printlogo


کد خبر: 241545تاریخ: 1400/9/24 00:00
اخبار

 «ماهان» مجوز نمایش گرفت
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی، در جلسه تازه خود، با صدور پروانه نمایش برای فیلم «ماهان» به تهیه‌کنندگی علی شاه‌حاتمی و کارگردانی حمید شاه‌حاتمی موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان، بازیگران اصلی «ماهان» هستند. 
 
***
واکاوی طنزگونه مشکلات اجتماعی در «عصر صبا»
«عصر صبا»، مجله‌ای عصرگاهی است که نگاهی طنز به مسائل روز اجتماعی دارد. به گزارش «وطن امروز»، «عصر صبا» مجله عصرگاهی‌ای است که هر روز از شنبه تا پنجشنبه ساعت 16 به مدت ۹۰ دقیقه راهی آنتن رادیو صبا می‌شود. آزاده شاهرخ‌مهر، تهیه‌کننده این برنامه عصرگاهی در گفت‌و‌گو با فارس گفت: در این برنامه که از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه رادیویی صبا می‌رود، هر روز یک موضوع اجتماعی انتخاب شده و به آن از زاویه‌های متفاوت طنز نگاه می‌شود. وی افزود: خبرگزاری عصر صبا، ماجراهای مشتی مسلم، همه چیز قبل از ساعت ۱۶ و گزارش، بخش‌های مختلف «عصر صبا» هستند. مهدی پر، گوینده برنامه در کنار حمید پارسا، بازیگر برنامه، با خبرهای مرتبط با موضوع برنامه شوخی می‌کنند. شاهرخ‌مهر ادامه داد: در بخش تعاملی شنوندگان به سوالی که از آنها پرسیده می‌شود تلفنی پاسخ می‌دهند. ساعت 16:30هر روز یک هنرمند میهمان برنامه است. وی خاطرنشان کرد: از جمله میهمانان «عصر صبا» می‌توان به علی صادقی، امیرحسین صدیق، سیروس میمنت، رضا فیاضی و مهران رجبی اشاره کرد که با توجه به موضوع برنامه، آنها را در موقعیت‌های مختلف طنز قرار می‌دهد. عصر صبا از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 17 تقدیم شنوندگان رادیو صبا می‌شود. 
 
***
نمایشگاه شانزدهمین بزرگداشت مرتضی ممیز در خانه هنرمندان ایران
نمایشگاه شانزدهمین بزرگداشت مرتضی ممیز ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. 
به گزارش «وطن‌‌امروز» به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، به مناسبت شانزدهمین بزرگداشت مرتضی ممیز، نمایشگاه گزیده آثاری از بهزاد حاتم از سال ۱۳۵۰ تا به امروز در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید. همچنین در گالری‌های پاییز، زمستان و میرمیران نیز نمایشگاه پوستر و پروژه‌های محیطی آتلیه طراحی آر ۲ که متعلق به یک گروه طراحی از کشور پرتغال است به نمایش درمی‌آید. مراسم نکوداشت شانزدهمین بزرگداشت مرتضی ممیز ۲۶ آذر ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. 
مرتضی ممیز، طراح گرافیک، تصویرگر و استاد دانشگاه بود. او را پدر هنر گرافیک معاصر ایران نیز می‌نامند. ممیز در زمینه طراحی پوستر، نشان، تصویرسازی، صفحه‌آرایی و طراحی جلد کتاب و مجلات آثار ماندگاری به جا گذاشته است. 
نمایشگاه شانزدهمین بزرگداشت مرتضی ممیز تا ۷ دی در خانه هنرمندان ایران دایر است. 
 
***
تالارهای نمایشی تئاتر شهر بیست‌و‌ششم آذر اجرایی ندارند
تمام تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر 26 آذرماه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تعطیل هستند. به گزارش «وطن امروز» به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر روز جمعه 26 آذرماه به احترام فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اجرایی ندارند. هم‌اکنون نمایش‌های «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب آدینه در تالار اصلی، «بابا آدم» به کارگردانی لیلی عاج در تالار چهارسو، «تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک» به کارگردانی تینو صالحی در تالار قشقایی و «بیماری خانواده میم» به کارگردانی سروش طاهری در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر هستند. نمایش‌های «بابا آدم» و «بیماری خانواده میم» پنجشنبه 25 آذرماه به اجرای خود پایان می‌دهند، این در حالی است که دور اول اجراهای عمومی تئاتر «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب آدینه نیز 25 آذرماه به اتمام می‌رسد. 
 
***
حضور معمار ایرانی در «به اضافه مستند»
 
مهدی حجت از بنیان‌گذاران سازمان میراث فرهنگی به برنامه «به اضافه مستند» می‌رود تا درباره معماری و شهرسازی در ایران صحبت کند. 
به گزاش «وطن‌امروز»، چهل‌و‌هفتمین قسمت برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند خارجی «آکاسا، خانه من» روی آنتن شبکه مستند می‌رود. 
این فیلم مستند برنده جایزه بهترین فیلمبرداری در جشنواره ساندنس ۲۰۲۰ شد و در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» یکی از آثار منتخب بخش «بهترین‌های جهان مستند» بود که به ‌صورت غیررقابتی به نمایش درآمد. 
«به اضافه مستند» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

Page Generated in 0/0108 sec