printlogo


کد خبر: 241802تاریخ: 1400/9/30 00:00
اخبار

اطلاعیه آموزش‌و‌پرورش درباره امتحانات دی‌ماه
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش با صدور اطلاعیه‌ای، نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد. امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش‌و‌پرورش برگزار می‌شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری، در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تأیید آموزش‌و‌پرورش محل، ارزشیابی دانش‌آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود. همچنین امتحانات داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش‌آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور موفق به کسب نمره قبولی در برخی دروس نشده‌اند، طبق برنامه، امتحان اعلامی از دوم دی‌ماه آغاز و به شیوه حضوری در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود. در این امتحانات از انواع سوالات (تشریحی،کوتاه پاسخ، چهارگزینه‌ای و...) استفاده شده و نمره منفی ندارند. گفتنی است شیوه‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره‌های مختلف تحصیلی و بخشنامه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دی‌ماه ۱۴۰۰در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قابل مشاهده است. لذا از معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان درخواست می‌شود تا اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش را صرفا از پورتال اطلاع‌رسانی این وزارتخانه پیگیری کنند. 
***
توزیع «بن‌کارت» و «ارزاق» بین مددجویان بهزیستی تهران
در پویش شب یلدا ۶۸۶۴ بسته ارزاق شامل برنج، ماهی، مرغ، گوشت، آجیل، شیرینی، حبوبات، روغن، رب و شکلات به ارزش ریالی هر بسته 3 میلیون تومان بین خانواده‌های مددجوی تحت پوشش بهزیستی تهران توزیع شد. به گزارش ایسنا،‌ میترا گلستانی، معاون مشارکت‌های بهزیستی تهران گفت: در پویش شب یلدا ۶۸۶۴ بسته ارزاق شامل برنج، ماهی، مرغ، گوشت، آجیل، شیرینی، حبوبات، روغن، رب و شکلات به ارزش ریالی هر بسته ۳۰ میلیون ریال بین خانواده‌های مددجویان تحت پوشش بهزیستی از جمله معلولان و خانواده معلولان، زنان سرپرست خانوار و کودکان کار همه مراکز تحت پوشش این شهرستان از طریق بهزیستی شهر تهران، خیران و برخی ارگان‌ها از جمله شرکت همراه اول توزیع شد. وی افزود: علاوه بر بسته‌های ارزاق، همچنین ۳۴۵ بن‌کارت به ارزش یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال بین مددجویان توزیع شد. گلستانی ادامه داد: سایر موارد توزیع شده بین مددجویان شامل اقلام بهداشتی و ضد‌عفونی به ارزش ۲ میلیارد و ۹۷۲ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال است. به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهر تهران، جمع کمک‌های این پویش بیش از ۲۱۲ میلیارد ریال است. 
***
سرقت هزاران دلار در پوشش مأمور پلیس
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند سارقان دلار در پوشش مامور خبر داد. سردار علیرضا لطفی در حاشیه دستگیری این افراد گفت: مدتی قبل مردی جوان با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کرد ۲ نفر با معرفی خود به عنوان مامور اقدام به ربودن ۱۷هزار دلار از وی کرده و متواری شده‌اند. لطفی با اشاره به اظهارات شاکی افزود: این فرد اقدام به خرید ۱۷ هزار دلار کرده و در حال عبور از خیابان بوده که ۲ مرد درشت اندام با معرفی خود به عنوان مامور پلیس او را سوار بر ماشین کرده و ۱۷ هزار دلار همراه وی را ربوده و متواری شده‌اند. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به پیگیری موضوع از سوی ماموران آگاهی گفت: ماموران با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته و همچنین دیگر روش‌های پلیسی، نشانه‌هایی از این افراد به دست آورده و متوجه شدند ۲ مامورنما عضو باند ۵ نفره سرقت هستند. وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های قضایی برای دستگیری اعضای این باند اظهار کرد: ماموران پلیس با اجرای چندین عملیات جداگانه، اعضای این باند را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که این افراد در اعترافات خود به سرقت ۱۷ هزار دلار که بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش داشت، اعتراف کردند. 
***
حمایت کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر از اقدامات تحول‌‌آفرین تهران
کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از طرح‌ها و اقدامات تحول‌آفرین که مشکلات روزمره مردم مناطق مختلف را در کمترین زمان حل می‌کند حمایت خواهد کرد. محمد آخوندی در جلسه طرح رصد منطقه ١٣ به ٨ طرح اصلی که شهردار منطقه ١٣ در حال پیگیری آن است اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها نشان می‌دهد مدیریت جدید منطقه ١٣ به دنبال کارهای بزرگ و تحولی برای حل مشکلات اصلی مردم این منطقه است و شورای شهر هم از این اقدامات تحولی در همه مناطق که مشکلات روزمره مردم را در کمترین زمان حل می‌کند، حمایت خواهد کرد. وی به طرح رصد و اهداف آن اشاره کرد و افزود: آشنایی و شناخت دقیق مشکلات مردم در محلات و مناطق تهران از نزدیک، بودجه‌ریزی با مشارکت مردم، رفع نیازهای واقعی مردم، استفاده بهینه از منابع محدود و احساس مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها از نتایج اجرای طرح رصد است‌. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: آزاد‌سازی فضاهای منطقه ١٣برای مردم، حل مسائل مربوط به قطب گردشگری بوستان سرخه حصار، تعیین تکلیف پایانه جدید شرق، تاسیس کارخانه آسفالت و مجموعه پسماند و حل مشکل معارضان خیابان پیروزی و ساماندهی مجموعه بازار محله شهرستانی از برنامه‌های مهم منطقه ۱۳ است که کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از اجرای آنها در سال ١۴٠١ حمایت کامل خواهد داشت.

Page Generated in 0/0056 sec