printlogo


کد خبر: 241425تاریخ: 1400/9/21 00:00
تأکید اعضای شورای شهر تهران بر برنامه‌ریزی دقیق و منسجم
آسیب‌های اجتماعی از تهران رخت بر‌می‌بندد؟

پس از آنکه رئیس‌جمهور هفته گذشته به محله هرندی تهران رفت و پای حرف‌‌های اهالی این محله نشست، موضوع آسیب‌های اجتماعی در پایتخت بیش از پیش در کانون توجه رسانه‌ها، افکار عمومی و کارشناسان قرار گرفت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سیزدهم آذرماه بود که ابراهیم رئیسی بدون اطلاع قبلی به محله هرندی رفت تا نشان دهد دولت سیزدهم به دور از شعار و نمایش، درصدد توجه به محلات کم‌برخوردار و مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی است. 
رئیس‌جمهور در آن بازدید هم پای سخن ساکنان نشست و هم از پیشنهادات اهالی هرندی برای مقابله با معضلات و مشکلات این محله قدیمی و اصیل آگاه شد. همچنین در جلسه اخیر رئیس‌جمهور با شهردار تهران و معاونان آن بر اهمیت برنامه‌ریزی و اقدام برای برچیده شدن آسیب‌های اجتماعی از چهره شهر تاکید شد. در همین باره، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران به فارس گفت: برخی معتقدند شهرداری مجموعه خدماتی است و نباید نگاه اجتماعی به شهرداری داشت. وی افزود: رویکرد ما در شورای ششم این چنین نیست و معتقدیم علاوه بر اینکه شهرداری نهاد خدمتگزار است، یک نهاد اجتماعی نیز محسوب می‌شود و وظایف مدیریت شهری باید در این زمینه بدرستی انجام گیرد. نادعلی با اشاره به اینکه تهران جمعیت زیادی دارد و روزانه افراد بسیاری نیز به پایتخت رفت‌و‌آمد دارند، اظهار داشت: گسترش نامتوازن تهران در کنار موضوعات دیگر سبب بروز آسیب‌های مختلف در پایتخت شده است. مسلم است که شهرداری و یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند برای رفع معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کند و قطعا دستگاه‌های دیگر هم باید داشته‌های‌شان را به اشتراک بگذارند و به میدان بیاورند. وی افزود: حاکم شدن نگاه قرارگاهی در شهر باعث می‌شود آورده‌های دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرد و همه ملزومات یکجا در نظر گرفته شود. قطعا از این طریق برای رفع آسیب‌های اجتماعی بهتر می‌توان عمل کرد. همچنین سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت: تشکیل قرارگاه اجتماعی نتایج مثبتی خواهد داشت و برنامه‌ریزی دقیق در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی از این طریق امکان‌پذیر خواهد بود. وی ادامه داد: شورای ششم با بررسی آسیب‌های اجتماعی به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کند. این قضیه زیر ذره‌بین شورای شهری‌ها قرار دارد و باید معضلات و مشکلات را بررسی کنیم. عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از مشکلات جامعه امروزی در شهرها بویژه تهران، وجود محله‌های ناباب و زاغه‌نشین و فاقد هرگونه رفاه و تسهیلات اجتماعی است. نجفی افزود: برای بهبود شرایط و تحقق رفاه اجتماعی شهروندان باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجم انجام داد که این برنامه‌ریزی فقط در سایه مدیریت مطلوب شهری حاصل می‌شود. با توجه به اینکه در روزهای اخیر، رسانه‌ها و اعضای شورای شهر درباره ضرورت توجه بیشتر به آسیب‌های اجتماعی اظهار نظر داشته‌اند، به نظر می‌رسد حضور سیدابراهیم رئیسی در محله هرندی نقطه عطفی در این زمینه باشد. قطعا با همراه شدن نهادهای دولتی و شهری و همچنین استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان، می‌توان به تاثیر مثبت این حرکت ارزشمند امیدوار بود. 

Page Generated in 0/0062 sec