حاضر تنها ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس داریم.

Page Generated in 0/0071 sec