printlogo


کد خبر: 241846تاریخ: 1400/10/1 00:00
اخبار

برخورد با ۱۱۱ گرداننده سایت‌های شرط‌بندی و مراکز فساد در تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برخورد با ۱۱۱ گرداننده سایت‌های شرط‌بندی، قماربازی و مراکز فساد در تهران خبر داد. سردار حسین رحیمی در پنجمین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت عمومی و پلیس فتای پایتخت اظهار کرد: در این مرحله از طرح اقتدار، پلیس ۳۱ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار را که دارای تحرکات مجرمانه بودند دستگیر کرد. وی ادامه داد: همچنین در این مرحله از طرح ۸۰ نفر از اوباشی که جرائم خشن اعم از نزاع، تخریب، قمه‌کشی، عربده‌کشی و... داشتند را نیز دستگیر کردیم. به گفته وی، ۱۱۱ نفر از گردانندگان سایت شرط‌بندی، قماربازی و مراکز فساد نیز در این طرح دستگیر شدند که برخی از آنها در فضای مجازی فعالیت می‌کردند. همچنین ۱۹۶ نفر از نوچه و نوپاها در بحث اوباشگری دستگیر شدند. سردار رحیمی درباره بحث بادیگارد گرفتن برخی افراد هم گفت: پیش از این نیز اعلام کردیم که چیزی تحت عنوان بادیگارد نداریم. اخیرا دیده شد یکی از افراد شناخته‌شده دست به این اقدام زد که چون خلاف قانون بود با آن برخورد شد. این موضوع در فضای مجازی نیز بازتاب داشت. وی درباره دستگیری باندهای جعل اسناد نیز گفت: درباره جعل اسناد ۳ باند منهدم شد و دستگیری سردسته‌های آنها نیز انجام شد که طی آن ده‌ها مورد از اسناد جعلی کشف شد. فرمانده انتظامی پایتخت گفت: ۱۲۳۰ پاتوق صنفی را که احتمال می‌دادیم اراذل و اوباش در آنها تردد می‌کند تحت رصد قرار دادیم که با تعدادی از این موارد برخورد شد و ۶۷ مورد از پاتوق‌هایی که اوباش در آنجاها تردد داشتند نیز پلمب شد. همچنین با ۲۰ سرشبکه مرتبط با اراذل و اوباش هم برخورد شد. 
***
اقامه «نماز جماعت در مدارس» توسط ۱۵ هزار روحانی
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: در واحدهای آموزشی کشور ۱۵ هزار روحانی مسؤولیت اقامه نماز را بر عهده دارند. میکائیل باقری در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار کرد: در بیشتر مدرسه‌های کشور نماز جماعت برگزار می‌شود و در واحدهایی که نماز جماعت برگزار نمی‌شود، یا به افق شرعی نمی‌رسند یا به لحاظ تعداد محدود جمعیت دانش‌آموزی، امکان برگزاری نماز جماعت نیست. وی افزود: در مدارس سراسر کشور، تعداد ۱۵ هزار روحانی مسؤولیت اقامه نماز را بر عهده دارند و به اقامه نماز جماعت با مشارکت دانش‌آموزان می‌پردازند. باقری تصریح کرد: مأموریت اصلی این اداره کل در بحث نماز نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان است و نخستین قدم به همین منظور از جشن تکلیف آغاز خواهد شد. مدیریت در این برنامه‌ها اقتضایی و با توجه به شرایط خواهد بود. 
***
ارسال ۱۰ هزار بخاری و آبگرمکن به مناطق کمتر برخوردار
بنیاد احسان در پویشی که از ۲ ماه پیش آغاز شده ۱۰ هزار بخاری و آبگرمکن به مناطق کمتر برخوردار ارسال کرده است. بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در پویش دلگرمی این بنیاد، بیش از 10 هزار بخاری و آبگرم بین مردم کمتر برخوردار و مناطق سردسیر‌تر توزیع کرد. در این پویش که از 2 ماه پیش آغاز شده، خیرین با کمک 2 میلیاردی حدود ۲۰ درصد سهم داشتند و ستاد اجرایی نیز به تنهایی 8 میلیارد تومان هزینه کرده است. این بخاری‌ها و آبگرمکن‌ها تولید داخل است و از کارگاه‌های داخل هر استان تهیه و بین مردم کمتر برخوردار همان منطقه توزیع شده است. پویش بعدی بنیاد احسان توزیع لباس گرم و کیف و کفش بین کودکان مناطق کمتر برخوردار است. پویش‌های بنیاد احسان تا پایان امسال ادامه دارد. 
***
بهره‌مندی معلولان شاغل از امتیاز بازنشسـتگی پیش از موعـد
مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور از امکان بهره‌مندی افراد دارای معلولیت شاغل در بخش‌های خصوصی و غیردولتی از امتیاز بازنشستگی پیش موعد خبر داد. محمدرضا شهبازی گفت: بر اساس اعلام معـاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، با اجرای آیین‌نامه قانون اصلاح قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی و معلولان عادی و شاغلان مشاغل سخت و زیان‌آور مصوب ۱۳۸۳ (مصوب 10/۲/85)، تمام معلولان عادی و معلولانی که بر اثر حوادث ناشـی از کار مشـمول قانون تامین اجتماعی که در بخش غیردولتی یا موسسات مشمول قانون فهرست نهاد‌ها و مؤسسات عمومی غیردولتی (مصوب ۱۳۷۳ و اصلاحات بعدی آن) یا دستگاه‌های دارای مقررات استخدامی خاص شاغل باشند، می‌توانند از مزایای مندرج در قانون مذکور بهره‌مند شوند. وی افزود: افراد دارای معلولیت می‌توانند برای بهره‌مندی از بازنشسـتگی پیش از موعد به سازمان‌های تامین اجتماعی در سراسر کشور مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0065 sec