printlogo


کد خبر: 241473تاریخ: 1400/9/22 00:00
اخبار

بارش برف و باران در شمال کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در شمال کشور، از تشدید آلودگی هوای ۵ کلانشهر خبر داد. صادق ضیاییان دیروز در گفت‌وگو با ایسنا افزود: طبق بررسی تحلیلی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، اواخر هفته در غالب مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود و شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش دید و کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت فراهم است. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی روزهای سه‌شنبه ۲۳ آذر و چهارشنبه ۲۴ آذر در شهرهای تهران، البرز، اصفهان، اراک و تبریز کاهش قابل توجه کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. وی در ادامه گفت: با نفوذ جریانات پرفشار در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق اردبیل بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. وی در ادامه گفت: از اواخر وقت روز پنجشنبه ۲۵ آذر سامانه بارشی نوار غربی کشور را متاثر خواهد کرد که انتظار می‌رود بارش‌های خوبی را طی روز جمعه ۲۶ آذر و اوایل هفته آینده در نیمه غربی کشور شاهد باشیم.
***
دریافت وجه نقد توسط رانندگان اتوبوس اکیداً ممنوع است
 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه دریافت وجه نقد توسط رانندگان بخش عمومی در ناوگان اتوبوسرانی اکیدا ممنوع است، گفت: رانندگان به هیچ وجه نباید کرایه اتوبوس را به صورت نقدی دریافت کنند. 
محمود ترفع با اعلام اینکه دریافت کرایه نقدی توسط رانندگان بخش عمومی - چه در خطوط روزانه و چه در خطوط شبانه تندرو- تحت هر عنوان ممنوع است، افزود: بخش‌های اجرایی، بهره‌برداری و نظارتی شرکت واحد موظف شدند به این موضوع با جدیت ورود کرده و با رانندگان متخلف برخورد کنند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه پرداخت کرایه اتوبوس‌های عمومی در ناوگان اتوبوسرانی تهران صرفا باید با کارت بلیت صورت گیرد، اظهار کرد: دریافت وجه نقد از سوی راننده به هر دلیل مجاز نیست و حوزه بازرسی شرکت واحد مأمور شده تا به صورت ویژه و به طور شبانه‌روزی بر این موضوع نظارت کرده و با متخلفان برخورد کند. 
***
قیمت خرید پسماند خشک از شهروندان تا 100 درصد افزایش یافت
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش قیمت 20 تا ۱۰۰ درصدی انواع پسماند خشک که توسط غرفه‌های بازیافت، اپلیکیشن‌ها و ماشین‌های ملودی جمع‌آوری می‌شود، خبر داد. محمدمهدی عزیزی گفت: به طور متوسط ۳۰ درصد از پسماندهایی که روزانه توسط شهروندان در تهران تولید می‌شود، خشک است و کمتر از 10 درصد از این میزان توسط غرفه‌های بازیافت، اپلیکیشن‌ها و خودروهای ملودی جمع‌آوری می‌شود. وی با بیان اینکه این میزان مشارکت در تحویل پسماندهای خشک توسط شهروندان پایین است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است تا با اجرای سیاست‌های تشویقی میزان مشارکت مردم در این زمینه را افزایش دهیم. به همین منظور، در روزهای گذشته با ارسال دستورالعمل جدید، قیمت خرید پسماندهای خشک توسط شهرداری تهران را افزایش داده‌ایم و قیمت خرید اقلامی مانند پسماند نان خشک با ۶۷ درصد، مقوا و کارتن با ۴۸ درصد، کاغذ و روزنامه با ۱۰۰ درصد، ظروف پلاستیکی با حدود ۷۱ درصد، شیشه با ۷۴ درصد و پسماند خشک درهم با ۴۶ درصد افزایش همراه بوده است. 
***
کاشت ۲ هزار اصله نهال نارنج در تنکابن برای توسعه گردشگری
 شهردار تنکابن گفت: برای حفظ و توسعه‌ گونه بومی درخت نارنج به عنوان میراث طبیعی و با هدف توسعه جاذبه گردشگری و تحقق گردشگری پایدار در تنکابن، ۲ هزار اصله نهال کاشته می‌شود. محمدابراهیم لاریجانی بیان کرد: «بالغ بر ۵۰۰ درخت قدیمی و ۳۷۰۰ اصله درخت مرکبات که بیشتر آنها نارنج است در تنکابن وجود دارد که تبدیل به جاذبه گردشگری شده و برای حفظ و توسعه گونه بومی آن، کاشت 2 هزار اصله درخت نارنج دیگر در دستور کار شهرداری قرار گرفت». او درباره گیاهان بومی این شهر توریستی گفت: «یکی از درختان بومی منطقه مازندران و شهر تنکابن مرکبات شامل درخت نارنج، پرتقال، لیمو شیرین و لیمو ترش است». وی تصریح کرد: «بالغ بر ۵۰۰ درخت با قدمت بالای 60 سال و ۳۷۰۰ درخت مرکبات که بیشتر آنها نارنج است در این شهر وجود دارد. این درختان تبدیل به جاذبه گردشگری شده و فضای خاصی در این شهر در اردیبهشت‌ماه با بهارنارنج رقم می‌خورد و در ماه‌های آذر، دی و بهمن گویی شهر با این نارنج‌ها چراغانی شده است». لاریجانی افزود: «در حال حاضر برای حفظ و توسعه گونه بومی درخت نارنج که از بدو تاسیس شهرداری در محورها و خیابان‌های اصلی شهر کاشته شده، برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در گام نخست در نقاط و محورهای اصلی شهر که به دلیل شرایط جوی و آفت این درختان خشک یا قطع شده‌اند دوباره درخت جدید می‌کاریم و در گام دوم در سایر خیابان‌های شهر که در یک دهه اخیر احداث شده‌اند در ۲ سمت‌شان به فاصله هر ۳ متر بر اساس الگوی قدیمی درختان نارنج ۴ ساله و ۵ ساله که مناسب کشت هستند، خواهیم کاشت». 
وی درباره نقش درختکاری در توسعه گردشگری پایدار گفت: «کاشت درخت علاوه ‌بر اینکه به زیباتر شدن شهر‌ها و جاذبه‌های گردشگری همچنین جذب توریست کمک می‌کند می‌تواند بر کاهش آلودگی هوا نیز تأثیر‌ بگذارد.

Page Generated in 0/0059 sec