printlogo


کد خبر: 241648تاریخ: 1400/9/27 00:00
اخبار

اولین تصویر از بهروز شعیبی در صورت فلکی
با نزدیک شدن به روزهای پایانی فیلمبرداری فیلم سینمایی «صورت فلکی» به کارگردانی حسین دارابی، نخستین عکس از بهروز شعیبی رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، با پایان بخش‌ عمده فیلمبرداری فیلم سینمایی «صورت فلکی»، تازه‌ترین ساخته حسین دارابی به نویسندگی احسان ثقفی، مهدیه عین‌اللهی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، گروه فیلمبرداری سراغ برداشت یکی از حساس‌ترین سکانس‌های این فیلم در یکی از فضاهای شهری تهران رفته‌اند. همچنین این روزها سیاوش کردجان مشغول تدوین همزمان کار است و آرش قاسمی نیز کار طراحی و ترکیب صداها را پیش می‌برد تا نسخه نهایی این فیلم در مهلت باقیمانده تا برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده شود. علاوه بر شعیبی، مریلا زارعی، وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری (هنرپیشه خردسال) سایر بازیگران اصلی «صورت فلکی» هستند. این فیلم که یکی از تازه‌ترین آثار سازمان سینمایی حوزه هنری است، روایتگر تشویش‌های زنی‌ است در آستانه از دست دادن تمام زندگی‌اش... . 
***
«اچ‌بی‌او» سریال ترور عماد مغنیه را می‌سازد
شبکه اچ‌بی‌او سفارش ساخت سریالی کوتاه با اقتباس از کتابی درباره ترورهای هدفمند اسرائیل را داده است. به گزارش «وطن‌امروز»، ورایتی نوشت: کمپانی «کِشِت استودیوز» به سفارش اچ‌بی‌او، سریالی کوتاه را درباره ترور شهید عماد مغنیه، بنیانگذار حزب‌الله که طی عملیاتی سال ۲۰۰۸ در دمشق با همکاری سیا و موساد ترور شد، می‌سازد. این سریال با اقتباس از کتابی پرفروش از نیویورک‌تایمز با عنوان «برخیز و اول تو بکش: ماجرای مخفی ترورهای هدفمند اسرائیل» نوشته رونان برگمن ساخته می‌شود. این کتاب که سال ۲۰۱۸ منتشر شد، درباره برنامه‌های ترور هدفمند موساد، شین بت و ارتش اسرائیل است. این کتاب ۷۳۷ صفحه‌ای برنده جایزه کتاب ملی یهودی در زمینه تاریخ نیز شده است. برگمن در این کتاب از ترور در رژیم صهیونیستی به عنوان ابزاری دفاعی در سیاست خارجی یاد کرده و حتی درباره اثربخشی و اخلاقی بودن آن به بررسی می‌پردازد و حتی با قاتلان هم مصاحبه می‌کند. فیلمنامه این سریال کوتاه را یووال آدلر فیلمساز اسرائیلی نوشته و خودش آن را کارگردانی می‌کند. او ساخت فیلم اقتباسی- جاسوسی «مامور مخفی» در سال ۲۰۱۹ را نیز در کارنامه دارد. 
***
قراردادچندساله نتفلیکس با اسپایک لی
اسپایک لی با عقد قراردادی با نتفلیکس، پذیرفت همکاری چندساله با این کمپانی را شروع کند. به گزارش مهر، اسپایک لی، کارگردان برنده جایزه اسکار و چهره همیشه منتقد سیاست‌های آمریکا با شرکت تولید فیلم خود «۴۰ آکرز» همکاری چند ساله‌ای را با نتفلیکس شروع کرد. این قرارداد پس از همکاری موفقیت‌آمیز برای تولید فیلم «۵ قطره خون» و سریال «او خواهد داشت» امضا شد. به جز این، کارگردانی «راندی کینگ» و تولید «دیروز می‌بینمت» نیز توسط اسپایک لی برای این کمپانی در دست اجراست. وی از مدیران نتفلیکس به عنوان چهره‌هایی نترس یاد و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این قرارداد را بسته است، زیرا هیچ راهی بهتر از این برای ادامه این همکاری نمی‌دید. اسکات استایر، مدیر فیلم جهانی نتفلیکس هم تاکید کرد که نویسندگی و کارگردانی اسپایک لی درباره این زمانه، جذاب و روشنگرانه و در عین حال بسیار سرگرم‌کننده است. 
***
تأیید یونسکو بر پاسداری ایران از خوشنو‌یسی
پرونده «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنو‌یسی در ایران» توسط یونسکو مورد بررسی قرار گرفت و تحت عنوان برنامه‌های خوب پاسداری ثبت جهانی شد. به گزارش فارس، پرونده «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنو‌یسی در ایران» در شانزدهمین نشست کمیته بین‌الدول حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس که به صورت مجازی از ۱۳ تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ برابر با ۲۲ تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۰ در پاریس ـ مقر یونسکو ـ در حال برگزاری است، مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تحت عنوان برنامه‌های خوب پاسداری (اقدامات مثال‌زدنی) ثبت جهانی شد.  این در حالی است که همزمان پرونده خوشنویسی عربی توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد «یونسکو» مورد بررسی قرار گرفت و در فهرست میراث ناملموس بشری ثبت شد. دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران با تبریک ثبت جهانی پاسداشت هنر خوشنویسی از سوی ایرانیان گفت: دستگاه‌های مختلف فرهنگی در برنامه‌های مختلف مساله خوشنویسی را ویژه ببینند. دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو عنوان کرد: از این پس باید به‌گونه‌ای دیگر عمل کنیم. انتظار من به عنوان کوچک‌ترین عضو جامعه فرهنگ این است جامعه خوشنویسی یکی شوند که به یک‌صدایی و هم‌افزایی کمک می‌کند. همه خوشنویسان در هر گروه و دسته‌ای باشند از جنس نور هستند زیرا کار دلی می‌کنند. وی ادامه داد: درخواست دارم جامعه خوشنویسی و انجمن خوشنویسان هر مساله حاشیه‌ای را کنار بگذارند و یکدل و یکصدا شوند و ما نیز در کمیسیون ملی یونسکو، آمادگی همراهی با گروه‌های مختلف خوشنویسی را داریم. از این پس رسالت ما جهانی است و جهان دودستگی در جامعه خوشنویسی را نمی‌پذیرد. 

Page Generated in 0/0060 sec