printlogo


کد خبر: 241560تاریخ: 1400/9/24 00:00
اخبار

محرومیت 5 ساله برای علی خطیر
دبیرکل فدراسیون فوتبال با ابلاغ رای کمیته اخلاق به رئیس سازمان لیگ، خبر از محرومیت عضو هیات‌مدیره باشگاه تراکتور داد. در هفته‌های گذشته اخبار غیررسمی درباره محرومیت چند مدیر ورزشی مطرح شده بود اما دیروز یکی از این محرومان مشخص شد و طبق ابلاغ رأی از سوی حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال به حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ، «علی خطیر» معاون ورزشی سابق باشگاه استقلال که بتازگی عضو هیات‌مدیره باشگاه تراکتور شده، با محرومیتی 5 ساله مواجه شده است! علت اعلام این محرومیت علیه خطیر در رأی صادره، نقش مقررا اخلاقی فوتبال اعلام شده است؛ هر چند فرصت یک هفته‌ای در اختیار خطیر قرار داده شده تا بتواند به این رأی اعتراض کند. در کنار محرومیت ۵ ساله از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، علی خطیر به پرداخت 100 میلیون تومان محکوم شده است. جالب آنکه علی خطیر در روزهای گذشته در چند مصاحبه علیه شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال موضع‌گیری و به واسطه همکاری با او در دوران انتخابات فدراسیون فوتبال، از اهالی فوتبال عذرخواهی کرده بود. او چندی پیش به دلیل موضع‌گیری تند علیه سازمان لیگ، به کمیته اخلاق دعوت شده بود اما در این کمیته حاضر نشد. باید دید واکنش خطیر که به تازگی به جمع مدیران باشگاه تراکتور اضافه شده، به حکم محرومیت صادره چیست و در نهایت این پرونده جنجالی چگونه ختم خواهد شد؛ خطیر به کمیته استیناف شکایت می‌برد و رأی را تغییر می‌دهد یا شاهد دوری ۵ ساله وی از فعالیت‌های فوتبالی خواهیم بود. 
 
***
جلسات کارگروه VAR دوباره استارت می‌خورد
جلسات کارگروه VAR در فدراسیون فوتبال که در یکی، دو ماه اخیر متوقف شده بود بار دیگر از سر گرفته می‌شود تا این پروسه از سوی فدراسیون فوتبال دنبال شود. کارگروه VAR بعد از برگزاری نشست‌های اولیه و همچنین مذاکره با فیفا اعلام کرد مجهز کردن استادیوم‌های ایران به تکنولوژی کمک داور ویدئویی بین 15 تا 18 ماه زمان خواهد برد و این بدین معنی است که در فصل جاری با هر سرعت‌العملی شاهد بهره‌برداری از این تکنولوژی در بازی‌های لیگ برتر نخواهیم بود. در یکی، دو ماه اخیر شائبه‌های به وجود آمده میان فدراسیون فوتبال و شرکتی که برای ورود VAR با آن وارد مذاکره شده، موجب شد جلسات کارگروه متوقف شود اما بتازگی این مشکلات حل شده است و جلسات کارگروه هم دنبال خواهد شد تا در اجرای این پروسه در استادیوم‌های ایران بیش از این توقف ایجاد نشود. فدراسیون فوتبال در تلاش برای برگزاری دیدار ایران- کره‌جنوبی با حضور کمک‌داور ویدئویی بود و حتی تجهیزات آن را وارد استادیوم آزادی کرد اما مخالفت کنفدراسیون فوتبال آسیا موجب شد در این بازی VAR به صورت آفلاین مورد استفاده قرار گیرد. به دنبال از سر‌گیری جلسات کارگروه VAR در فدراسیون فوتبال در بهمن ماه جاری در تهران، کلاس آموزشی برای کمک‌داوران ویدئویی از سوی فیفا برگزار می‌شود. 
 
***
واکنش کاربران مسلمان به بازی جوانان امارات و رژیم صهیونیستی
حضور تیم فوتبال جوانان امارات در سرزمین‎های اشغالی و دیدار با حریف صهیونیست واکنش گسترده و اعتراض فراگیر کاربران مسلمان در فضای مجازی را به همراه داشت. تیم فوتبال جوانان امارات در مسابقه با صهیونیست‌ها با ۴ گل شکست خورد اما تصاویر و عکس‎های بازیکنان این تیم در سرزمین‎های اشغالی و ورزشگاهی که در یکی از روستاهای ویران شده سال 1948 ساخته شده، خشم و اعتراض کاربران مسلمان در فضای مجازی را به همراه داشت. بازیکنان اماراتی قبل از این مسابقه در ورزشگاه عکس‏‌های یادگاری انداختند که با اعتراض کاربران عرب‌زبان و مسلمان همراه شد. «محمد الصغیر» در این باره نوشت: بازی جوانان امارات مقابل صهیونیست‎ها در ورزشگاه ناتانیا برگزار شد؛ استادیومی که روی خرابه‎های روستای ویران شده «ام خالد» فلسطین بنا شده و ساکنانش را سال 1948 آواره کردند. سازش همراه با شکست و ناکامی و اصرار برای صمیمیت با اشغالگر، رویکرد امروز اماراتی‎هاست. «علی بک» نیز در این باره نوشت: بین ما و سازشگران، خداوند بهترین حاکم است. «العبادی» هم نوشت: امارات که به شکست عادت کرده، به عنوان نخستین تیم عربی که به عنوان میهمان صهیونیست‎ها به میدان رفت با ۴ گل در سرزمین‎های اشغالی شکست خورد. «سما پرس» نیز نوشت: سازشگر، میهمان دوست عزیزش اشغالگر بود و در اقدامی نفرت‎انگیز به عنوان نخستین تیم عربی مقابل صهیونیست‎ها قرار گرفت. 
 
***
کمک مالی هواداران باشگاه زوریا برای حفظ مهاجم تیم‌ ملی ایران!
در حالی که قرارداد قرضی اللهیار صیادمنش با باشگاه زوریا لوهانسک اوکراین به پایان رسیده است، هواداران این باشگاه برای حفظ مهاجم ایرانی خود کمپین مالی راه انداخته‌اند! اللهیار صیادمنش، بازیکن ایرانی تیم فوتبال فنرباغچه ترکیه است که از سال ۲۰۲۰ با قرارداد یک سال و نیمه و قرضی راهی زوریا لوهانسک اوکراین شد. این قرارداد به پایان رسیده و بازیکن ۲۰ ساله ایران باید به فنرباغچه بازگردد. عملکرد صیادمنش در زوریا قابل قبول بود و هواداران و کادر فنی این تیم خواهان ادامه کار با مهاجم تیم‌ ملی ایران هستند. با این حال گزینه خرید دائمی صیادمنش که در قرارداد با زوریا آمده 5/3 میلیون یورو است و پرداخت این پول از توان مالی باشگاه زوریا خارج است. همین مساله باعث شده است هواداران باشگاه زوریا برای حفظ صیادمنش دست به کار شوند و با فراخوان کمک مالی، به دنبال تامین مبلغ مدنظر باشگاه فنرباغچه باشند. سایت fanday اوکراین با اعلام این خبر تاکید کرد هواداران اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای خرید مهاجم ایرانی کرده‌اند.

Page Generated in 0/0052 sec