printlogo


کد خبر: 241464تاریخ: 1400/9/22 00:00
اخبار

 درآمد و هزینه پرسپولیس 5/3 برابر استقلال در ۱۴۰۱
میزان درآمد، هزینه و دارایی‌های جاری 2 شرکت فرهنگی - ورزشی پرسپولیس و استقلال بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مشخص شد؛ اعداد و ارقامی که با توجه به درآمدهای ۲ باشگاه در سال جاری قابل تامل است! بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که روز یکشنبه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، در بخش بودجه شرکت‌های دولتی سودده و سربه‌سر در سال ۱۴۰۱ نام ۲ شرکت فرهنگی - ورزشی پرسپولیس و استقلال به چشم می‌خورد که بر اساس آن میزان درآمدها و هزینه‌ها برآورد شده است. بر اساس برآورد صورت‌گرفته از سوی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱، میزان درآمدهای شرکت فرهنگی - ورزشی پرسپولیس معادل ۲۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و هزینه‌های این شرکت نیز معادل ۲۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان لحاظ شده است و در بخش دارایی‌های جاری، میزان ذخایر و اندوخته‌ها معادل ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین میزان درآمدهای شرکت فرهنگی - ورزشی استقلال معادل ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و هزینه‌های این شرکت معادل ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان لحاظ شده و در بخش دارایی‌های جاری، میزان ذخایر و اندوخته‌ها معادل ۲۰ میلیون تومان است. به این ترتیب درآمدهای شرکت ورزشی- فرهنگی پرسپولیس ۱۷۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، هزینه‌های این باشگاه ۱۷۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و مجموع دارایی‌های جاری این باشگاه ۷۳۰ میلیون تومان بیشتر از شرکت فرهنگی - ورزشی استقلال است!
***
ویلموتس در مراکش هم زمینگیر شد
سرمربی سابق تیم‌ ملی فوتبال ایران که بتازگی به عنوان سرمربی یک تیم باشگاهی در مراکش انتخاب شده، در دومین بازی خود شکست خورد تا رکوردهای منفی او همچنان ادامه داشته باشد. به گزارش ایسنا، مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ‌ملی فوتبال ایران اواخر ماه گذشته به عنوان سرمربی جدید تیم راجا کازابلانکای مراکش انتخاب شد و قبل از فرا رسیدن تعطیلات مسابقات باشگاهی این کشور، در ۲ دیدار روی نیمکت این تیم سرشناس نشست. سرمربی بلژیکی در ۲ دیدار نخست خود با این تیم، یک پیروزی و یک شکست را کسب کرد تا همچنان عملکرد ضعیفی را در عرصه مربیگری از خود بر جا بگذارد. شکست او به عنوان سرمربی راجا مقابل تیم «اف‌سی سافی» رقم خورد که از تیم‌های انتهای جدولی مراکش به شمار می‌رود. این شکست در حالی است که راجا در ۱۰ دیدار قبل از حضور ویلموتس فقط در یک بازی شکست خورده بود و این تغییر و تحولات برای جبران اختلاف امتیازی این تیم با ویداد کازابلانکا، رقیب دیرینه این تیم انجام شده بود. با این حال فعلا انتخاب ویلموتس برای راجا مثمرثمر نبوده و به علت تعطیلات مسابقات باشگاهی این کشور که ناشی از فرا رسیدن بازی‌های ملی است، سرمربی بلژیکی فرصت بیشتری برای رفع معضل سریال ناکامی‌های خود در عرصه مربیگری پیدا نکرده است. این شکست‌های متوالی در تیم‌های ملی ساحل عاج و ایران تا حدود زیادی توانمندی‌های ویلموتس را به عنوان یک سرمربی موفق و فردی که جزو نخستین مربیان نسل فعلی فوتبال بلژیک بوده، زیر سوال برده است. 
***
۲ برابر شدن حق ‌پخش ورزش در بودجه ۱۴۰۱
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی ۳۱۵ میلیارد تومان برآورد شده که باید به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما تقسیم شود و نسبت به عدد ۱۵۰ میلیارد تومانی در قانون بودجه ۱۴۰۰،‌ رشد 1/2 برابری را نشان می‌دهد. به استناد بند «پ» ماده ۹۲ قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی به نسبت مساوی از محل ردیف ۴۹ - ۵۳۰۰۰۰ مندرج در جدول شماره ۹ این قانون به نسبت ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوط) و ۷۰ درصد در اختیار سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد. در این لایحه، درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی موضوع بند پ ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه در ردیف ملی ۳۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است که با توجه به نسبت ۳۰ به ۷۰ درصدی وزارت ورزش و جوانان نسبت به سازمان صداوسیما، سهم وزارت ورزش معادل 5/94 میلیارد تومان و سهم صداوسیما معادل 5/220 میلیارد تومان خواهد بود. 
باید خاطرنشان کرد ‌بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰، درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شد که باید به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما تقسیم می‌شد، بنابراین سهم وزارت ورزش و جوانان از سهم تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی که ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده بود بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۳۰ درصد است که برابر ۴۵ میلیارد تومان می‌شود و مطابق قانون بودجه، در سال جاری صداوسیما باید این مبلغ را به ورزش ایران پرداخت کند. 

Page Generated in 0/0047 sec