printlogo


کد خبر: 241451تاریخ: 1400/9/22 00:00
اخبار

تعیین نمایندگان رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما
رئیس‌جمهور در احکام جداگانه‌ای «محمدمهدی اسماعیلی» و «محمدحسین صفارهرندی» را به نمایندگی رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در اجرای بند یک ماده یک و ماده ۲ قانون نحوه اجرای اصل ۱۷۵ قانون اساسی در بخش نظارت مصوب 11/7/1370 مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدمهدی اسماعیلی و محمدحسین صفارهرندی را به نمایندگی در شورای نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. 
***
«خانواده رابینسون» در شبکه 4
سریال خارجی «خانواده رابینسون» از ۲۳ آذر روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سریال خارجی «خانواده رابینسون» از بامداد فردا سه‌شنبه ۲۳ آذر از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. 
«خانواده رابینسون» محصول سال ۱۹۹۸ نیوزیلند است. این سریال ۱۱ قسمتی که با اقتباس از کتابی با همین عنوان به قلم یوهان داوید ویس تولید شده، داستان یک خانواده سوییسی است که هنگام سفر با کشتی به استرالیا دچار حادثه می‌شوند و خود را تنها در جزیره‌ای ناشناخته می‌بینند اما با گذشت زمان متوجه می‌شوند آنها تنها ساکنان جزیره نیستند. 
«خانواده رابینسون» توسط دیکلان ایمز استرالیایی کارگردانی شده است و ریچارد توماس به همراه مارگو گان در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. 
علاقه‌مندان به مجموعه‌های داستانی کلاسیک می‌توانند «خانواده رابینسون» را هر شب ساعت ۲۴ از شبکه 4 سیما تماشا کنند. این سریال هر روز در ساعت‌های ۱۱ و ۱۸ بازپخش می‌شود. 
***
معرفی داوران مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
۷ داور بخش مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» معرفی شدند. 
 به گزارش «وطن‌امروز»، ارد زند، لقمان خالدی، جواد رمضان‌نژاد، محمد داوودی، محمدرضا فرزاد، سعید رشتیان و نفیسه مرشدزاده ۷ داور بخش مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» هستند. 
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی‌مقدم ۱۸ آذرماه شروع شده است و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد. 
***
فیلم کوتاه «زبان سرخ» آماده نمایش شد
فیلم کوتاه «زبان سرخ» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی کامران هوشمندیان آماده نمایش شد. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «زبان سرخ» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی کامران هوشمندیان بعد از اتمام تدوین و صداگذاری آماده اکران شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «شهروز دروغ گفت، چون طاقت شنیدن حقیقت را نداشتند».
***
جزئیات فراخوان مسابقه ملی نقاشی «من سلیمانی‌ام»
به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد «حاج‌قاسم سلیمانی»، مسابقه ملی نقاشی «من سلیمانی‌ام» ویژه دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی در سراسر کشور برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید «حاج‌قاسم سلیمانی»، مسابقه ملی نقاشی «من سلیمانی‌ام» ویژه دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی در سراسر کشور برگزار می‌شود. به برگزیدگان، جوایز نقدی اهدا خواهد شد. عناوین و سرفصل‌های پیشنهادی مسابقه نقاشی «من سلیمانی‌ام» عبارتند از: «حاج‌قاسم قهرمان ایران»، «حاج‌قاسم الگوی ما»، «حاج‌قاسم پدر مهربان»، «حاج‌قاسم مرد میدان»، «حاج‌قاسم و کرمان»، «یاران کوچک حاج‌قاسم»، «حاج‌قاسم زنده جاوید»، «حاج‌قاسم و تکریم ایثارگران»، «حاج‌قاسم و مردمی بودن» و «میثاق با حاج‌قاسم». هر شرکت‌کننده می‌تواند 5 اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال کند. تکنیک و ابزار تولید اثر آزاد و اندازه طول آثار حداکثر 100 سانتی‌متر باید باشد و در صورت لزوم و بنا به تشخیص هیأت‌داوران شرکت‌کننده باید در موعد مقرر، اصل اثر را به دبیرخانه ارسال کند. ۳ تن از اساتید نقاشی دانشگاه شهید باهنر کرمان آثار را داوری خواهند کرد. آخرین‌ مهلت ارسال تصویر آثار، ششم دی‌ماه 1400 خواهد بود. 
علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه می‌توانند به آدرس https://kerman.navideshahed.com/fa/forms/357 مراجعه کنند. 
***
حضور ۲ فیلم از یک کارگردان در جشنواره‌های جهانی
مستند‌های کوتاه «میس رونالدو» و «رنگ و رنج» به کارگردانی کیومرث محمد‌چناری به چند جشنواره خارجی راه پیدا کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، براساس اعلام دبیرخانه جشنواره پنجم فیلم «پرواز»، ۶۶ فیلم داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی و 5 فیلمنامه به بخش مسابقه این جشنواره راه پیدا کردند. مستند کوتاه «میس رونالدو» ساخته کیومرث محمدچناری تهیه شده در مرکز مستند حقیقت در میان اسامی اعلام شده، در بخش ملی و بین‌الملل جشنواره حضور دارد. همچنین دومین جشنواره فیلم کوتاه Diogenes گرجستان میزبان ۱۵ فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن ایرانی است که در میان این 15 اثر مستند کوتاه «میس رونالدو» و مستند «رنگ و رنج» اثری دیگر از کیومرث محمد‌چناری حضور دارند. «میس رونالدو» به بخش مسابقه راه پیدا کرد و «رنگ و رنج» کاندید دریافت جایزه از این جشنواره است.

Page Generated in 0/0052 sec