printlogo


کد خبر: 241570تاریخ: 1400/9/24 00:00
اخبار

چمران: 
وضع حمل‌و‌نقل تهران خراب است
 رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه وضعیت حمل‌و‌نقل شهر تهران خراب است، گفت: با برنامه‌ریزی درست می‌توان نسبت به ساماندهی و بهبود وضعیت حمل‌و‌نقل عمومی شهر تهران اقدام کرد. مهدی چمران در ابتدای سی‌و‌یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تزریق ۱۶۵ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران در مقایسه با ۲۵۰۰ اتوبوسی که ظرف ۴ سال گذشته از رده خارج شده‌اند قابل مقایسه نیست و وضع حمل‌و‌نقل تهران خراب است و باید سرچشمه آلودگی هوا را در اینجا ببینیم. در چنین شرایطی برگزاری برخی نمایشگاه‌ها در تهران نیز موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود؛ هوای آلوده‌ای که ما آن را تنفس می‌کنیم و امید داریم این مشکل حل‌و‌فصل شود. بی‌تردید با برنامه‌ریزی درست می‌توان کارها را انجام داد. چمران تاکید کرد: در اینجا به توصیه رهبر معظم انقلاب اشاره می‌کنم مبنی بر اینکه باید کار علمی صورت گیرد و به نتیجه برسد. قطعا برای عملیاتی شدن نتایج کارهای علمی در این حوزه شورا و شهرداری آماده هر گونه همکاری هستند. وی ادامه داد: بی‌تردید نباید تصور کنیم اعتباراتی که برای حوزه حمل‌و‌نقل در نظر می‌گیرند اضافه است، چرا که این امر از میزان مرگ‌و‌میر و مخارج بیمارستانی که بسیار بالاست می‌کاهد، لذا نباید تصور کرد که این بودجه اضافی است و باید از آن کسر شود. 
 
***
اولتیماتوم پلیس به دلالان ارزی و دستگیری ۴۲ اخلالگر
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۴۲ اخلالگر بازار ارز در تهران طی ۱۰ روز گذشته خبر داد. سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: پیرو فضای ایجاد‌شده در بازار طلا و ارز که طی ۱۰ روز گذشته با درخواست بانک مرکزی شدت بیشتری گرفت، ۴۲ اخلالگر بازار ارز در تهران شناسایی و دستگیر شدند. وی ادامه داد: این افراد اقدام به انجام «معاملات فردایی طلا و ارز» و همچنین سوءاستفاده از کارت ملی دیگران در خرید طلا و ارز کرده بودند که دستگیر شدند. رحیمی با بیان اینکه عمده دستگیرشدگان دارای سابقه بودند، اظهار کرد: من تنها به ۲ نفر از افراد دستگیر شده که جزو سرکردگان اخلالگران ارزی نیز بودند اشاره می‌کنم که این افراد ۳۴۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشتند و بیش از ۵۵ میلیارد تومان طلای آب شده و انواع ارز از جمله یورو و دلار از محل دستگیری آنان کشف و ضبط شد. وی درباره‌ ممنوعیت انجام معاملات فردایی نیز گفت: هر نوع معامله در بازار طلا و ارز که به معاملات فردایی مشهور است ممنوع بوده و با توجه به اینکه جرم محسوب می‌شود با آن برخورد خواهد شد. 
 
***
انتقاد آخوندی از نحوه توزیع منابع مالیاتی در بودجه 1401
عضو شورای شهر تهران نسبت به اعمال نظر وزیر کشور در توزیع منابع مالیاتی برای کلانشهرها در بودجه ۱۴۰۱ انتقاد کرد. محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در لایحه بودجه 1401 دولت، درباره بحث مالیات بر ارزش افزوده در بندهای یک و ۲ توزیع منابع مالیاتی مبتنی بر نظر وزیر کشور قرار داده شده است، گفت: به نظرم وقتی صحبت از درآمدهای پایدار می‌کنیم اینکه چنین موضوعی را بر عهده وزیر کشور بگذاریم بویژه برای کلانشهرها ایجاد مشکل می‌کند. وی ادامه داد: با کلانشهری مثل تهران نمی‌توان از این شوخی‌ها کرد. چرا وقتی شخص رئیس‌جمهور تاکید بر حل مسائل تهران دارند، زیرمجموعه‌شان به این مسائل توجه نمی‌کنند. آخوندی در تذکری به شهرداری تهران خواستار پپگیری این مساله شد و همچنین از اعضای شورای شهر خواست با ارتباطاتی که با نمایندگان مجلس دارند، این موضوع را از لایحه 1401 حذف کنند. چمران نیز در واکنش به این لایحه گفت: این بند قرار بود حذف شود، چون عملیاتی نیست و اعتبارات را از دسترس شهرداری‌ها خارج می‌کند.
 
***
نیاز به ذخیره ۲۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا برای سال آینده
معاون تولید و رئیس مجتمع تولیدی و تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران با اشاره به آخرین وضعیت تولید واکسن «پاستو کووک» گفت: این واکسن با ۳ دوز تزریق تا 93 درصد مصونیت و ایمنی ایجاد و 100 درصد از فرم شدید بیماری و بستری جلوگیری می‌کند. دلارام درود درباره واکسن‌سازی در ایران گفت: پاستو کووک تنها واکسن دنیاست که دوز یادآور آن با نام «پاستو کووک پلاس» را نیز همراه خود دارد و دوز یادآور آن به عنوان بی‌خطر‌ترین واکسن دنیا قابلیت تزریق به کودکان را دارد. وی تصریح کرد: اگر کشور بخواهد سال دیگر دوباره 3 دوز واکسن را به مردم کشور تزریق کند باید حدود 250 میلیون دوز واکسن ذخیره داشته باشد. درود ابراز امیدواری کرد با ایجاد هم‌افزایی بین 12 تولید‌کننده داخلی که تاکنون مراحل بالینی واکسن‌های خود را طی کرده‌اند بتوان 250 میلیون دوز واکسن مورد نیاز کشور در سال آینده را تولید کرد. 
 
***
آذوقه‌رسانی هلال‌احمر به روستاهای الیگودرز با بالگرد
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: در پی بارش سنگین برف بالگرد هلال‌احمر از شنبه ۲۰ آذرماه جاری مشغول رساندن آذوقه، اقلام ضروری و جابه‌جایی مسافر در روستاهای کوهستانی الیگودرز است. با افزایش بارش برف و برودت هوا دسترسی زمینی این روستاها از هفته گذشته مسدود شده است. مهدی ولی‌پور افزود: با مسدود شدن مسیر دسترسی به روستاهای صعب‌العبور در ارتفاعات الیگودرز، بالگرد جمعیت هلال‌احمر از صبح شنبه ۲۰ آذر در حال حمل مسافر و بار به این روستاهاست و تا شامگاه دوشنبه ۲۲ آذرماه 5/7 تن اقلام غذایی و کالا و ۳۷ نفر مسافر با ۱۱ ساعت و ۳۵ دقیقه پرواز جابه‌جا شده است. وی‌ گفت: در روز شنبه ۳ سورتی پرواز به روستاهای چال‌طلا و جان‌دست، روز یکشنبه ۴ سورتی پرواز به روستاهای کومیه، مارمه، برآفتاب و در روز دوشنبه ۳ سورتی پرواز به روستاهای شیخ‌ویر، سوی داووک و چال‌طلا انجام شده است.

Page Generated in 0/0101 sec