printlogo


کد خبر: 241597تاریخ: 1400/9/25 00:00
اخبار

رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌شود
مهدی رمضانی بزودی به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب می‌شود. 
به گزارش مهر، با رفتن علیرضا مختارپور از نهاد کتابخانه‌ها و تصدی ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مهدی رمضانی بزودی به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی می‌شود. 
علیرضا مختارپور سال ۹۳ به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی منصوب شد و سال ۹۷ رمضانی را به عنوان معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب کرد. 
با رفتن مختارپور از نهاد کتابخانه‌ها، رمضانی به عنوان سرپرست معرفی شده و بزودی با تشکیل جلسه هیات امنای نهاد کتابخانه‌ها، به عنوان دبیرکل جدید معرفی و با حکم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای نهاد کتابخانه‌ها به دبیرکلی این نهاد منصوب می‌شود.
***
روابط عمومی صداوسیما اخبار اخیر مربوط به انتصابات را «جعلی» دانست
بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان صداوسیما، خبرهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی پیرامون انتصابات در این سازمان «جعلی» است. به گزارش «وطن‌امروز»، طی روزهای گذشته شایعات و خبرهایی بر مبنای گمانه‌زنی درباره انتصابات در سازمان صداوسیما منتشر شده است. در همین ارتباط روابط عمومی سازمان اعلام کرد همان‌طور که بارها اعلام کرده است، مجددا تأکید می‌کند اخبار معتبر درباره انتصابات در سازمان صداوسیما صرفا توسط روابط عمومی رسانه ملی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی صداوسیما منتشر می‌شود، لذا از رسانه‌ها و مخاطبان عزیز تقاضا می‌شود خبرهای موثق درباره صداوسیما را صرفا از طریق پایگاه اینترنتی و صفحات رسمی سازمان صداوسیما دریافت کنند. 
***
«منظر نظر» در فرهنگسرای ارسباران
نمایشگاه گروهی نقاشی «منظر نظر» با ۳۰ اثر شاخص از اساتید بنام نقاشی، جمعه ۲۶ آذر در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، نمایشگاه گروهی نقاشی «منظر نظر» که ۳۰ اثر فاخر از اساتید بنامی چون محمود سمندریان، منوچهر نیازی، غلامحسین سهرابی، رضا هدایت، پرویز حبیب‌پور، نیوشا نیوژپور، ابراهیم اکبری‌گرز، مهدی محبعلی، احمد مقدسی، سعید امکانی، فرزانه محجوبی، الیاس ستاری، رضا رازقندی، علی گلباز، شاهین آروین، علی‌اکبر مهربانی، آرزو صفایی، هوشنگ هاتفی، منصور خیرخواه، علی شهبازی، منصوره باقری و شادی داوری را به نمایش می‌گذارد، جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد. آثار نقاشی معاصر که تجلی‌بخش احساس از طبیعت بوده، همواره مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است که این روند در تقابل با آثار دیگر به‌ شناختی عمیق‌تر در عالم هنر سوق پیدا می‌کند. در آثار این هنرمندان نیز واقعیتی جاری است که جهان ملموس را به چالش می‌کشد و در فراسوی برداشت‌های حسی قرار دارد. این نمایشگاه از ۲۶ آذر تا ۳ دی، همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و ایام تعطیل ۱۶ تا ۱۹ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، خیابان جلفا، کوچه عقاب مراجعه کنند. 
***
آلبوم «جُز عِشق نَدارم هُنری» رونمایی می‌شود
آیین رونمایی آلبوم «جُز عِشق نَدارم هُنری» از تازه‌ترین محصولات مرکز موسیقی حوزه هنری امروز پنجشنبه بیست‌‌و‌پنجم آذر در فرهنگسرای سرو تهران رونمایی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، جدیدترین اثر گروه موسیقی نغمه‌گردان با عنوان «جُز عِشق نَدارم هُنری» ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲۵ آذر در فرهنگسرای سرو رونمایی می‌شود. گروه موسیقی «نغمه‌گردان» که سال ۱۳۹۷ با هدف کنش مؤثر در تولید و اجرای آثار هنری با محوریت موسیقی اصیل و فخیم ایرانی در حوزه موسیقی دستگاهی تشکیل شد، آلبوم «جُز عِشق نَدارم هُنری» را با موسیقی احسان عبایی و صدای سید‌محسن حسینی روز پنجشنبه ۲۵ آذر ساعت ۱۸ با حضور تعدادی از هنرمندان در فرهنگسرای سرو رونمایی می‌کند. آلبوم «جُز عِشق نَدارم هُنری»، بخشی از قطعات تولید شده توسط گروه موسیقی «نغمه‌گردان» است. ضبط این قطعات از سال ۱۳۹۸ با تلاش، همراهی و مساعدت همه‌جانبه و بی‌دریغ افرادی چون علی مرادخانی، محمود یگانه‌پور، خانواده تورج نگهبان، سید‌علیرضا میرعلینقی پژوهشگر موسیقی، میلاد عرفان‌پور، دل‌آرا ابراهیمی نوازنده کمانچه، سید‌محسن حسینی طراح کاور، پویان عبدلی و محمد‌باقر زینالی صدابردار شکل گرفته و تولید شده است. تصنیف «به یاد تو» تلاشی در راستای نوآوری از دریچه بازیابی یک سروده قدیمی و بازآفرینی موسیقایی آن است؛ سروده‌ای که با همکاری زنده‌یادان تورج نگهبان، حسین یاحقی و منوچهر همایون‌پور با عنوان «غارتگر جان» در حافظه موسیقایی مردم ثبت شده و به حیات خودش ادامه داده است. 
***
حضور «دیلمانج» در جشنواره کلرمون فرانسه
فیلم کوتاه «دیلمانج» به کارگردانی و نویسندگی نگار نقوی به جشنواره «کلرمون» فرانسه راه یافت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم کوتاه «دیلمانج» با نام انگلیسی «مسیر مشترک» به کارگردانی و نویسندگی نگار نقوی به چهل‌و‌چهارمین دوره جشنواره «کلرمون» فرانسه راه پیدا کرد. 
این جشنواره از ۲۸ ژانویه تا ۵ فوریه برابر با ۸ تا ۱۶ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. 
کمیته انتخاب این رویداد از بین ۸۲۰۰ فیلم متقاضی ۷۷ فیلم را برای حضور در جشنواره انتخاب کرده است.

Page Generated in 0/0055 sec