printlogo


کد خبر: 241746تاریخ: 1400/9/29 00:00
اخبار

اتفاق عجیب در ادامه عادی‌سازی روابط رژیم اشغالگر با جهان اسلام
سرمربی امیدهای ایران مقابل یک مربی صهیونیست در دیداری دوستانه که با برنامه‌ریزی فیفا برگزار شد، حضور یافت. به گزارش فارس، چند روز پیش یک بازی نمادین به دلیل رسمیت یافتن جام کشورهای عربی بعد از 60 سال از سوی فیفا به میزبانی دوحه قطر برگزار شد. این دیدار نمادین بین تیم ستارگان اعراب و منتخب جهان برگزار شد. بعد از گذشت ۲ روز از این دیدار که مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم امید هم در آن شرکت کرد، اخباری از حضور یک صهیونیست در این رقابت شنیده می‌شود که دلالت بر وجود انگیزه‌های سیاسی و غیرفوتبالی دارد که بر ابعاد ماجرا می‌افزاید. «آورام گرانت» سرمربی اسبق چلسی که تابعیت رژیم اشغالگر صهیونیستی دارد، به عنوان مربی تیم منتخب ستارگان حضور داشت ولی در این بازی که یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های برگزاری آن عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها بوده، مهدی مهدوی‌کیا هم حضور پیدا کرده است. این در حالی است که رابح ماجر و 2 ستاره دیگر فوتبال الجزایر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر نشدند در کنار یک صهیونیست بازی کنند تا در این فرآیند که هدف نهایی آن عادی‌سازی روابط با این رژیم کودک‌کش است، مشارکت کنند. رژیم اشغالگرقدس به صورت هدفمند و با یک طراحی دقیق، این روزها به دنبال عادی‌سازی روابط از طریق ورزش با اعراب و کشورهای مسلمان است. حضور گرانت صهیونیست در تیم منتخب جهان مقابل تیم اعراب، یکی از ترفندهای اجرایی‌سازی این پروژه به شمار می‌رود. حضور در این مسابقه نمادین که هدفگذاری آن بر مبنای استراتژی تشریح شده است دادن مشروعیت و مقبولیت به این رژیم است، موضوعی که مهدوی‌کیا و فدراسیون فوتبال باید درباره آن توضیح داده و روشنگری کنند. 
***
خیابانی در تهران به نام حسن یزدانی شد
در صحن شورای شهر تهران موضوع تغییر نام برخی معابر پایتخت مطرح شد که نام بلوار صدرا به نام حسن یزدانی، قهرمان المپیک و جهان در کشتی آزاد تغییر یافت. دیروز در صحن شورای شهر تهران موضوع تغییر نام برخی معابر شهر تهران مطرح شد و اعضای شورای شهر نظرات خود را درباره تغییر نام‌ها اعلام کردند که در نهایت بلوار صدرا در دهکده المپیک (منطقه ۲۲) به نام حسن یزدانی، قهرمان کشتی آزاد المپیک و جهان تغییر یافت. 
***
۳طلا، ۲ نقره و ۳ برنز نمایندگان ایران در روز دوم رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا
مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است که در پایان روز دوم مسابقات یک طلا و یک نقره در بخش کاتا و ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز در بخش کومیته از آن نمایندگان ایران شد تا ایران با ۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز به کار خود در روز دوم پایان دهد. 
***
نفس استقلال در جام‌حذفی بند آمد تا برنده شد
مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی دیروز برگزار شد و مطابق انتظار هیچ کدام از تیم‌های لیگ برتری مقابل رقبای خود از دسته‌های پایین‌تر حذف نشدند اما شاید بشود لقب شگفتی‌ساز این مرحله را به تیم دسته دومی نود ارومیه داد که مقابل استقلال 120 دقیقه مقاومت کرد و دست آخر در ضربات پنالتی تن به شکست داد. استقلال که یکی از مدعیان قهرمانی در بیست‌و‌یکمین دوره لیگ برتر است، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی تا آستانه شکست برابر نود ارومیه پیش رفت اما در نهایت برنده شد. دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و نود ارومیه در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال کشور دیروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافه با تساوی یک - یک خاتمه یافت. سجاد طجرلو در دقیقه ۵۸ برابر نود و آرمان رمضانی ۸۷ برای استقلال گل زدند. در نهایت استقلال در ضربات پنالتی ۴ بر ۲ برنده شد و به مرحله بعد صعود کرد. 
 
* پیروزی سخت سپاهان مقابل ستارگان اسلامشهر
دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و ستارگان اسلامشهر با پیروزی اصفهانی‌ها خاتمه پیدا کرد. تیم‌های فوتبال سپاهان و ستارگان اسلامشهر در چارچوب مرحله یک شانزدهم رقابت‌های جام حذفی از ساعت 17:30 در ورزشگاه نقش جهان مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان خاتمه یافت.
نتایج کامل بازی‌های دیروز جام حذفی در زیر آمده است.
 

Page Generated in 0/0058 sec