printlogo


کد خبر: 241751تاریخ: 1400/9/29 00:00
اخبار

زمان امتحانات نهایی دانش‌آموزان تغییر کرد
رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش‌و‌پرورش گفت امتحانات نهایی دانش‌آموزان از پنجشنبه ۲ دی آغاز خواهد شد تا دانش‌آموزان بتوانند شب یلدا زمان بیشتری در کنار خانواده خود باشند. خسرو ساکی گفت: امتحانات نهایی به صورت ۴ گزینه‌ای و تشریحی خواهد بود و نمره منفی نخواهد داشت. امتحانات دانش‌آموزان ابتدایی به صورت توصیفی و امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم به صورت متمرکز استانی برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: امتحانات دانش‌آموزانی که در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنند به صورت حضوری و امتحانات دانش‌آموزانی که به دلایل موجه در کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنند به صورت مجازی خواهد بود. وی گفت: تاریخ برگزاری امتحانات پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم در اختیار معلم مدرسه خواهد بود که می‌تواند به صورت حضوری یا مجازی باشد. رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش‌و‌پرورش افزود: دانش‌آموزان پایه دوازدهم که در امتحانات نهایی خرداد و شهریور حدنصاب قبولی را کسب نکرده‌اند، می‌توانند یک بار دیگر در دی‌ماه امتحان دهند. ساکی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، همه مدارس از ابتدای آذر بازگشایی شده‌اند و شرکت حضوری دانش‌آموزان در کلاس‌هایی که مدرسه تعیین می‌کند الزامی خواهد بود. وی افزود: به مدیران مدارس تأکید کرده‌ایم فاصله‌‌گذاری‌های دانش‌آموزان در جلسات امتحانی را همانند کلاس‌های درس رعایت کنند. ساکی گفت: استفاده از هر نوع وسیله هوشمند که بتواند ارتباط دانش‌آموز را با خارج از جلسه برقرار کند ممنوع است. وی یادآور شد: نمره کل هر دانش‌آموز پایه دوازدهم که برای پذیرش دانش‌آموز در دانشگاه‌هاست در سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۰ درصد و در سال ۱۴۰۲ به میزان ۶۰ درصد در آزمون سراسری تأثیر قطعی خواهد داشت. 
***
فقر سرانه‌های آموزشی در منطقه ۲۰ تهران
عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به فقر سرانه‌های آموزشی در منطقه ۲۰ تاکید کرد: سرانه آموزشی در تهران 2/5 متر است که این عدد در منطقه ۲۰‌برابر است با 2/3 مترمربع. به گزارش ایسنا، جعفر شربیانی در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه در دومین جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش در شهرستان ری موضوع سرانه آموزشی منطقه ۲۰ مطرح شد، گفت: طبق گزارش‌های ارائه‌شده در حال حاضر سرانه آموزشی در منطقه ۲۰ برابر است با عدد 2/3 متر مربع درحالی که این مقدار برای تهران حدود 2/5 متر مربع است. وی با اشاره به اینکه استاندارد سرانه آموزشی در تهران باید ۸ متر مربع باشد، بیان کرد: میزان سرانه آموزشی در منطقه۲۰ تهران بشدت فقر این مساله را در ری نشان می‌دهد. به گفته وی، این میزان سرانه آموزشی در منطقه ۲۰ حکایت از شلوغی کلاس‌های درس و متعاقب آن افت کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان و اختلال در مسیر پیشرفت استعداد دانش‌آموزان دارد. 
***
تشکیل ستاد تدوین سند راهبردی تنکابن ۱۴۱۰
شهردار تنکابن از تشکیل ستاد تدوین سند برنامه ۱۰‌ساله شهرستان تنکابن خبر داد. محمدابراهیم لاریجانی درباره تدوین سند راهبردی تنکابن ۱۴۱۰ گفت: با توجه به اینکه طرح‌های کوتاه‌مدت بازدهی مناسبی ندارد و به نوعی اتلاف منابع مالی را در بر دارد، لذا به منظور جلوگیری از روزمرگی و اجرای برنامه‌های سالانه در راستای یک برنامه درازمدت ۱۰ ساله در حال تدوین سند راهبردی تنکابن ۱۴۱۰ هستیم که در این سند، 10 برنامه یک‌ساله به‌هم‌پیوسته نوشته می‌شود. وی افزود: ستادی برای تدوین این سند تشکیل شده که 7 کارگروه تخصصی شامل کارگروه‌های معماری و شهرسازی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری، امور فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و محیط‌زیست، خدمات مدیریت و تحول هوشمند، ایمنی و مدیریت بحران و کارگروه حمل‌و‌نقل و ترافیک را در مجموعه خود دارد، ضمن اینکه از ظرفیت شورای نخبگانی متشکل از بازار، محلات و اقشار در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود. لاریجانی تصریح کرد: هر کارگروه ابتدا وضع موجود را بررسی می‌کند و سپس یک برنامه با چشم‌انداز و هدف‌گذاری ۱۰ ساله برای افق ۱۴۱۰ تنکابن تدوین می‌کند و آن را در قالب برش‌های یک‌ساله تبدیل به برنامه عملیاتی می‌کند که ان‌شاءالله قرار است از ۱۴۰۱ شهرداری تنکابن برنامه ۱۰ ساله را اجرا کند. شهردار تنکابن که سابقه چندین دوره مدیرکلی در سطوح ملی را در کارنامه خود دارد، گفت: رؤسای ادارات دولتی، نهاد‌ها، ارگان‌ها و ادارات تابعه شهرداری تنکابن به عنوان افرادی که در آینده قرار است این برنامه ۱۰‌ساله را اجرا کنند در این کارگروه‌ها نقش فعالی دارند. این سند پس از تصویب در شورای اسلامی شهر بلافاصله اجرا می‌شود. 
***
خانواده‌ها برای مواجهه با اعتیاد فرزندان آموزش ندیده‌اند
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امروز خانواده‌ها برای مواجهه با فرزندانی که دچار اعتیاد شده‌اند، آموزش ندیده‌اند. وحید یامین‌پور در سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی سراسر کشور گفت: امروز خانواده‌ها برای مواجهه با فرزندانی که دچار اعتیاد شده‌اند آموزش ندیده‌اند. وی ادامه داد: ستادهای ساماندهی استان‌های وزارت ورزش و جوانان یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای احصای آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد است. یامین‌پور با اشاره به حمایت از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: شبکه ملی سلامت اجتماعی در سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل شده که ظرفیت‌ خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است. وی با اشاره به تشکیل ۱۰۹ خانه جوان در سراسر کشور گفت: طبق برنامه ۱۰۰ خانه جوان دیگر راه‌اندازی خواهد شد که این خانه‌ها محلی برای حضور جوانان است و یکی از وظایف این خانه‌ها مقابله با اعتیاد است.

Page Generated in 0/0056 sec