printlogo


کد خبر: 241485تاریخ: 1400/9/22 00:00
اخبار

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نداجا
نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش افتتاح شد. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش شامل تجهیزات و سامانه‌های دفاعی در حوزه سطحی، زیرسطحی، موشکی، پهپادی و... در ۲ بخش عمومی و محرمانه به نمایش گذاشته شده است. همچنین یک دستاورد جدید کاملا بومی در حوزه پایش زیر دریا با عنوان مبدل‌های اکوستیکی به نمایش گذاشته شده است. ساخت انواع پیزو سرامیک‌های صوتی در کشور همواره از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود در طراحی و ساخت هیدروفن، سونار و همه تجهیزات کشف و رهگیری زیردریایی‌ها، مین‌ها و اژدرهای دشمن بوده است و حالا این نیاز بسیار جدی در زمینه ساخت انواع سامانه‌های کاشف اهداف زیر دریا متناسب با تهدیدهای متنوع در زیر آب با تکیه بر توانمندی نیروهای جهادی نداجا، بنیه علمی دانشگاه‌های همکار تحقیقاتی و توانمندی صنایع داخلی مهم با ساخت نخستین نمونه‌های پیزو سرامیک‌های توان بالا و حساسیت بالا در کشور محقق شد. در این نمایشگاه برای نخستین‌بار پیزو سرامیک‌های صوتی ساخته شده به دست متخصصان نیروی دریایی ارتش به نمایش درآمد که برای نخستین‌بار در کشور به صورت بومی ساخته می‌شود. در نمایشگاه یادشده نخستین نمونه فرستنده‌های امواج صوتی توان بالا، گیرنده آکوستیکی پیزو سرامیک با دقت زیاد برای کشف اهداف زیرآبی کوچک مانند مین‌های دریایی در فواصل دور و نیز سامانه آرایه فازی شده پیزو سرامیکی برای استفاده در سونارهای کشف‌کننده اهداف زیرسطحی که قابلیت آشکارسازی دقیق سمت و فاصله هدف در زیر آب را دارند به نمایش گذاشته شد. فرمانده کل ارتش در این برنامه با اشاره به یاوه‌گویی‌های رژیم صهیونیستی، گفت: یاوه‌گویی صهیونیست‌ها از سر ترس و وحشت است، اگرنه سردمداران این رژیم منحوس می‌دانند اگر ذره‌ای بخواهند یاوه‌گویی‌های‌شان را به عمل نزدیک کنند، پاسخی درخور دریافت خواهند کرد و چه بسا آن مهلت حیات‌شان هم زودتر به پایان برسد. 
***
از ورزشکاران در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی حمایت شود
عضو هیات‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در تلاش است با اعمال نفوذ ورزشکاران آزاده ایران و جهان را محدود و محروم کند، گفت: دستگاه‌های متولی از جمله وزارت ورزش و وزارت امور خارجه باید با پیگیری‌های حقوقی در سطوح بین‌المللی و مواضع فعال، غیرقانونی بودن این قبیل محدودیت‌ها را برملا و از ورزشکاران کشور، حمایت کنند. زهره‌سادات لاجوردی خاطرنشان کرد:‌ رژیم صهیونیستی روزی با پشتیبانی‌ حامیان مستکبر خود به سمت تحریم برخی شاخه‌های ورزشی ایران روی می‌آورد و سعی می‌کند با خارج کردن رشته‌های ورزشی نامی و مدال‌آور برای ایران، زهر خود را بریزد و روز دیگر با اعمال نفوذ در کمیته‌های ورزشی سعی می‌کند ورزشکاران آزاده ایران و جهان را که این رژیم غاصب را به رسمیت نمی‌شناسند محدود و محروم کند. وی افزود: این تعدی‌گری‌ها در حالی است که اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، قوانین داخلی کشورها و نیز نظر و اراده ورزشکاران را محترم شمرده است و بر همین اساس، ورزشکاران مختار و آزاد هستند که با ورزشکار دیگری رویارو شوند یا خیر؛ لذا بخشی از راهبرد ضد اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی آن است که طبق فرموده رهبری مسؤولان محترم ورزشی و ورزشکاران نباید در این حوزه، به هیچ وجه منفعل شوند. 
***
علیرضا بیکدلی سرپرست معاونت کنسولی وزارت امور خارجه شد
با حکم وزیر امور خارجه، علیرضا بیکدلی به عنوان سرپرست معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه منصوب شد. به گزارش ایسنا، در حکم بیکدلی مقرر شده که با رویکرد تحولی و از طریق به‌روز‌رسانی سامانه‌ها، ارائه خدمات و ارتباط فعال در ۳ حوزه امور ایرانیان، کنسولی و مجلس، از همه ظرفیت آن حوزه از جمله دانش و تجارب مدیران، کارشناسان و کارکنان بهره برده و بر ارائه بهترین خدمات متمرکز شود.  در بخشی از حکم انتصاب بیکدلی آمده است: امید است با توکل بر خداوند متعال و پیروی از منویات مقام‌معظم رهبری (مدظله العالی)، در تحقق سیاست‌ها و راهبردهای دستگاه دیپلماسی موفق باشید. لازم به ذکر است وزیر امور خارجه ضمن موافقت با استعفای سیدکاظم سجادی و تقدیر و تشکر از خدمات وی، سجادی را به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب کرد. 
***
غرب به‌ دنبال ناامیدسازی مردم و جذب نخبگان ما است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در حوزه نظامی و امنیتی نمی‌توانند هیچ غلطی کنند، گفت: آنها به دنبال تفرقه‌افکنی در جامعه و ناامیدسازی و جذب نخبگان ما هستند. سردار امیرعلی حاجی‌زاده از منطقه غرب آسیا به‌ عنوان قلب جهان نام برد و افزود: ذخایر و ثروت‌های مادی بسیار و نخبگان علمی برجسته در این منطقه بوده و از این رو دشمنان طماع می‌خواهند بر این منطقه، سلطه داشته باشند. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در گذشته با به راه انداختن جنگ، دنبال برده‌داری بودند، گفت: امروز برده‌داری و جنگ آنها نوین شده و به انسان‌ها اجازه می‌دهند در مسیر ریل‌گذاری اهداف و خواسته‌های استعماری آنان حرکت کنند. وی افزود: این جنگ در قالب جنگ فرقه‌ای از داخل کشور‌های منطقه‌ خاورمیانه و بخشی از قاره آفریقا به راه افتاده و با طراحی این‌گونه جنگ‌ها توسط اندیشکده‌های غربی و سازمان‌های جاسوسی انگلیس، آمریکا، اسرائیل و فرانسه و تشکیل گرو‌ه‌های تکفیری مثل داعش، جنگ را با هزینه‌ برخی کشور‌های منطقه اداره می‌کنند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه تصریح کرد: غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در حوزه نظامی و امنیتی نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند و روش‌های ضربه زدن‌شان نیز متفاوت با گذشته است. آنها به دنبال القای این تفکر هستند که حاکمیت دینی، نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد و کشور را اداره کند؛ لذا به دنبال تفرقه‌افکنی در جامعه و ناامیدسازی و جذب نخبگان هستند تا طرح‌های خود را پیاده‌سازی کنند. 

Page Generated in 0/0056 sec