printlogo


کد خبر: 241732تاریخ: 1400/9/29 00:00
اخبار

تغییرات در سیما آغاز شد انتصاب سرپرست شبکه امید
معاون سیما در حکمی روح‌الله رجبی را به عنوان سرپرست شبکه امید منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در حکم حمید شاه‌آبادی خطاب به رجبی آمده است: «توجه جدی رسانه به عنوان یک مربی اثرگذار به گستره نوجوانی، اقتضا می‌کند که تولید و پخش برنامه‌های مفید و جذاب در جهت پرورش معنوی، فکری، روانی و اجتماعی نوجوان تراز جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین اقدامات و اولویت‌های رسانه ملی باشد. اتکا به نگاه فطری‌نگر و ویژگی‌های روان‌شناختی نوجوانان و بهره‌گیری از دانش تعلیم و تربیت اسلامی و استفاده از نظرات اندیشمندان حوزه و دانشگاه و تجربیات اهالی فرهنگ و هنر در انتقال هنرمندانه آموزه‌های لازم مبتنی بر انسان‌شناسی الهی و اهداف انقلاب اسلامی از انتظارات معاون سیما از سرپرست شبکه امید است». در این حکم همچنین از زحمات مهدی سالم در مدت تصدی این مسؤولیت قدردانی شده است. 
***
«۵۲ هرتز» بعد از انجام اصلاحات پروانه نمایش گرفت
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش ۲ فیلم موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم «بَلیط» به تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سجادپور و کارگردانی مرتضی رحیمی و «۵۲ هرتز» به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری و کارگردانی سجاد شهریاری موافقت کرد. فیلم سینمایی «۵۲ هرتز» در شورای بازبینی قبلی دیده شده و پس از انجام اصلاحات، پروانه نمایش آن صادر شد. 
***
پایان فیلمبرداری «بدون قرار قبلی» در آلمان
فیلمبرداری «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمبرداری «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی در آلمان به اتمام رسید و این روزها مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. پگاه آهنگرانی به عنوان شخصیت اصلی، مقابل دوربین «بدون قرار قبلی» حاضر شده است. پیش از این نام مصطفی زمانی، الهام کردا و صابر ابر به عنوان بازیگران اصلی در این پروژه رسانه‌ای شده بود. «بدون قرار قبلی» پنجمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی به شمار می‌رود. فیلمنامه این فیلم توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده است. آخرین ساخته بهروز شعیبی برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. 
***
اعلام آمار آثار رسیده به دوازدهمین جوایز آکادمی ایسفا
با پایان مهلت ثبت‌نام در دوازدهمین دوره جوایز آکادمی ایسفا، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این رویداد اعلام شد. به گزارش «وطن‌امروز»، ۲۰۱ فیلم به دبیرخانه دوازدهمین جوایز آکادمی ایسفا ارسال شده است. از میان آثار رسیده به دوره دوازدهم، ۸۸ فیلم مستقیما به مرحله داوری آکادمی و ۱۱۳ فیلم به هیات انتخاب جهت بازبینی و بررسی معرفی می‌شوند تا در نهایت حدود ۲۰ فیلم هم از سوی هیات انتخاب معرفی و راهی آکادمی ایسفا شوند. این آثار شامل ۱۵۳ فیلم داستانی و ۴۸ فیلم تجربی هستند. دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) به دبیری مرجان اشرفی‌زاده بهار ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. 
***
«ارتودنسی» ایرانی به جشنواره ساندنس می‌رود
فیلم کوتاه «ارتودنسی» به کارگردانی محمدرضا میقانی به جشنواره ساندنس ۲۰۲۲ راه یافت. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم کوتاه «ارتودنسی» به کارگردانی محمدرضا میقانی که پیش از این نامزد نخل طلای جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ شده بود، با ۱۶ فیلم از کشورهای مختلف در بخش مسابقه اصلی جشنواره ساندنس به رقابت می‌پردازد. جشنواره فیلم ساندنس بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود. فیلم‌های بسیاری از فیلمسازان مشهور سینمای آمریکا همچون کوئنتین تارانتینو، استیون سودربرگ، جیم جارموش و کوین اسمیت، برای نخستین‌بار در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و باعث ترقی و شهرت امروز آنان شد. برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه این رویداد به آکادمی اسکار معرفی می‌شود. 
***
«شرح رساله القدس» منتشر شد
«رساله القدس» نوشته روزبهان بقلی شیرازی، یکی از برجسته‌ترین آثار عرفانی و سلوکی به زبان فارسی است که اخیرا شرح علی شالچیان‌ناظر بر آن منتشر شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، «شرح رساله القدس» به قلم علی شالچیان‌ناظر نخستین شرح بر «رساله القدس» اثر روزبهان بقلی شیرازی است که بتازگی منتشر شده است. روزبهان بقلی شیرازی (متوفای 606 ق) از بزرگان اهل معرفت و از سالکان برجسته وحدت وجودی است که آثار عربی و فارسی فراوانی را از خود بر جا گذاشته است. از آثار بسیار مهم او که آن را به زبان فارسی نوشته و متنی فاخر و ادبی دارد، کتاب رساله القدس (الرساله القدسیه) است. این کتاب در دوره پختگی روزبهان ابومحمدبن ابی نصربن روزبهان بقلی فسایی شیرازی نوشته شده و می‌توان آن را از بهترین و عمیق‌ترین آثار او دانست.

Page Generated in 0/0056 sec