printlogo


کد خبر: 241518تاریخ: 1400/9/23 00:00
اخبار

بودجه ۱۲۰ هزار میلیاردی «جوانی جمعیت» در ۱۴۰۱
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، در صورت تصویب نمایندگان مجلس، برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبلغ ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی اختصاص داده می‌شود. مطابق بند «ب» تبصره ۱۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ذیل عنوان «رفاه و سلامت»، در صورت تصویب مجلس مجموعا ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار بر اساس مصوبات ستاد ملی جمعیت و توسط سازمان برنامه و بودجه برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می‌شود و دستورالعمل اجرایی این بند مشتمل بر موارد مصرف، نحوه توزیع و هزینه‌‌کرد بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و چگونگی پایش و ارزیابی عملکرد منابع مذکور نیز ظرف مدت ۳ ماه پس از ابلاغ این قانون، توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه شده و به تصویب ستاد ملی جمعیت می‌رسد. بر اساس لایحه مذکور، تنها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای «برنامه راهبری و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» ردیف بودجه اختصاصی دارد و در صورت تصویب مجلس در این راستا به این وزارتخانه مبلغ ۲ هزار و ۳۵۹ میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اختصاص می‌یابد. 
***
آغاز به کار بازارچه‌های خوداشتغالی «یلدا بازار» در تهران
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اعلام کرد: در راستای حمایت از کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده از کرونا و توانمندسازی زنان کارآفرین شهر تهران، بازارچه‌های خوداشتغالی «یلدا بازار» آغاز به کار کرد. مریم اردبیلی با بیان این خبر گفت: در ۲ سال گذشته آسیب عمده‌ای به مشاغل خرد و کسب‌و‌کارهای نوپا به دلیل شرایط و محدودیت‌های کرونایی وارد شد به همین جهت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر اقدام به راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی «یلدا بازار» کرده است. این بازارچه‌ها از ۲۲ آذرماه الی ۲ دی‌ماه در 4 موقعیت؛ میدان ونک، بلوار اشرفی‌اصفهانی جنب تیراژه، پایانه خاوران و متروی شهر ری دایر هستند. وی همچنین افزود: در بازارچه‌های خوداشتغالی «یلدا بازار»، ۲۰۰ کسب‌وکار در قالب ۱۳۰ غرفه حضور دارند که محصولاتی نظیر صنایع دستی، گلیم و جاجیم، سفال، چرم، کالای خواب، حجاب و عفاف، عروسک، زیورآلات، مواد غذایی و... به شهروندان ارائه می‌کنند. 
***
پیش‌بینی افزایش شدید تقاضای سفر در نوروز ۱۴۰۱
رئیس انجمن علمی مطالعات گردشگری گفت: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات نوروز پیش ‌رو با توجه به نیاز مبرم آحاد جامعه برای تلطیف شرایط روحی خود، شاهد افزایش بی‌حدوحصر سفر نسبت به ایام نوروز پیش از آغاز همه‌گیری کرونا به مقاصد مختلف گردشگری کشور باشیم. محمدحسین ایمانی‌خوشخو در گفت‌و‌گو با تسنیم، ضمن پیش‌بینی انجام سفرهای گسترده در نوروز سال جدید پیش‌رو با توجه به لغو اکثر محدودیت‌ها و بهبود شرایط کرونایی کشور، خواستار انجام برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص با هدف تناسب حجم سفر با زیرساخت‌های گردشگری شد و در این باره راهکار‌ها و پیشنهاداتی ارائه کرد. وی با بیان این مطلب که شیوع ویروس منحوس کرونا باعث ایجاد لطمات و خسارات فراوان جبران‌ناپذیری بر پیکره صنعت گردشگری شد، گفت: در نتیجه شیوع این ویروس و ایجاد محدودیت و ممنوعیت‌های تردد در سطح کشور، قریب به ۲ سال است که تقاضاهای سفر در سراسر کشور سرکوب شده یا بخش عمده‌ای از آن اساسا تحقق پیدا نکرده است. وی معتقد است با توجه به کاهش نسبی آمار مبتلایان و ایجاد شرایط مطلوب امن بهداشتی در سطح کشور، به ‌محض برخورد با نخستین فرصت تعطیلات مناسب از نظر زمانی -نظیر ایام نوروز- قطعا با تقاضای بی‌حدوحصر برای انجام سفر روبه‌رو خواهیم شد. 
***
افزایش تصادفات و جان‌باختگان در سال ۱۴۰۰
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امسال شاهد افزایش تصادفات و تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادف هستیم که یکی از دلایل آن افزایش تردد‌هاست. سردار سیدتیمور حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در این ۸ ماهی که از سال ۱۴۰۰ گذشته، تردد‌ها نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته و طبیعی است، زیرا در سال ۹۹ با شرایط بسیار ویژه و قابل توجهی مواجه بودیم. وی ادامه داد: متاسفانه امسال شاهد افزایش تصادفات و تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادف هستیم که یکی از دلایل آن هم افزایش تردد‌ها است. اما به جز این مورد، مولفه‌های دیگری هم در تصادفات موثر است که مهم‌ترین آن وجود نقاط حادثه‌خیز است. جانشین رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: کماکان ما در سطح کشور شاهد بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز هستیم، جلسات متوالی هم در این باره تشکیل داده شده و حرکت‌های خوبی هم انجام شده است. امیدواریم تا پایان سال شاهد رفع بخش قابل توجهی از این نقاط حادثه‌خیز باشیم. 
***
دستگیری پستچی‌نمای مسلح در تهران
رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارقی که در پوشش پستچی اقدام به سرقت از منازل شهروندان می‌کرد، خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار کرد: عوامل کلانتری ۱۱۵ رازی حین گشت‌زنی فردی را در حال فرار مشاهده کردند که شهروندان به تعقیب وی می‌پرداختند. وی افزود: ماموران کلانتری بلافاصله وارد عمل شدند و پس از مدتی تعقیب و گریز متهم را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از وی یک قبضه سلاح جنگی با ۹ فشنگ کشف کردند.

Page Generated in 0/0063 sec