printlogo


کد خبر: 241611تاریخ: 1400/9/25 00:00
اخبار

انتقال سردار آزمون با پیشنهاد زنیت و لورکوزن پیچیده شد
یک رسانه فرانسوی پیش‌بینی کرد بحث خرید سردار آزمون از سوی باشگاه لیون فرانسه با توجه به پیشنهاد جدید تیم زنیت و اظهار علاقه باشگاه بایر لورکوزن پیچیده خواهد شد. سایت 01foot فرانسه در مطلبی با اشاره به پیشنهاد جدید باشگاه زنیت روسیه به سردار آزمون برای تمدید قرارداد اعلام کرد اقدام باشگاه المپیک لیون برای جذب آزمون با این اقدام زنیت زیر سوال رفته است. این رسانه با اشاره به خبر کارشناس و خبرنگار ایتالیایی درباره پیشنهاد تمدید قرارداد به آزمون از سوی باشگاه زنیت نوشت: «باشگاه روسی نمی‌خواهد چیزی درباره جدایی مهاجم ایرانی خود در ماه ژانویه یا در پایان فصل بشنود. برای حفظ آزمون، باشگاه ثروتمند شهر تزارها، این بسته را در برنامه مالی قرار داده است». رسانه فرانسوی با اشاره به اینکه رد کردن پیشنهاد تمدید قرارداد زنیت برای آزمون سخت است، درباره تردیدهایی که نسبت به انتقال او به لیون مطرح شده است، ادامه داد: «باید دید آیا بحث با المپیک لیون به اندازه کافی برای رد این رویکرد پیش رفته است یا اینکه شرایط در لیون اجازه می‌دهد این رقابت جدید با آرامش دیده شود؛ بویژه که بایر لورکوزن هم این پرونده (جذب آزمون) را از نزدیک دنبال می‌کند و اگر باشگاه آلمانی تصمیم به ارائه پیشنهاد مالی بالاتری داشته باشد، این موضوع می‌تواند در همه جهات تغییر کند. بنابراین قضیه تا پایان پیچیده خواهد بود». 
***
خداحافظی رسمی ستاره بارسلونا از دنیای فوتبال با چشمان گریان
ستاره آرژانتینی بارسلونا به طور رسمی به دلیل مشکل قلبی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. سرخیو آگوئرو به طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او در مراسمی که باشگاه بارسلونا برای او ترتیب داده بود، با چشمانی گریان به طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. وی گفت: من تصمیم گرفتم از دنیای فوتبال خداحافظی کنم. تصمیم خیلی سختی است. تصمیمی که گرفتم به خاطر سلامتم بود. شرایط من خوب بود ولی به دلیل شرایط قلبم به من گفته شد باید از فوتبال خداحافظی کنم. وی ادامه داد: من هر کاری کردم که بتوانم ادامه دهم. خیلی هم امیدوار بودم که موفق شوم ولی این اتفاق رخ نداد و 10 روز پیش تصمیمم را گرفتم که از دنیای فوتبال خداحافظی کنم. در این مراسم بازیکنان فوتبال بارسلونا و پپ گواردیولا، سرمربی سابق او در منچسترسیتی نیز حضور داشتند. آگوئرو یکی از بهترین مهاجمان 10 سال اخیر دنیای فوتبال بود که تابستان امسال برای بهبود شرایط تهاجمی بارسلونا راهی این تیم شد. او در جریان بازی به دلیل مشکل قلبی بیرون رفت ولی پس از تست‌های گرفته شده، مشخص شد مشکل شدید «آریتمی قلبی» یا نامنظم زدن ضربان قلب دارد و دیگر نمی‌تواند به فوتبال ادامه دهد. 
***
شاهکار رسول معتمدی و حقوقی در قهرمانی جهان
طلا و برنز به ایران رسید
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان با کسب مدال نقره یک‌ضرب و مدال طلای مجموع توسط رسول معتمدی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم همراه شد. 
 در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که از روز ۱۶ آذر‌‌ماه در تاشکند ازبکستان آغاز شده، چهارشنبه ۲ نماینده ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم روی تخته رفتند. 
امیر حقوقی در حرکت اول وزنه ۱۶۷ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم ۱۷۲ کیلوگرم را بالای سر برد اما در حرکت سوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت تا کار خود را در یک‌ضرب با رکورد ۱۷۲ کیلوگرم و رده پنجمی به پایان برساند. وی در مجموع با ۲۱۶ کیلوگرم مدال برنز را به خود اختصاص داد. 
رسول معتمدی دیگر نماینده وزنه‌برداری ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم که پیش از اعزام نیز شانس مدال محسوب می‌شد، بعد از آنکه در حرکت اول وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را از دست داد، در حرکت دوم این وزنه را بالای سر برد و در حرکت سوم نیز ۱۷۷ کیلوگرم را مهار کرد. در پایان حرکت یک‌ضرب، وزنه‌بردار کره‌جنوبی با رکورد ۱۸۰ کیلوگرم اول شد، معتمدی در جایگاه دوم قرار گرفت و گاسپاریان ارمنستانی نیز به مدال برنز رسید. 
در حرکت دو ضرب معتمدی خوش درخشید و با مهار وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی توانست مدال طلای جهان را به خود اختصاص دهد.  
***
انصراف چین از میزبانی مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان
مسابقات تکواندی قهرمانی جهان قرار بود اواخر فروردین‌ماه در «ووشی» چین برگزار شود که با انصراف این کشور از میزبانی رقابت‌ها، تاریخ برگزاری به تعویق افتاد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست‌و‌پنجمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان قرار بود اواخر فروردین‌ در «ووشی» چین برگزار شود که با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، با انصراف چین از میزبانی، تاریخ برگزاری نیز به تعویق افتاد و مقرر شد این رقابت‌ها در ۳ ماه پایانی سال ۲۰۲۲ برگزار شود. مسابقات قهرمانی جهان هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود؛ پیش از این قرار بود این رقابت‌ها اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) برگزار شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا تاریخ برگزاری آن به آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) موکول شد و هم‌اکنون نیز بار دیگر به تعویق افتاده است. رقابت‌های جهانی، G۱۴ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۴۰، ۸۴ و ۴0/50 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد. 

Page Generated in 0/0056 sec