printlogo


کد خبر: 241871تاریخ: 1400/10/2 00:00
اخبار

یزد آغازگر جشنواره «تئاتر فجر» 
چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۱۴ بهمن از یزد کار خود را آغاز می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، تاریخ قطعی برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد. بر این اساس این رویداد از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود. افتتاحیه این جشنواره ۱۴ بهمن مصادف با سالروز ولادت حضرت امام محمدباقر(ع) در شهر یزد برگزار خواهد شد. همچنین آیین پایانی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با معرفی برگزیدگان این رویداد، ۲۶ بهمن همزمان با سالروز ولادت حضرت امام علی(ع) در تالار وحدت برگزار می‌شود. اخبار و رویدادهای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سایت fitf.ir در دسترس است. 
***
آقای حکایتی به تلویزیون باز‌می‌گردد
بهرام شاه‌محمدلو جمعه سوم دی‌ماه به برنامه «بسته پیشنهادی» شبکه ۲ می‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، بهرام شاه‌محمدلو، مجری و برنامه‌‌ساز حوزه کودک و نوجوان که بسیاری او را با عنوان «آقای حکایتی» و قصه‌گویی‌هایش می‌شناسند جمعه سوم دی‌ماه به برنامه «بسته پیشنهادی» شبکه ۲ می‌آید. شاه‌محمدلو، کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که سال‌ها در عرصه بازیگری تئاتر و همچنین آثار عروسکی چه برای تلویزیون و چه در صحنه تئاتر فعالیت کرده است. بسیاری از جوانان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ او را با مجموعه نمایشی «زیر گنبد کبود» به خاطر دارند که هر بار حکایت یا قصه‌ای را با حضور چند بازیگر برای مخاطبانش تعریف می‌کرد. شاه‌محمدلو سال‌هاست در تلویزیون برنامه‌سازی نکرده و چند سالی است که در هیچ برنامه‌ تلویزیونی نیز حضور نداشته و حالا قرار است در برنامه این هفته «بسته پیشنهادی» که با موضوع قصه‌گوی خوب روی آنتن می‌رود حضور پیدا کند. برنامه «بسته پیشنهادی» با اجرای مژده لواسانی و تهیه‌کنندگی الهه بهبودی جمعه‌شب‌ها ساعت ۲۱ به صورت زنده از شبکه ۲ پخش می‌شود. جباری، سردبیری برنامه را بر عهده دارد و هر هفته آیتم‌های مختلفی از جمله «پیگیری هفته»، «پیشنهاد ما» و «پیشنهاد شما» دارد. 
***
«همسران حاج‌عباس» به تلویزیون ‌آمدند
«همسران حاج‌عباس» ساخته محسن عبدالوهاب ساعت ۲۰ دیروز روی آنتن شبکه مستند رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، «همسران حاج‌عباس» ساخته محسن عبدالوهاب برنده جایزه «گرگ نقره‌ای» از جشنواره فیلم مستند آمستردام (IDFA) در سال ۲۰۰۱، روز گذشته اول دی ساعت ۲۰ در قالب مجموعه‌مستند «گنجینه» از شبکه مستند پخش شد. «همسران حاج‌عباس» یکی از نمونه‌های مستند داستانی در دهه 70 است؛ فیلم روایتگر روابط پیچیده و عمیق و انسانی ۲ هووی سابق در یک خانه در قزوین است. 
این فیلم یک مستند ۴۵ دقیقه است و از دیگر عوامل آن می‌توان به حسن بشکوفه تهیه‌کننده، شهرزاد پویا تدوینگر، مرتضی پورصمدی فیلمبردار، مرتضی دهنوی صدابردار، محمدرضا حسینی مدیرتولید اشاره کرد. مجموعه‌مستند «گنجینه» به کارگردانی حنیف شهپرراد نگاهی به سینمای مستند ایران در دهه‌های گذشته دارد و بهترین آثار ساخته‌شده را مورد بررسی قرار می‌دهد. فصل جدید این مجموعه از چهارشنبه ۲۴ آذرماه روی آنتن رفته است. این مجموعه تولید شبکه مستند سیماست که چهارشنبه‌ها ساعت ۲۰ پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد (امروز) ساعت ۹ خواهد بود.
***
اکران ۲ فیلم جدید به صورت آنلاین 
فیلم بلند ویدئویی «پرو» و مستند «بازی‌نویس» به صورت آنلاین اکران می‌شوند. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم بلند ویدئویی «پرو» به کارگردانی بهزاد نعلبندی و تهیه‌کنندگی مهدی کوهیان از دیروز چهارشنبه اول دی‌ماه در صفحه اختصاصی «هنر و تجربه» هاشور اکران آنلاین خود را آغاز کرد. این فیلم با شعار «هر لباس داستانی دارد» اکران می‌شود. 
موسسه «هنر و تجربه» در ادامه اکران آنلاین فیلم‌های خود، این بار فیلم «پرو» را که پیش از این در سینماهای این موسسه اکران شده بود، در سایت هاشور به نمایش می‌گذارد. «پرو» داستان یک روز از زندگی ۳ شخصیت است که در نقاط مختلف تهران زندگی می‌کنند. آنها برای تهیه لباسی برای عروسی از خانه خارج می‌شوند ولی بدون آنکه بدانند بر زندگی هم تاثیر می‌گذارند و موجبات تغییر مسیر زندگی یکدیگر می‌شوند. امیرجعفر کرمانی، میترا ضیایی‌‌کیا، آیلار ریاضی، شیوا اردویی، فربد فرهنگ، علیرضا بهزادی‌پور و عباس امیری بازیگران «پرو» هستند. همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی مستند «بازی‌نویس» این اثر از روز گذشته در همین پلتفرم به صورت آنلاین به نمایش درآمد.
این مستند که به زندگی تئاتری محمد رضایی‌راد می‌پردازد، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آریان رضایی از دوشنبه ۲۹ آذرماه ساعت ۱۷ عصر در پلتفرم هاشور به ‌صورت آنلاین اکران شده است. 
در این مستند که با هدف ثبت تاریخ شفاهی تئاتر معاصر ایران ساخته شده است، امیر قالیچی مجری طرح، محمدجواد ایزدی تدوین و اصلاح نور و رنگ، پیمان حسینی مدیر تصویربرداری، شیما مرادی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، ندا آل‌طیب مدیر هماهنگی و مشاور رسانه‌ای، ساینا قادری عکاس و مسعود رمضانی دستیار دوم کارگردان، آریان رضایی را همراهی می‌کنند.

Page Generated in 0/0055 sec