printlogo


کد خبر: 241567تاریخ: 1400/9/24 00:00
نظارت‌های مرزی برای ممانعت از ورود «اُمیکرون» به کشور تقویت می‌شود
پرسه اُمیکرون حوالی ایران!

با آنکه آمار مرگ ناشی از کرونا و مبتلایان به این بیماری در کشور طی یک ماه اخیر با شیب تندی در حال نزول است اما شناسایی ویروس «اُمیکرون» در بسیاری از کشورهای جهان نگرانی‌هایی را برای مردم و بخش درمان ایجاد کرده است که مبادا عادی‌انگاری‌ نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کم‌توجهی به غربالگری مسافران و عدم کنترل ترددهای مرزی باعث شود کرونا این بار با شکل و شمایلی دیگر کشور را در بر گیرد. البته از سوی دیگر با وجود واکسیناسیون بیش از 70 درصد جمعیت کشور، طبق گزارش‌های موجود بیش از 30 درصد جمعیت بالای ۱۰ سال کشور هنوز واکسن نزده‌اند. 
در این باره وزیر کشور با بیان اینکه سویه جدید بیماری کرونا در محیط پیرامونی کشور مشاهده شده است، گفت: تلاش داریم با تقویت امکانات بهداشتی در مرزهای کشور و پایش و رصد ورودی مرزهای کشور مانع از ورود سویه جدید ویروس کرونا به کشور شویم. احمد وحیدی در بیست‌و‌نهمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه مهم‌ترین نگرانی در شرایط کنونی جلوگیری از ورود سویه اُمیکرون به کشور است، گفت: باید با تمام ظرفیت‌ها بویژه در قسمت مبادی مرزهای کشور نظارت‌های لازم را داشته باشیم. وی در این باره گفت: بر اساس برخی گزارش‌ها سویه اُمیکرون در کشورهای همسایه مشاهده شده و برای همین باید دقت و حساسیت لازم را در این زمینه داشته باشیم. وزیر کشور افزود: تلاش داریم با تقویت امکانات بهداشتی در استان‌های مرزی، به نحو موثر و مطلوب‌تری ورود سویه جدید این بیماری را به کشور کنترل کنیم. موضوع تزریق واکسن از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی بود. 
وی در این باره گفت: کمیته اطلاع‌رسانی باید مفهوم ضرورت تزریق واکسن را به صورت دقیق برای مردم روشن کند و این کار با هدف حفظ سلامت عمومی مردم عزیز کشورمان صورت می‌گیرد. بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، وی در این باره گفت: همه ما تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و باید با تزریق به‌موقع واکسن و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی به مهار کامل بیماری در کشور کمک کنیم. 
 
* درگذشت 67 نفر دیگر بر اثر کرونا
آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در کشور نسبت به هفته‌ها و ماه‌های گذشته همچنان کاهشی است. در همین باره، روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و ۲۷۸۴ مبتلای جدید در کشور شناسایی شدند. بر این اساس از ظهر روز دوشنبه تا ظهر روز سه‌شنبه ۲۳ آذر ۲ هزار و ۷۸۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۴۳۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۶ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۳۰۳ نفر رسید. تاکنون ۵ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۵۶۶ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳ هزار و ۴۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۵۸ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۲۱۳ نفر دوز اول، ۴۹ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۶۴۴ نفر دوز دوم و ۲ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۰۶ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۱۱ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۶۶۳ دوز رسیده است. اکنون ۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد و ۳۲۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ نقطه‌ای از کشور در وضعیت قرمز کرونایی نیست. تلفات کرونا طی هفته‌های اخیر و پس از عبور پیک پنجم کرونا از کشور روند کاهشی داشته است و بدون شک این اتفاق را باید مرهون رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن دانست که با واکسیناسیون حداکثری تکمیل شد. 
 
 

Page Generated in 0/0061 sec