printlogo


کد خبر: 241790تاریخ: 1400/9/30 00:00
اخبار

صعود آسان پرسپولیس در جام حذفی
تیم فوتبال پرسپولیس با عملکرد قابل قبول در نیمه دوم توانست با پیروزی پرگل برابر تیم دسته‌اولی ویستاتوربین جواز صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی را کسب کند و به جمع مدعیان اضافه شود. دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ویستا توربین تهران در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی فوتبال کشور دیروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با پیروزی ۴ بر صفر قهرمان ۵ دوره متوالی لیگ برتر ایران به پایان رسید. محمد شریفی (۶۴)، سیامک نعمتی (۶۵)، عیسی آل‌کثیر (۸۰) و علی شجاعی (۳‌+۹۰) برای پرسپولیس در این بازی گلزنی کردند. دیروز همچنین 3 دیدار دیگر هم برگزار شد که در یکی از آنها صنعت‌نفت آبادان از سد شمس‌آذر قزوین گذشت اما تیم‌های لیگ برتری تراکتور و هوادار مقابل حریفان خود شکست خوردند و از جام حذفی کنار رفتند. به این ترتیب پرسپولیس همراه تیم‌های مس رفسنجان، ‏‬خلیج‌فارس ماهشهر، صنعت‌نفت آبادان، پدیده مشهد، نفت مسجدسلیمان، نساجی مازندران، مس کرمان، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، خیبر خرم‌آباد، آلومینیوم اراک، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان، استقلال تهران و سپاهان اصفهان راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند.
***
خشم صهیونیست‌ها از ستارگان عربستانی و عمانی حامی فلسطین
سرمربی تیم فوتبال امید با پرچم رژیم اشغالگر در بازی نمادین حضور پیدا کرد ولی ستارگان عربستان و عمان از فلسطین حمایت کردند و بی‌تفاوتی وی را جبران کردند. به گزارش فارس، دیدار نمادین هفته اخیر در کشور قطر به مناسبت به رسمیت شناخته شدن جام کشورهای عرب بعد از 60 سال از سوی فیفا جنجال‌آفرین شد. این بازی نمادین میان منتخب جهان با ستارگان اعراب برگزار شد. مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی امیدهای ایران هم در این دیدار به عنوان میهمان افتخاری در ترکیب تیم اعراب حضور داشت. مهم‌ترین نکته حضور «آورام گرانت» سرمربی اسرائیلی سابق چلسی روی نیمکت تیم منتخب جهان بود. حضور این مربی در این بازی با حضور تمام ستارگان فوتبال اعراب و مسلمان برای عادی جلوه دادن روابط با رژیم اشغالگر طراحی شده بود. «رابح ماجر» اسطوره فوتبال الجزایر و 2 ستاره دیگر این کشور با دیدن این مربی صهیونیست حاضر نشدند در این بازی شرکت کنند. به همین دلیل، از روی سکوها تماشاگر این مسابقه نمادین و به نوعی عادی‌ساز روابط با رژیم اشغالگر بودند. در حالی ستارگان سابق فوتبال الجزایر در حمایت از فلسطین این اقدام تحسین‌برانگیز را انجام دادند که مهدی مهدوی‌کیا، ستاره سابق فوتبال ایران در اقدامی عجیب، در این بازی شرکت کرد و در کنار این مربی صهیونیست قرار گرفت. موج انتقادات از این بازی به میزبانی قطر و با حضور کشورهای عرب در فضای مجازی بسیار زیاد بود. کاربران فضای مجازی در کشورهای عرب و مسلمان این بازی را محکوم کردند. در جدیدترین خبر از این بازی جنجالی، تصاویری از پیراهن‌های «نواف التمیاط» ستاره سابق تیم ‌ملی عربستان و «عماد الحُسنی» ستاره سابق عمانی‌ها در فضای مجازی منتشر شد که پرچم صهیونیست‌ها را از پیراهن خود پاک کرده‌اند. فیفا برای این بازی یک لباس مخصوص طراحی کرده بود که پرچم تمام کشورها و همچنین پرچم رژیم اشغالگر قدس نیز روی آن چاپ شده بود اما این ۲ ستاره سابق مسلمان، در اقدامی بزرگ و تحسین‌برانگیز، پرچم این رژیم را از پیراهن‌های خود پاک کردند. اقدام ۲ ستاره سابق فوتبال اعراب در فضای مجازی موج بزرگی را به راه انداخت و از این ۲ بازیکن سابق تشکر شد. در مقابل، رسانه‌های صهیونیست و حامی رژیم اشغالگر بشدت از این اقدام ۲ ستاره فوتبال خشمگین شدند. اقدام یک عربستانی و عمانی در حمایت از فلسطین مقابل صهیونیست‌های متجاوز در حالی رقم خورد که مهدی مهدوی‌کیا و فدراسیون فوتبال ایران هنوز پاسخگوی این اقدام عجیب خود نشده و سکوت کرده‌اند. این دیدار نمادین کاملا به صورت هدفمند از سوی فیفای صهیونیست طراحی شده بود تا با حضور گرانت در این بازی، به نوعی به دنیا نشان دهند رژیم اشغالگر با اعراب و مسلمانان مشکلی ندارد و به نوعی هویت جعلی‌اش را تایید کند. 
***
واکنش فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به پخش اشتباه سرود ایران
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نسبت به پخش اشتباه سرود ایران در مسابقات قهرمانی جهان واکنش نشان داد. به گزارش سایت فدراسیون وزنه‌برداری، هنگام اهدای مدال به قهرمانان دسته 102 کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان، سرود ایران به اشتباه پخش شد و فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نسبت به این اتفاق عذرخواهی کرد. در نامه فدراسیون جهانی آمده است: ما حساسیت این موضوع را درک می‌کنیم و به دلیل این اشتباه بزرگ که انجام شد، بسیار شرمنده هستیم. لطفا عذرخواهی ما را بپذیرید. مطمئن باشید فدراسیون جهانی در آینده توجه ویژه‌ای خواهد داشت که چنین اشتباهی دیگر تکرار نشود. یک بار دیگر عذرخواهی ما را از صمیم قلب بپذیرید. 

Page Generated in 0/0064 sec