printlogo


کد خبر: 241507تاریخ: 1400/9/23 00:00
اخبار

کره‌جنوبی بدون سرمربی ایرانی در آلماتی
تیم ملی کاراته کره‌جنوبی در حالی راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌شود که سرمربی ایرانی خود را به همراه نخواهد داشت. رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا شنبه آینده ۲۷ آذر به میزبانی قزاقستان در آلماتی آغاز می‌شود؛ جایی که ۵۴۵ کاراته‌کا از ۲۹ کشور به مدت ۴ روز به رقابت خواهند پرداخت اما در این بین ماکائو با مربی ایرانی خود همانند مسابقات قهرمانی جهان، در آسیا نیز حضور نخواهد داشت و کره‌جنوبی نیز با نفرات محدود راهی آلماتی می‌شود. این تیم با ۳ کاراته‌کا در اوزان ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم مردان و ۵۰- کیلوگرم زنان، ۳ کاراته‌کا در رده‌های پایه و همچنین یک‌ کاتاروی جوان در این مسابقات حضور خواهد داشت. احمد صافی، سرمربی ایرانی کره‌ای‌ها در سفر به قزاقستان تیم‌ ملی این کشور را همراهی نخواهد کرد. نکته مهم در اعزام کره‌ای‌ها، غیبت «پارک هیجون» کاتاروی المپیکی این کشور روی تاتامی آسیاست. پارک که سهمیه المپیک کسب کرده بود و در توکیو نیز عملکرد خوبی داشت، ترجیح داده به تمرینات خود در کره‌جنوبی ادامه دهد تا رنج سفر به آلماتی را تحمل کند. طبق قوانین کره‌جنوبی درباره کنترل پاندمی کرونا، اتباع این کشور بعد از پایان سفر و بازگشت باید ۲ هفته در قرنطینه باشند و همین موضوع نیز اصلی‌ترین دلیل اعزام تیم نصفه و نیمه به مسابقات قهرمانی آسیا بوده است. 
***
بودجه اختصاصی وزارت ورزش در لایحه ۱۴۰۱ مشخص شد
بودجه اختصاصی وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی معادل ۲ هزار و ۷۵۸ میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است که نسبت به عدد یکهزار و ۴۸۱ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی لایحه بودجه ۱۴۰۰، رشدی  8/1 برابری داشته است. به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات تکمیلی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بودجه اختصاصی وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی معادل ۲ هزار و ۷۵۸ میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که در بخش جاری معادل یکهزار و ۱۶۰ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان و در بخش عمرانی معادل یکهزار و ۵۱۷ میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است و علاوه بر این ۸۰ میلیارد تومان نیز در بخش جاری مصارف اختصاصی در نظر گرفته شده است. 
 
* بودجه ورزش همگانی۴ برابر ورزش قهرمانی
بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش برنامه سیاست‌گذاری، راهبری، توسعه و فرهنگ‌سازی ورزش همگانی معادل ۲ هزار و ۶۰ میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش برنامه سیاست‌گذاری، راهبری، توسعه و فرهنگ‌سازی ورزش قهرمانی معادل ۴۹۹ میلیارد و ۹۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است. گفتنی است بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجموع بودجه وزارت ورزش در بخش جاری و عمرانی معادل یکهزار و ۴۸۱ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برآورد شد؛ بر اساس آن لایحه، بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۰ معادل یکهزار و ۱۳۴ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و بودجه عمرانی این وزارتخانه معادل ۳۴۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد شد. بنابراین بودجه اختصاصی وزارت ورزش و جوانان در لایحه ۱۴۰۱ نسبت به لایحه ۱۴۰۰ معادل 8/1 برابر شده است که البته نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی خواهد بود و رقم دقیق آن پس از تصویب لایحه و تبدیل آن به قانون مشخص می‌شود. 
***
بازگشت مهاجم جوان ایرانی به ترکیه
اللهیار صیادمنش با جدایی از زوریا به تیم پیشین خود بازگشت. در ادامه دیدارهای هفته هجدهم لیگ اوکراین چند دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها زوریا برابر دیناموکی‌یف به تساوی یک - یک رسید. در این دیدار اللهیار صیادمنش تنها گل تیمش را به ثمر رساند. صیادمنش با گلزنی در این دیدار شمار گل‌های خود را به عدد ۷ در ۱۵ بازی در لیگ اوکراین رساند. پیش از این دیدار از بلندگوهای ورزشگاه اعلام شد اللهیار صیادمنش آخرین بازی خود را برای زوریا انجام می‌دهد و در زمستان به تیم پیشین خود فنرباغچه باز خواهد گشت و مذاکرات برای خرید دائم او به نتیجه نرسیده است. به این ترتیب مهاجم ایرانی که به صورت قرضی در اوکراین بازی می‌کرد، به تیم فنرباغچه بازمی‌گردد. 

Page Generated in 0/0056 sec