printlogo


کد خبر: 241788تاریخ: 1400/9/30 00:00
رفتار درست فرهاد مجیدی در روز اشتباهات استقلال در جام حذفی
نشانه‌های بلوغ

علی کلهر: روز یکشنبه استقلال در رقابت‌های جام حذفی مقابل نود ارومیه در ضربات پنالتی و به سختی به پیروزی رسید. استقلال یکی از بدترین بازی‌های خودش را به نمایش گذاشت و شرایط را به سخت‌ترین شکل ممکن برای خودش رقم زد. شاگردان مجیدی مقابل تیم‌هایی که بلاک فشرده دفاعی را تشکیل دهند، از لحاظ گلزنی ناتوان می‌شوند و این اتفاق در بازی حذفی و مقابل تیم لیگ دویی نود ارومیه هم برای شاگردان مجیدی رخ داد. مساله واضح و مشخص است؛ استقلال هویت تهاجمی مشخصی ندارد و برطرف کردن آن هم نیاز به زمان دارد. فرهاد مجیدی با اشراف بر این اشکال تیمش بازیکنان اصلی‌اش را در فاز دفاعی قرار داد و برای خط حمله از ابتدای بازی از یکسری بازیکن که تحت فشار هستند و در شرایط خوبی قرار ندارند، استفاده کرد. به صورت منطقی فرهاد مجیدی باید از این بازیکنان تحت فشار در خط حمله در کنار بازیکنان اصلی خودش استفاده می‌کرد تا توازن رعایت شود و دچار این مشکلات نشود. این اتفاقات همه در حالی بود که فرهاد مجیدی یکسری بازیکنان اصلی خود در خط حمله را اصلا به اردوی قبل از بازی هم دعوت نکرد و برخوردی احساس‌گونه با این قضیه داشت و همین هم کار دست تیمش داد. فرهاد مجیدی که می‌داند مدعیان زیادی بیرون تیم ایستاده‌اند تا تیمش را با نخستین تلنگر وارد حاشیه و فشار کنند، باید جلوی هر بهانه‌ای را بگیرد و براحتی تیمش را وارد این فضای سخت نکند. بدنه تیم استقلال از جوانانی تشکیل شده است که از تجربه بالایی برخوردار نیستند و چند اتفاق مشابه اینچنینی می‌تواند خیلی راحت برای فرهاد در ادامه راه مشکل‌ساز شود و روند خوب تیمش را متوقف کند. همان‌طور که این تیم در 5 هفته متوالی نتوانست به پیروزی برسد، استقلال می‌تواند بحران‌های دیگر را هم تجربه کند. پس از دریافت گل این مربی تیمش را به سوی توپ‌های بلند سوق داد و سردرگمی به وضوح در نوع بازی این تیم دیده می‌شد اما مثبت‌ترین نقطه بازی، کنفرانس خبری پس از بازی فرهاد مجیدی بود که به اشتباه خودش اقرار کرد و ما نشانه‌هایی از بلوغ را در صحبت‌های مربی استقلال ‌دیدیم. مجیدی در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: «واقعیتش این است که رویم نمی‌شد به این نشست بیایم. می‌خواستم از هواداران استقلال بابت این بازی عذرخواهی کنم. گفته بودم اگر حریف را دست‌کم بگیریم با مشکل مواجه می‌شویم و همین اتفاق هم رخ داد و حریف به گل رسید و ما به مشکل خوردیم. باز هم از هواداران استقلال عذرخواهی می‌کنم». 
 
* پذیرفتن اشتباه اتفاق خوبی بود که برای مربی استقلال
رخ داد و فرهاد مجیدی تنها باید به یک نکته توجه کند و آن هم این است که هوادار و دوستدار واقعی باشگاه استقلال از این تیم تنها جام می‌خواهد و ارائه بازی زیبا مربوط به زمانی است که فرهاد مجیدی جای پای خود را در استقلال سفت کند.
***
    فریاد آرمان رمضانی به سبک جواد نکونام     
مهاجم شمالی استقلال با درخشش در بازی برابر نود ارومیه نشان داد جای او روی نیمکت نیست. آرمان رمضانی بعد از گلی که به نود ارومیه زد، به سبک جواد نکونام شادی کرد تا به این شکل اعتراضش را به نیمکت‌نشینی خود نشان دهد. آرمان رمضانی که نیم‌فصل گذشته از پرسپولیس به استقلال آمد، در این مدت فرصت کمی برای بازی پیدا کرده ولی ۲ گل حساس ‌زده و در مجموع نمایش موفقی داشته است. رمضانی در لیگ بیست‌ویکم تنها چند دقیقه فرصت بازی کردن پیدا کرده و شرایط بسیار عجیبی را تجربه می‌کند. او حتی در بازی با نود ارومیه هم از ابتدا در ترکیب استقلال قرار نداشت و از دقیقه 60 این فرصت را پیدا کرد تا برای تیمش به میدان برود. رمضانی در طول بازی یک ضربه سر زیبا زد که واکنش دیدنی دروازه‌بان حریف را در پی داشت و دقیقه 88 هم موفق شد استقلال را از یک شکست حتمی نجات دهد. رمضانی بعد از گل با دست زمین بازی را نشان داد تا به این شکل به کادر فنی استقلال بگوید جای او روی نیمکت نیست. این دقیقا شبیه شادی گلی بود که جواد نکونام در لیگ دوازدهم و بازی با تراکتور انجام داد. او در این بازی نیمکت‌نشین بود و به محض ورود به زمین توانست تک‌گل 3 امتیازی استقلال را بزند و با شادی گلی به این سبک اعتراضش را به امیر قلعه‌نویی نشان داد. درخشش رمضانی در بازی روز یکشنبه یک علامت سوال مهم در ذهن هواداران این تیم ایجاد کرده است؛ اینکه آیا کیفیت این بازیکن از رودی ژستد پایین‌تر است که حتی یک دقیقه هم فرصت بازی کردن پیدا نمی‌کند؟ او از دقیقه 60 وارد زمین شد و ۲ فرصت عالی گلزنی ایجاد کرد ولی ژستد در طول بازی‌های زیادی که برای استقلال به میدان رفته کمتر خود را در موقعیت گلزنی قرار داده است، چه رسد به اینکه بخواهد موقعیت گلزنی ایجاد کند. 

***

امین قاسمی‌‌نژاد؛ 60 دقیقه سرد  برابر نود ارومیه

مهاجم استقلال در بازی با نود ارومیه هم نتوانست توانایی‌های خود را نشان دهد. روزهای سخت امین قاسمی‌نژاد در استقلال همچنان ادامه دارد. امین قاسمی‌نژاد یکی از گران‌ترین خریدهای استقلال در نقل و انتقالات تابستانی بود که خیلی‌ها انتظار داشتند با حضور او خط حمله آبی‌ها شرایط بهتری پیدا کند. با این حال قاسمی‌‌‌نژاد در این فصل در بیشتر بازی‌ها نیمکت‌نشین بوده و در دقایقی هم که بازی کرده شرایط خوبی نداشته است. قاسمی‌نژاد در بازی با نود ارومیه از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفت ولی شب آرامی را پشت سر گذاشت و نتوانست نقش پررنگی در روند حملات آبی‌ها داشته باشد و در نهایت هم دقیقه 60 با رضا آذری تعویض شد. البته گفته می‌شود بازیکنانی که می‌خواهند خود را ثابت کنند، اگر برابر تیم‌های کوچک بازی کنند، فشار زیادی را حس می‌کنند و شاید بهتر بود او در یک بازی دیگر نامش در ترکیب استقلال قرار می‌گرفت ولی به هر حال این بازیکن نتوانست از فرصتی که به او داده شد، استفاده کند.

Page Generated in 0/0056 sec