printlogo


کد خبر: 241639تاریخ: 1400/9/25 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت والده حجت‌الاسلام فاضل‌لنکرانی
 
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت والده حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل‌لنکرانی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌شیخ محمدجواد فاضل‌لنکرانی دامت‌افاضاته 
درگذشت والده‌ مکرمه رحمت‌الله‌علیها را به جنابعالی و دیگر بازماندگان آن مرحومه تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و رضوان الهی را برای ایشان و نیز والد مکرم مرحوم آیت‌الله فاضل‌لنکرانی مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۴ آذر ۱۴۰۰
***
«مهدی عرفاتی» دبیر شورای‌ اطلاع‌رسانی دولت‌ شد
علی بهادری‌جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در حکمی مهدی عرفاتی را به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب کرد. بر اساس این گزارش در حکم علی بهادری‌جهرمی آمده است: تحقق نهضت تبیین و روایتگری صادقانه از برنامه‌ها و اقدامات دولت مردمی، ایجاد تعامل مستمر با اصحاب رسانه و انسجام‌بخشی در فعالیت مراکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و انجام امور پیوست این حکم از اهم انتظارات اینجانب در این دوره مدیریتی است. امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام وظایف محوله و تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی موفق و موید باشید. 
***
تحریم پهپادی بی‌نتیجه است
معاون سیاسی دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه اقدامات کنگره آمریکا برای محدود کردن توان پهپادی ایران راه به جایی نمی‌برد، گفت: پهپادهای ایران تهدیدی برای دیگر کشورها نیست. سردار رسول سنایی‌راد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اقدام کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب لایحه 2 حزبی ممنوعیت هرگونه تأمین، فروش یا انتقال پهپادهای نظامی جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه در صنعت دفاعی گفت: یکی از آنها تولید موشک‌های نقطه‌زن است، لذا در پاسخ به سوال شما می‌شود گفت آنچه آمریکایی‌ها برای ایجاد مانع در روند پیشرفت صنعت پهپادهای تولید جمهوری اسلامی ایران در کنگره دنبال می‌کنند، نمی‌تواند راه به جایی ببرد. وی تصریح کرد: واقعیت این است که رسیدن جمهوری اسلامی ایران به این دانش و فناوری‌های بسیار پیشرفته در حوزه‌های مختلف از جمله موشکی و سایر عرصه‌های دفاعی در حالی بوده که ایران تحت فشارهای حداکثری و تحریم‌های ظالمانه بوده و مطمئنا این روند پیشرفت و دستاوردها با تصمیم دشمنان ما و همراهی آنها صورت نگرفته است که امروز بخواهد با مخالفت و ممانعت آنها دچار تغییر و اختلال شود. 
***
رئیس قوه ‌قضائیه در چهارمین سفر استانی به گلستان می‌رود
رئیس قوه‌ قضائیه در چهارمین سفر استانی خود امروز به همراه جمعی از مسؤولان عالی قضایی به استان گلستان سفر می‌کند. در این سفر بررسی مسائل و مشکلات قضایی- حقوقی استان گلستان و نتیجه ارزیابی تیم‌های کارشناسی که از هفته‌های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای قرار خواهد گرفت. دیدار با مردم، قضات، کارکنان و مسؤولان قضایی و حضور در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه‌های رئیس قوه‌ قضائیه در سفر به استان گلستان خواهد بود. محسنی‌اژه‌ای پیش‌تر به استان‌های ایلام، قزوین و خوزستان سفر کرده است. 
***
تکذیب حقوق ۸۰ میلیونی در مجلس
نایب‌رئیس مجلس گفت: کسی در مجلس حقوق ۸۰ میلیون تومانی دریافت نکرده و حقوق نمایندگان زیر ۲۰ میلیون تومان است. محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس در جلسه علنی مجلس، در تذکر شفاهی، اظهار داشت: موضوع حقوق‌های نجومی باید در بودجه سال 1401 مورد توجه قرار گیرد و جلوی این ریخت‌و‌پاش‌ها که متاسفانه در برخی دستگاه‌ها وجود دارد، گرفته شود. آصفری در ادامه بیان کرد: امروز فیش‌هایی از خود مجلس منتشر شده، لذا باید پرسید آقای نیکزاد، فیش 80 میلیون تومانی که گفته می‌شود برای یکی از کارکنان مجلس است، صحت دارد یا خیر؟ اگر صحت دارد باید با آن برخورد شود، در غیر این صورت مجلس موضع رسمی خود را اعلام کند. در ادامه علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: از همکاران استدعا دارم مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود را از تریبون رسمی مجلس بیان نکنند. اولا اینکه کسی در مجلس حقوق 80 میلیون تومانی نمی‌گیرد و ثانیا امروز در برنامه سلام تهران حضور داشتم و در آنجا نیز درباره دریافتی نمایندگان مطالبی مطرح شد که خلاف است، چرا که حقوق نمایندگان زیر 20 میلیون تومان است. وی ادامه داد: لذا تاکید می‌کنم جایگاه ساختاری نمایندگان در کشور به اندازه یک بخشداری نیست و ما حقوق 80 میلیون تومانی نداریم و حقوقی که در هیأت‌رئیسه بحث شده و به نمایندگان پرداخت می‌شود، زیر 20 میلیون تومان است و نباید مطالبی که در فضای مجازی گفته می‌شود، از تریبون مقدس مجلس مطرح شود. 

Page Generated in 0/0056 sec