printlogo


کد خبر: 241823تاریخ: 1400/10/1 00:00
اخبار

یزد میزبان دائمی جشنواره ملی فیلم «رویش» شد
با انعقاد تفاهمنامه مشترک که به امضای رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و شهردار یزد رسید، این شهر به عنوان پایگاه دائمی برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه دینی «رویش» معرفی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در مراسمی با حضور استاندار یزد تفاهمنامه همکاری مشترک بین حوزه هنری انقلاب اسلامی و شهرداری یزد در زمینه برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه دینی «رویش» منعقد شد و به امضای محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری و ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد رسید. رئیس حوزه هنری در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری استان یزد گفت: در دوره جدید حوزه هنری، مراکز استانی در اولویت قرار دارند و امروز باید استعدادهای هنری و ادبی را در استان‌ها جست‌وجو کرد. بر اساس این تفاهمنامه، جشنواره ملی فیلم کوتاه دینی «رویش» با سابقه ۱۰ ساله که پیش از این در تهران و مشهد برگزار می‌شد، به صورت دائمی به شهر یزد منتقل و این رویداد هنری هر ساله با مشارکت حوزه هنری و شهرداری یزد برگزار خواهد شد. 
***
تجلیل هارولد لوید از کارگردان «تل‌ماسه»
دنی ویلنوو جایزه هارولد لوید را از جوایز لومیر ۲۰۲۲ دریافت می‌کند. دنی ویلنوو، فیلمساز کانادایی با دریافت جایزه «هارولد لوید» برای فیلمسازی، در جوایز لومیر فرانسه تجلیل می‌شود. به گزارش ورایتی، این تجلیل در دوازدهمین دوره اهدای جوایز لومیر که یکم فوریه برگزار می‌شود، انجام می‌شود. فیلم «تل‌ماسه» ویلنوو که با اقتباس از داستان علمی- تخیلی فرانک هربرت ساخته شده و تحسین منتقدها را به همراه داشته است، در گیشه سینماهای جهان نیز موفق ظاهر شد. این فیلم یکی از امیدداران فصل جوایز سینمایی امسال است. جوایز لومیر که از جمله نخستین جوایز فصل هستند، با رای حدود ۱۳۰ نماینده بین‌المللی از ۴۰ کشور اهدا می‌شوند و معادل فرانسوی گلدن‌گلوب شناخته می‌شوند. این جایزه سینمایی فرانسوی هر سال توسط «آکادمی لومیر» به بهترین‌های صنعت سینما که به زبان فرانسوی باشند، اهدا می‌شود. این جایزه سال ۱۹۹۶ ایجاد شده و مراسم آن در پاریس برگزار می‌شود. 
***
تماشای تئاتر با الزام واکسیناسیون
مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد طبق توافق ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های کرونایی تئاتر لغو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت کامل سالن‌ها استفاده می‌شود. به گزارش مهر، قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت رفع محدودیت‌های کرونایی و استفاده محدود از ظرفیت تماشاگر سالن‌های تئاتری گفت: با توجه به اینکه شرایط کرونایی کشور در وضعیت آبی قرار دارد و تئاتر و سینما در گروه دوم مشاغل کاری تعیین‌شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارند، طی رایزنی‌هایی که با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم، ستاد با رفع محدودیت‌های کرونایی در تئاتر موافقت کرد. وی تأکید کرد: بر این اساس و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از هفته جاری سالن‌های تئاتر می‌توانند از ۱۰۰ درصد ظرفیت خود برای اجرای نمایش‌ها استفاده کنند. آشنا درباره اینکه چگونه بحث واکسیناسیون مخاطبان هنگام تهیه بلیت اجراهای تئاتری مدنظر قرار می‌گیرد، یادآور شد: قرار بر این است سایت‌های فروش بلیت با سامانه طراحی‌شده توسط وزارت کشور در ارتباط قرار گیرند تا هنگام ارائه کد ملی برای خرید بلیت، مشخص شود که تماشاگر واکسن‌زده است یا نه. در صورتی که واکسیناسیون انجام نشده باشد، کد ملی ارائه‌شده امکان خرید بلیت را نخواهد داشت. در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تمهیداتی در این باره در سالن‌های تئاتر نیز در نظر گرفته شود.
***
از طهران تا تهران ویژه شب یلدا منتشر شد
«از طهران تا تهران» ویژه شب چله با روایت رسول نجفیان از سوی فرهنگسرای ارسباران، تولید و منتشر شد.  به گزارش «وطن‌امروز»، به نقل از مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، ۲ شماره از مجموعه شب چله روایت رسول نجفیان از آداب و رسوم مردم در بلندترین شب سال، منتشر شد.  نجفیان در این مجموعه درباره آیین‌های مختلف شب یلدا؛ از جمله چهارچهار، شادی و پایکوبی مردم در شب چله و چشم‌انتظاری آنها برای آمدن بهار، نکات جالبی را بیان می‌کند.

Page Generated in 0/0056 sec