printlogo


کد خبر: 241801تاریخ: 1400/9/30 00:00
در آیین قدردانی انجمن صنفی مراقبت‌های پرستاری از مدافعان سلامت مطرح شد
درمان بخشی از بیماران کرونایی در منزل

جامعه پرستاری کشور نقش موثر و اصلی را در مهار سویه‌های مختلف کرونا تاکنون چه در مراکز درمانی و چه در منازل داشته است تا جایی که با درمان تعداد زیادی از بیماران کرونایی در منزل، باری از دوش مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور برداشته شد. به گزارش خبرنگار «وطن‌امروز»، مراسم تجلیل از کادر درمان، پرستاران و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، در انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و مراقبت‌های پرستاری در منزل برگزار شد. در این مراسم مهناز امن‌زاده، مدیرعامل این انجمن صنفی با اشاره به اینکه ما دنبال ارزش‌گذاری برای خدمات پرستاری در منزل هستیم، گفت: این انجمن در نظر دارد خدمات پرستاری در منزل به بهترین شکل ممکن ارائه شود و در زمان نزدیک به ۲ ساله شیوع کرونا در کشور، همگان به این نتیجه رسیدند که خدمات پرستاران در منزل چه جایگاه و اهمیتی دارد. وی افزود: در این مدت، بخش قابل توجهی از بیماران کرونایی با تلاش و مجاهدت پرستاران این انجمن صنفی در منزل درمان شدند تا اندکی از بار فعالیت‌ها و مشغله‌های مراکز درمانی کاسته شود. 
 
* کمک به اشتغال پرستاران
امن‌زاده با بیان اینکه مراکز مشاوره و مراقبت‌های پرستاری در منزل طی ۲ سال گذشته یکصد هزار مورد درمان در منزل داشته‌اند، ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ مرکز فعال در تهران مشغول به فعالیت هستند و برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که از ظرفیت جامعه شریف پرستاری در این زمینه به بهترین شکل ممکن بهره بگیریم. 
مدیرعامل انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و مراقبت‌های پرستاری در منزل اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی اخبار در رسانه‌ها مبنی بر خروج پرستاران از کشور منتشر شده است، ما همه تلاش و توان خود را برای اشتغال‌زایی به میزان کافی برای پرستاران به کار بسته‌ایم و زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی مناسب در این انجمن صنفی نیز تعریف شده است. وی افزود: ما در راستای مسؤولیت اجتماعی خود برای بهبود شرایط اشتغال پرستاران، در همین فرصت از علاقه‌مندان پرستاری و مراقبت‌ها در منزل برای عضویت در این انجمن دعوت می‌کنیم. همچنین این امکان برای پرستاران و کادر درمان فراهم است که با عضویت خود، مراقبت از بیماران ICU را بر عهده بگیرند. 
امن‌زاده ادامه داد: حمایت وزارت بهداشت از انجمن صنفی مراکز مراقبت‌های پرستاری در منزل یک ضرورت است تا بتوانیم در زمینه سلامت بیماران گامی ارزشمند برداریم. 
 
* کاهش استرس‌های ناشی از کرونا
همچنین در این مراسم رحمت‌الله معماری، رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مراکز پرستاری در منزل با بیان اینکه انجمن در زمان کرونا توانست میزان استرس و حساسیت بین بیماران و مردم را کاهش دهد، اظهار کرد: طی 2 سال گذشته با شیوع کرونا خدمات ما افزایش یافت و در این میان نیز شاهد افزایش و رشد قارچ‌گونه مراکز غیرمجاز بسیار بودیم که به نظر من اگر جایگاه انجمن ارتقا یابد مشکلات در این زمینه رفع می‌شود. وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم انجمن عدم تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بوده است، گفت: جای امیدواری است که مجموعه دولت و وزارت بهداشت برای رفع این دغدغه و کمک به جامعه پرستاری آستین همت را بالا زده‌اند و امیدواریم این مشکل هرچه زودتر به طور کامل برطرف شود. 
***
    فوت 41 بیمار مبتلا به کرونا در  شبانه‌روز   
آمار فوتی‌های ناشی از کرونا همچنان کاهشی است اما با توجه به اینکه ورود سویه اُمیکرون به کشور تایید شده است، مردم باید همچنان به ۳ اصل رعایت فاصله‌های اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها پایبند باشند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، طبق اعلام وزارت بهداشت و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۹۰ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در شبانه‌روز گذشته شناسایی شد که ۴۷۸ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در این مدت 24 ساعته – از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه - ۴۱ بیمار مبتلا به کرونا نیز در کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند. 
بنابراین مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۶ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۳۶۹ نفر و مجموع جان‌باختگان این بیماری هم به ۱۳۱ هزار و ۱۲۴ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۹ هزار و ۴۸۹ نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲ هزار و ۸۴۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. گفتنی است تاکنون ۴۰ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۳۳۸ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور هم به ۱۱۳ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۴۵۶ دوز رسیده است.


Page Generated in 0/0062 sec