printlogo


کد خبر: 241743تاریخ: 1400/9/29 00:00
مشکل مجوز حرفه‌ای پرسپولیس و استقلال حل شد
عبور از بحران

مشکل مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها در نشست روز گذشته مدیران 2 باشگاه با مسؤولان کمیته‌های صدور مجوز حرفه‌ای و رئیس فدراسیون فوتبال رفع شد. سیدمجید صدری، سرپرست باشگاه پرسپولیس و مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال دیروز نشستی را در مرکز ملی فوتبال ایران با حضور سهیل مهدی، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، داریوش مصطفوی (رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای) و سعید عباسی (رئیس کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای) درباره مجوز حرفه‌ای ۲ باشگاه برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برگزار کردند. در جریان این نشست راهکارهای دریافت مجوز قطعی حرفه‌ای‌سازی برای سرخابی‌ها بررسی و در نهایت اعلام شد آنها مشکلی برای دریافت این مجوز و حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان ندارند. مجید صدری در حاشیه این نشست اظهار داشت: مشکل مجوز حرفه‌ای ما حل و قرار شد موارد مدنظر را انجام بدهیم. امیدواریم دیگر از این مشکلات پیش نیاید. عباسی، عزیزی‌خادم، مصطفوی و مهدی امروز به ما کمک کردند و با عنایت این دوستان می‌توانیم به هواداران عزیز ۲ باشگاه اعلام کنیم مشکل مجوز حرفه‌ای حل شد. می‌خواهیم با تمام جدیت لطف دوستان را در زمین بازی جبران کرده و برای کشورمان باعث افتخار و سربلندی شویم. سرپرست باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: ۳-۲ مشکل اصلی داشتیم که یکی از آنها مالی و درباره پرونده کالدرون بود که خدا را شکر حل شد. در بخش‌های دیگر هم تعهد دادیم. با راهنمایی‌های مصطفوی مشکل حل شد. وی به عنوان بزرگ‌تر ما در این جلسه گفت باید پشت یک میز مسائل را حل کنیم. اولیایی هم نقطه نظرات خودش را گفته است اما در این جلسه توضیحات ما قانع‌کننده بود و راهنمایی بزرگواران را هم به دیده منت قبول کردیم. 
 
* مصطفی آجورلو: هر کس می‌تواند، چوب را از لای چرخ استقلال و پرسپولیس درآورد
از سوی دیگر مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: با همدلی و تفاهمی که ایجاد شد، مشکلات حرفه‌ای‌سازی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس بزودی مرتفع خواهد شد. مصطفی آجورلو در پایان جلسه حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه خوبی برگزار کردیم. این برای نخستین‌بار است که با ایجاد همدلی در نشستی خوب مشکل استقلال و پرسپولیس اینچنین با سرعت حل می‌شود. با تصمیمات خوبی که در کمیته حرفه‌ای‌سازی گرفته شد و با کار شبانه‌روزی که متخصصان انجام دادند، خوشبختانه این مشکل حل شد. وی اضافه کرد: این جای خوشبختی است که امروز به جای دعوا، با گفت‌وگو مشکل بزرگی حل شد و امیدوارم این موضوع تبدیل به بدعتی در فوتبال ایران شود. مدیرعامل استقلال تاکید کرد: استقلال و پرسپولیس آسیایی بودند و آسیایی هستند. کمیته‌های بدوی و استیناف زحمت زیادی کشیدند و آقای سهیل مهدی هم به صورت ویژه زحمات شبانه‌روزی برای حل مشکل کشید تا با تفاهمی که ایجاد شد، حتی قبل از ۳ ماهی که قبلا اعلام شده بود، این مشکل مرتفع شود. آجورلو تصریح کرد: امروز هر فردی بتواند چوبی از لای چرخ این 2 باشگاه بزرگ که دلخوشی جامعه فوتبال است بردارد، به کشورش کمک کرده است. باید گره‌ها را با دست باز کرد نه اینکه آنها را محکم‌تر کرد. امیدوارم این آخرین باری باشد که اینچنین با ضرب‌الاجل و در روزهای پایانی به فکر حل مشکل حرفه‌ای‌سازی هستیم، چون این مشکلات باید در طول سال و بتدریج مرتفع شود. 
 
* مهدی: مهلت 3 ماهه برای رفع نواقص داده شد
سهیل مهدی، مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال هم پس از این نشست عنوان کرد: تقریبا ۲ ماه پیش بود که ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اقدام به دریافت مجوز حرفه‌ای کردند اما با توجه به نواقص در مدارک، ۲ باشگاه نتوانستند مدرک حرفه‌ای خود را دریافت کنند و مجوز موقت برای ۲ باشگاه به مدت ۳ ماه صادر شد تا نواقص‌شان را رفع کنند. وی ادامه داد: به همین دلیل، پیش از ظهر امروز (دیروز) جلسه‌ای میان مدیران سرخابی، رئیس فدراسیون و روسای کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای برگزار شد تا اقدامات لازم را برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور بدون دردسر در لیگ قهرمانان آسیا انجام دهند. در واقع مشکلات با جزئیات مرور شد. سوالاتی که در این رابطه وجود داشت، مطرح و در نهایت رهنمودهای لازم در جهت تکمیل مدارک ارائه شد. امیدوارم باشگاه‌ها با استفاده از رهنمودهای مطرح شده، جهت ارسال مدارک تکمیلی به کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام کنند. 
 
* توضیحات مصطفوی درباره این نشست
رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای می‌گوید برای حل موقت مشکل استقلال و پرسپولیس و حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا، این دو باشگاه به وزارتخانه‌هایی واگذار می‌شوند. مصطفوی در پایان این جلسه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و تاکید کرد حل موقت مشکل استقلال و پرسپولیس در گرو واگذاری آنها به وزارتخانه‌هایی است که «اسمی از مدیرانش در سطح عالی نباشد». وی همچنین گفت عزیزی‌خادم اعلام آمادگی کرده است مخارج استقلال و پرسپولیس را بپردازد!
او در پاسخ به این سوال که در جلسه امروز چه اتفاقاتی رخ داد؟ گفت: کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای مستقل است و نه به فدراسیون ارتباطی دارد و نه به رئیس‌جمهور ولی به اوضاع مملکت ربط دارد. استقلال و پرسپولیس مسائلی به گردن مدیران‌شان است که ربطی به آجورلو و صدری ندارد. مشکلات از سال ۱۹۸۰ انباشته شده و کنفدراسیون آسیا امروز متوجه شده است که با آنها روراست نبوده‌ایم. بنابراین تحت فشار و کنترل هستیم. همه مسائل استقلال و پرسپولیس در جدولی به آنها داده شد. صدری و آجورلو همکاری کامل کردند. مشکل بزرگ 2 باشگاه، مالکیت تیمی است. استقلال 5/97 درصد و پرسپولیس 5/98 درصد برای دولت است. فوتبال دولتی، فوتبال جهانی و آسیایی نیست. خوشبختانه اکثر مسائل عمده استقلال و پرسپولیس با کمک کمیته بدوی و استیناف و رئیس فدراسیون حل شده است. من آدم صریح‌اللهجه‌ای هستم. عزیزی‌خادم خیلی کمک کرد. امروز به این نتیجه رسیدیم که می‌توان همبسته بود. استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تراکتور و گل‌گهر یعنی فوتبال مملکت. قبلا عصاره استقلال و پرسپولیس در تیم ‌ملی بودند ولی امروز تمام تیم‌ها در تیم ‌ملی بازیکن دارند. امروز جلسه بسیار خوبی داشتیم. امیدوارم مسائل بزودی حل شود. یکسری مسائل هست که به صدری و آجورلو گفتم. اینها حسن‌نیت دارند و می‌خواهند مشکلات حل شود. 
او در ادامه در پاسخ به این سوال که بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس به کجا رسید؟ توضیح داد: قرار شد پرسپولیس را یک وزارتخانه بگیرد که اسمی از مدیران‌شان در سطح عالی نباشد. مثل وزارت دادگستری... حالا نمی‌خواهم زیاد اسم بیاورم؛ برای همین گفتیم اینها را حل کنند. اینها قابل حل است؛ چیزی نیست. ما ۲۵ سال این کار را نکردیم و فدراسیون می‌خواهد الان این کار را بکند. گل‌گهر، فولاد و سپاهان شایسته کسب مجوز حرفه‌ای هستند، ولی برای صدور مجوز بقیه تیم‌ها مشکلاتی داریم. مصطفوی در ادامه در مواجه شدن با این پرسش که با این حال واگذاری استقلال و پرسپولیس به وزارتخانه‌ها خصوصی‌سازی واقعی نیست، گفت: بعضی مواقع بالاترین مقام می‌بخشد ولی پایین‌ترین‌ها نمی‌بخشند. درباره صدری و آجورلو سخت‌گیری کرده‌اند. یک کارشناس همه چیز را بر هم ‌زده است. باید این کارشناس تفهیم شود و نباید یک گرفتاری اضافه شود. من نایب‌رئیس کمیته فنی کنفدراسیون آسیا بودم. ما باید با دانش خودمان آنها را سر جای‌شان بنشانیم و راحت هم سر جای‌شان می‌نشینند.

Page Generated in 0/0050 sec