printlogo


کد خبر: 241666تاریخ: 1400/9/27 00:00
اخبار

نجات ۹ طبیعت‌گرد و مرگ یک نفر در ارتفاعات دیزین
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال از نجات ۹ نفر و کشف پیکر آخرین بازمانده از تیم ۱۰ نفره طبیعت‌گردی که در ارتفاعات دیزین دچار حادثه شده بودند، خبر داد. مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در این ‌باره گفت:‌ ساعت ۱۸:۲۵ پنجشنبه بود که گزارشی مبنی بر سقوط یک نفر در منطقه دره دریوک دیزین به جمعیت هلال‌احمر مخابره شد و در پی آن مرکز کنترل مدیریت و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان البرز امدادگران را به محل اعزام کرد. وی با بیان اینکه ۲ تیم امداد و نجات به منطقه اعزام شد، گفت:‌ با حضور امدادگران در محل مشاهده شد یک تیم ۱۰ نفره طبیعت‌گرد در حال عبور از این منطقه بودند که یکی از آنان به دره سقوط کرده و دچار آسیب‌دیدگی شده بود، همچنین با توجه به اینکه حال این فرد مناسب نبود، ۲ نفر نیز کنار او مانده بودند. ولی‌پور با بیان اینکه بلافاصله ۷ عضو این تیم از سوی امدادگران نجات داده شدند، گفت:‌ عملیات برای نجات ۳ عضو دیگر ادامه داشت که سرانجام ۲ نفر دیگر حوالی ساعت ۳ بامداد روز جمعه نجات پیدا کردند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ۹ نفر از این تیم ۱۰ نفره نجات پیدا کرده و به سلامت به پایین ارتفاعات بازگشتند، گفت:‌ متاسفانه فرد مصدوم شده که آقایی حدودا ۵۰ ساله بود به دلیل شدت جراحات و آسیب‌دیدگی، جان سپرد. ولی‌پور با اشاره به وقوع این حادثه، به کوهنوردان و طبیعت‌گردان هشدار داد و گفت:‌ دره دریوک در دیزین یک دره حادثه‌خیز و خطرناک است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم شهروندان اعم از تیم‌های حرفه‌ای و آماتور کوهنوردی به هیچ عنوان در فصل زمستان و هنگام بارش برف به این منطقه وارد نشوند. 
***
شهادت مأمور کلانتری و دستگیری اشرار مسلح در لرستان
فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری ۲ نفر از عوامل شهادت مامور کلانتری ۱۷ خرم‌آباد خبر داد. سردار الهی درباره جزئیات شهادت سرگرد پوردهقان گفت: شب گذشته (شامگاه پنجشنبه) طی تماس تلفنی مردمی درباره درگیری تعدادی از اراذل‌ و ‌اوباش در منطقه دره گرم واقع در شمال خرم‌آباد و رعب و وحشت اهالی منطقه، ماموران کلانتری منطقه ۱۷ خرم‌آباد در سریع‌ترین زمان در محل حادثه حاضر می‌شوند. وی ادامه داد: در این حادثه اراذل و اوباش مسلح با نیروی انتظامی درگیری مسلحانه پیدا کرده و متاسفانه سرگرد رحمان پوردهقان به درجع رفیع شهادت نایل می‌شود. الهی افزود: در همین رابطه ۲ نفر از اراذل و اوباش مسلح همراه با ۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری دستگیر شده‌اند و یک نفر دیگر از آنان که مشخص نیست توسط چه کسی مجروح شده است در بیمارستان بستری است. 
***
دستگیری ۲ سرشبکه قاچاق ارز و طلا
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۲ سرشبکه اصلی قاچاق ارز و طلا با گردش مالی ۳۴ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: در همین راستا ۴۲ نفر از معامله‌‌گران فردایی دستگیر شدند. سرهنگ علی ولی‌پور‌گودرزی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اقدامات و طرح‌های انجام شده در راستای کنترل بازار ارز و طلا طی یک ماه گذشته اظهار داشت: ۴۲ نفر از اخلالگران ارزی معاملات فردایی طلا و سوءاستفاده‌کنندگان از کارت ملی اجاره‌ای توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ دستگیر شدند. وی افزود: همچنین ۲ نفر از سرشبکه‌های تأثیرگذار در امر قاچاق ارز و طلا با گردش حساب ۳۴ میلیارد تومان شناسایی و دستگیر شدند. ولی‌پورگودرزی همچنین از کشف بیش از ۵۵ میلیارد تومان طلای آب‌‌شده و انواع ارز (دلار، یورو و...) از متهمان خبر داد و گفت: مدیران بیش از ۲۰ سایت و کانال جهت قیمت‌گذاری نرخ ارز و طلا و به منظور جلوگیری از قیمت‌های کاذب احضار شدند. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در ادامه تصریح کرد: تعداد ۲۰ صرافی که فعالیت غیرمجاز داشتند، شناسایی و با آنها برخورد شد. وی از دستگیری ۴۱ قاچاقچی در تهران خبر داد و گفت: ۱۳ خودروی حامل قاچاق کشف و توقیف شده و ارزش ریالی اموال مکشوفه به ۱۲۲ میلیارد تومان می‌رسد. 
***
توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام انجام می‌شود
خدمت‌رسانی در مناطق محروم مرزی
رزمایش «سرزمین احسان» با هدف شناسایی و تامین نیاز‌های مناطق مرزی کشور آغاز شد. محسن جهانی، معاون اجتماعی بنیاد احسان با اعلام آغاز خدمت‌رسانی ویژه در مناطق محروم مرزی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار کرد: این رزمایش در روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار مرزی ۳ استان کردستان، کرمانشاه و هرمزگان اجرا می‌شود و طی آن خدماتی همچون آبرسانی اهدای بسته‌های معیشتی، خدمات درمانی و پزشکی و توزیع وسایل گرمایشی به مردم ارائه می‌شود. محسن جهانی درباره مناطق مرزی شناسایی‌شده گفت: تاکنون ۱۲ منطقه مرزی و بیش از یک میلیون خانواده در استان‌های کرمانشاه، کردستان و هرمزگان شناسایی شده‌اند که هدف اقدامات حمایتی این رزمایش قرار می‌گیرند. وی افزود: با توجه به شرایط مختلف و نیاز‌های متفاوت مردم در این مناطق با شناسایی نیاز‌های هر منطقه اقدامات حمایتی از جمله تأمین آب ‌شرب، اقدامات درمانی و معیشتی با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران صورت گرفته و می‌گیرد. معاون بنیاد احسان ادامه داد: در نخستین گام، با اختصاص اعتبار یک میلیارد تومان، ۲ هزار بسته بهداشتی، ۷ هزار بسته تحصیلی، ۲ هزار بسته معیشتی، ۵۰۰ منبع آب و ۳۰۰ کیسه آرد در مناطق مرزی استان هرمزگان توزیع شد. 

Page Generated in 0/0060 sec