printlogo


کد خبر: 241812تاریخ: 1400/9/30 00:00
اخبار

جوانان هر استان پیشگام ارائه راه‌حل مسائل باشند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جوانان و متخصصان هر استان در طرح و ارائه راهکار مسائل خود، پیشگام باشند. 
سعید جلیلی در دیدار مجازی با جمعی از فعالان استان کهگیلویه‌وبویراحمد تاکید کرد: فعالان استان‌های مختلف با استفاده از فرصت بسیار خوب فضای مجازی می‌توانند جلسات مستمری برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای حل آنها تشکیل داده و در میان‌مدت به صورت جدی بر روند اداره استان خود تاثیر مثبت بگذارند. وی خاطرنشان کرد: یکی از تاکیدات ما همواره این بوده است که متخصصان، جوانان و پیشکسوتان هر استان باید در شناخت و طرح مسائل خود پیشگام شوند و در جلسات مشترک با یکدیگر راه‌حل‌ها را به اشتراک بگذارند تا پاسخ صحیح مسائل به صورت جمعی معین شود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این پیشگامی و رسیدن به راهکار مشترک توسط نخبگان مورد استقبال مسؤولان کشور است و می‌تواند مصداق روشن مشارکت دادن مردم در اداره کشور تلقی شود. جلیلی با بیان اینکه امروز اصلی‌ترین سوال جمع‌های مختلف دغدغه‌مند این است که چگونه می‌توان به وضعیت مطلوب استان رسید، تصریح کرد: پیش از طرح این سوال، باید وضعیت مطلوب را شناخت؛ اگر وضعیت مطلوب -که به صورت واقعی امکان رسیدن به آن وجود داشته باشد- شناخته شود، آنگاه می‌توان روند اداره استان را مورد نقد قرار داد و نقاط مثبت یا ضعف آن را تایید، تصحیح یا تکمیل کرد. وی با اشاره به مفهوم «کار قرارگاهی» در استان‌ها افزود: جلسات همفکری حتما باید به خروجی مشخص ختم شود. فعالان استانی نباید به حداقل‌ها و گعده‌ها اکتفا کنند، بلکه باید با دعوت از متخصصان و رسیدن به راهکار‌های متقن و مشخص، به هدایت عملیاتی موضوعات جاری کمک کنند. 
***
واشنگتن هیچ پیشنهاد ملموسی را به ۱+۴ ارائه نکرده است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ صحبت مستقیمی با آمریکا طی این‌ ماه‌ها که گفت‌وگوها در وین در جریان بوده، انجام نشده و تنها برخی پیام‌ها به واسطه انریکه مورا به صورت مکتوب و غیرمکتوب از ابتدای گفت‌وگوها درباره موضوعات مذاکراتی دریافت و جواب‌ها هم درجا داده شده است. 
سعید خطیب‌زاده در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر پیام مستقیم آمریکا به ایران درباره برنامه هسته‌ای گفت: درباره گفت‌وگوهای وین هیچ صحبت مستقیمی با آمریکا در این‌ ماه‌ها که گفت‌وگوها در وین در جریان بوده، انجام نشده است. برخی پیام‌ها به واسطه انریکه مورا، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام به صورت مکتوب و غیرمکتوب از ابتدای گفت‌وگوها در وین درباره موضوعات مذاکراتی و نه چیزی بیش از آن دریافت شده و جواب‌ها هم درجا داده شده است. وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد و تحرکات منفی ۳ کشور اروپایی در مذاکرات وین گفت: در طول مذاکرات بیش از هر دوره دیگر مذاکرات مواجه با دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای علیه آنچه در اتاق‌های گفت‌وگوها انجام می‌شود، از سوی برخی از این کشورها بودیم. بویژه ۳ کشور اروپایی متاسفانه به جای اینکه وقت و انرژی خود را معطوف به مذاکرات کنند، بعضا دیده شده وارد کارزارهای رسانه‌ای شدند و اطلاعات غلط و برساخته داده شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه در تشریح فضای کنونی در وین اظهار داشت: ما امروز ۲ متن توافق شده جدید داریم که ماحصل گفت‌وگوهای بسیار فشرده‌ای است که طی چند روز گذشته در وین همراه با تنفس چند روزه به دست آمده است. اینها متن‌هایی است که نظرات ایران به همراه متون قبلی در آن لحاظ شده است و الان متونی داریم که بر اساس آن می‌توانیم به گفت‌وگوهای آتی ادامه دهیم. وی گفت: اگر طرف‌های مقابل از روز اول با همین رویکردی که در روز آخر به گفت‌وگوها پیوستند، وارد می‌شدند، بسیار زودتر می‌توانستیم به این متون به عنوان مبنای گفت‌وگوهای آتی برسیم. 
***
دشمن اگر حرکتی کند، به سرنوشت دفاع‌مقدس گرفتار می‌شود
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: دشمنان ما باید بفهمند اگر بخواهند حرف بزنند یا حرکتی کنند، همان‌طور که دشمنان در ۸ سال دفاع‌مقدس آسیب دیدند، مجددا به سرنوشت آنان گرفتار خواهند شد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع تیپ یکم تکاوران دریایی امام حسین(ع) اظهار کرد: تیپ یکم تکاوران دریایی امام حسین(ع) جزو یکی از توانمندترین تیپ‌های رزمی در نیروی دریایی ارتش است و شما جوانان و فرماندهان باید به حضور و خدمت در این تیپ افتخار کنید و بدانید فرماندهان و کارکنانی در این تیپ خدمت کرده‌اند و آن را به شما تحویل داده‌اند و شما باید ادامه‌دهندگان راه آنان باشید. وی ادامه داد: شما که در حال حاضر این مسؤولیت را دارید به عنوان سربازان مخلص ولایت با آموزش‌های نظامی و با قدرت ایمان خود طوری عمل کنید که دشمن جرأت تعرض به خاک ایران اسلامی را نداشته باشد. دریادار سیاری همچنین تصریح کرد: همین حضور، آمادگی، تجهیزات رزمی و همین شعار «راه ما راه حسین(ع) است» در واقع نشان‌دهنده قدرت بالا و قدرت دفاعی کشور است که دشمنان ما باید بفهمند اگر بخواهند حرفی بزنند یا حرکتی کنند، همان‌طور دشمنان در ۸ سال دفاع‌مقدس آسیب دیدند، مجددا به سرنوشت آنان گرفتار خواهند شد و این فقط با وجود قدرت بالای دفاعی شما جوانان برومند میسر خواهد شد. 

Page Generated in 0/0057 sec