printlogo


کد خبر: 241803تاریخ: 1400/9/30 00:00
2 طبقه از پاساژ علاء‌الدین روی هوا!

طبقه 7 پاساژ علاء‌الدین در دوره چهارم مدیریت شهری تخریب شد! اما در دوره پنجم اجازه ساخت 2 طبقه اضافه داده شد. اکنون در دوره ششم مدیران تاکید دارند باید جلوی این کار گرفته و با متخلفان برخورد شود. 5 سال پیش بود که شهرداری تهران تصمیم گرفت طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را که به صورت خلاف ساخته شده بود، تخریب کند اما کار مدتی به تعویق افتاد ولی مدیران شهری تاکید کردند اجرای حکم قطعی است. مالک پاساژ علاءالدین علاوه بر اینکه کاربری پارکینگ در طبقه منفی ۳ را به تجاری تبدیل کرده بود، یک طبقه اضافه بنا هم بر روی پاساژ ساخته بود و مدیران شهری تاکید کردند باید این طبقه اضافی تخریب شود. حتی محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران تاکید کرد گردن‌کلفت‌ها در شهر حاشیه امن نخواهند داشت و اگر علاءالدین به اندازه کل بودجه شهرداری پول بدهد باز هم طبقه ۷ را تخریب خواهد کرد. تخفیف طبقه هفتم علاءالدین رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را داشت و باید این اقدام صورت می‌گرفت؛ بالاخره طبقه هفتم که دیوارهای آن ساخته شده بود تخریب شد. مدتی از این کار گذشت اما در دوره پنجم مدیریت شهری تهران، مالکان ساختمان رای کمیسیون ماده 38 را برای ساخت ۲ طبقه اضافه بنا را گرفتند و حال مدیران جدید شهری تاکید دارند این کار تخلف است و باید جلوی آن گرفته شود. پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای ششم شهر تهران در این باره به فارس گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران مدیران تاکید داشتند باید ساختمان‌های ایمن ساخته شود و تمام اعضای شورا در این زمینه ثابت‌قدم بودند. وی ادامه داد: در دوره پنجم مدیریت شهری در یک اقدام تعجب‌آمیز موضوع پاساژ علاءالدین به ماده ۳۸ می‌رود و در آنجا شهرداری وقت تهران در یک اقدام عجیب از این تخلف حمایت و آن را تایید می‌کند که این امر منجر به صدور حکم در یک ساختمان ناایمن می‌شود و اجازه ساخت ۲ طبقه اضافه بنا را می‌دهند. 
 
* جلوی ساخت ۲ طبقه اضافه بنا را می‌گیریم
سروری با تاکید بر این موضوع که درباره ساختمان‌های ناایمن حساس هستیم، گفت: در شورای قبل اجازه ۲ طبقه بنا بر روی علاءالدین داده شده است و سوال ما این است که چرا این اجازه داده شده است؟ در این مکان مردم زیادی رفت و آمد می‌کنند و باید ساختمان ایمن باشد. 
وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که جلوی ساخت ۲ طبقه اضافه بنا را در این پاساژ بگیریم چون برای ما ایمنی و سلامت شهروندان بسیار مهم است. 
البته موضوع ساخت ۲ طبقه اضافه بنا در پاساژ علاء‌الدین از طریق کمیسیون حقوقی و نظارت شورا در حال پیگیری است. 
 مهدی اقراریان، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای ششم شهر تهران در این باره با تأکید بر لزوم تأمین ایمنی ساختمان‌ها به منظور پیشگیری از وقوع حوادث، استفاده از راهکارهای قانونی در موضوعات مرتبط با شهرسازی را برای پیشگیری از وقوع حوادث حائز اهمیت می‌داند. 
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره گفته است: مصوبه ساخت ۲ طبقه جدید بر روی پاساژ علاءالدین باید ابطال شود. 
 
* برخی به دنبال قاعده جدید ساخت‌و‌ساز در این ساختمان بودند
از سوی دیگر شهردار تهران درباره آخرین وضعیت ساختمان علاءالدین اظهار داشت: برخی به دنبال ایجاد قاعده جدید برای ساخت و ساز در این ساختمان بودند که اقدام‌شان تخلف بود. علیرضا زاکانی گفت: این افراد را به بخش تخلفات اداری شهرداری معرفی کردیم تا اقدامات لازم صورت گیرد. 
وی خاطرنشان کرد: برخی از مالکان مغازه‌های این پاساژ نسبت به ایمنی واحدهای‌شان اقدام کرده‌اند و این موضوع باید استمرار یابد و ان‌شاءالله قدم‌های بیشتری برداشته شود. 
به گفته زاکانی، تعداد زیادی ساختمان ناایمن در شهر تهران وجود دارد که فقط شهرداری تهران می‌تواند از آنها بازدید کرده و اخطار دهد و شهرداری نمی‌تواند کار دیگری انجام دهد. 

Page Generated in 0/0051 sec