printlogo


کد خبر: 241660تاریخ: 1400/9/27 00:00
اخبار

اعلام صدرنشین لیگ بعد از حکم کمیته انضباطی
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی را درباره نحوه صدرنشینی تیم‌ها در صورت امتیاز برابر با تیم دوم جدول ارائه کرد. سهیل مهدی درباره اینکه با توجه به حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای بازنده شدن گل‌گهر در 3 مسابقه مقابل پیکان، سپاهان و استقلال و با توجه به هم‌امتیاز شدن شاگردان نویدکیا و مجیدی، کدام تیم صدرنشین مسابقات محسوب می‌شود، اظهار داشت: قبلا به این موضوع اشاره کرده بودم ولی باز هم تاکید می‌کنم قانون بازی رو در رو فقط برای زمانی است که مسابقات به اتمام برسد. وی افزود: اگر بعد از پایان مسابقات شرایط تیم‌ها مساوی بود، تصمیم‌گیری برای صعود یا سقوط تیم‌ها روی دیدارهای رو در رو اتخاذ خواهد شد، در غیر این صورت چون شرایط تیم‌ها هفته به هفته تغییر می‌کند، در جریان مسابقات بازی رو ‌در ‌رو ملاک نیست و تفاضل گل محاسبه خواهد شد. 
با این شرایط تیم فوتبال سپاهان با تفاضل گل بهتر در صدر جدول و استقلال با یک تفاضل کمتر نسبت به حریف اصفهانی در جایگاه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد. 
***
تکذیب مذاکره پرسپولیس و رضا قوچان‌نژاد
مربی تیم فوتبال پرسپولیس خبر مذاکره با رضا قوچان‌نژاد را تکذیب کرد. در شرایطی که لیگ برتر ایران به نقل و انتقالات نیم‌فصل نزدیک می‌شود، خبرهایی از احتمال حضور بازیکنان جدید در بعضی تیم‌ها منتشر شده است. از جمله این خبرها، احتمال حضور رضا قوچان‌نژاد، مهاجم سابق تیم ‌ملی فوتبال ایران در تیم پرسپولیس است و حتی گفته می‌شود این بازیکن مذاکراتی با باشگاه انجام داده است. حمید مطهری، مربی پرسپولیس و دستیار یحیی گل‌محمدی در واکنش به این موضوع گفت: در اینکه پرسپولیس نیاز دارد ترمیم و تقویت شود شکی نیست ولی تا الان صحبتی نشده است. وی افزود: آقای گل‌‌‌محمدی و کادر فنی درباره بازیکنی به جمع‌بندی نرسیده است. این خبرها هم گمانه‌زنی رسانه‌ای است. مربی پرسپولیس تصریح کرد: تا الان اتفاقی نیفتاده است. به فکر هستیم اما اینکه بازیکن خاصی مدنظرمان باشد را هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. 
***
صالحی‌امیری: برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ۱۷ اسفند قطعی است
رئیس کمیته ملی المپیک می‌گوید برگزاری انتخابات این کمیته در تاریخ ۱۷ اسفند قطعی است. سیدرضا صالحی‌‌امیری درباره دلیل به تعویق افتادن انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: قبلا اعلام کرده بودیم انتخابات هفته اول بهمن برگزار می‌شود ولی چون انتخابات ۱۰ فدراسیون برگزار نشد و هر ۱۰ فدراسیون عضو مجمع هستند، مجبور شدیم انتخابات کمیته را یک ماه به تعویق بیندازیم. رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات این کمیته در تاریخ ۱۷ اسفند قطعی است، گفت: بر اساس اساسنامه، موظفیم ۵۰ به علاوه یک عضو مجمع فدراسیون‌های المپیکی حضور داشته باشند و با نبود ۱۰ رئیس فدراسیون، حق برگزاری انتخابات را نداریم. 
***
میثم صالحی از تیم لهستانی جدا شد
ملی‌پوش والیبال ایران قرارداد خود را در لیگ والیبال لهستان فسخ کرد. به گزارش ایسنا، با اعلام باشگاه لهستانی، میثم صالحی که برای تیم اولشتین لهستان بازی می‌کرد، قرارداد خود را فسخ کرد. باشگاه لهستانی ضمن تشکر از ملی‌پوش ایران بابت حضور در این تیم به فارسی نوشت: قرارداد با میثم به صورت توافقی فسخ شد و این ورزشکار هفته آینده تحت عمل جراحی شانه قرار خواهد گرفت. پیش از این میثم صالحی با تصمیم کادر فنی به صورت فیکس در زمین حضور پیدا نمی‌کرد و تنها به عنوان جانشین وارد میدان می‌شد. بر همین اساس او در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود دوست دارد در تیم لهستانی بیشتر بازی کند و از سرمربی درخواست کرده بود به او بیشتر بازی دهد. 
***
گل تماشایی مسی به سیتی بهترین گل اروپا شد
گل اعجوبه آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن بهترین گل مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شد. سایت اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) یک نظرسنجی برگزار کرده بود تا بهترین گل مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2021 را انتخاب کند که در پایان گل زیبا و تماشایی لیونل مسی، اسطوره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن به منچسترسیتی به عنوان بهترین گل مرحله گروهی انتخاب شد. پاری‌سن‌ژرمن در این بازی با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید. 
***
مهدوی‌کیا در بازی ستارگان جهان در قطر
مربی امیدهای ایران در بازی نمادین ستارگان جهان در قطر حضور پیدا می‌کند. سایت فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) خبر داد به دلیل رسمیت یافتن تورنمنت جام کشورهای عرب بعد از بیش از 60 سال یک بازی تدارکاتی و نمادین امشب برگزار می‌کند. در این دیدار نمادین که از سوی فیفا برگزار می‌شود ۲ تیم منتخب ستارگان اعراب با منتخب ستارگان جهان رقابت خواهند کرد. 
البته نامگذاری تیم‌ها به صورت نمادین است و لزوما بازیکنان تیم‌ها عرب‌زبان نیستند. در همین رابطه مهدی مهدوی‌کیا، ستاره سابق تیم ‌ملی کشورمان و مربی امیدهای ایران در ترکیب تیم منتخب اعراب قرار گرفت. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا هم در تیم منتخب اعراب همبازی مهدوی‌کیاست. این بازی نمادین در ورزشگاه الثمامه یکی از میزبان‌های جام‌جهانی 2022 برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0064 sec