printlogo


کد خبر: 241902تاریخ: 1400/10/2 00:00
رشد تصاعدی آمار کرونا در ایران با ورود سویه جدید
شمار مبتلایان اُمیکرون در کشور به 1800 نفر رسید

پای سویه اُمیکرون کرونا در حالی به ایران باز شده که با توجه به قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالای این ویروس، در صورت کم‌توجهی مردم نسبت به رعایت سفت و سخت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، این ویروس کل کشور را در بر می‌گیرد. 
معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون 1800 مورد مشکوک به اُمیکرون به مراکز آزمایشگاهی ارسال شده است، گفت: در صورت تأیید موارد جدید مبتلا به این بیماری، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. وی افزود: از شلوغی حمل‌ونقل عمومی تهران برای شیوع گسترده اُمیکرون نگرانیم. وی اظهار داشت: انتظار داشتیم که موارد اُمیکرون افزایش یابد. معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه اُمیکرون تا ۲ ماه آینده به ویروس غالب در دنیا تبدیل خواهد شد. حیدری تاکید کرد: وزارت بهداشت آمادگی‌های لازم را دارد اما مردم باید مراقبت کنند تا درگیر این بیماری نشوند. 
همچنین سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از احتمال رشد تصاعدی آمار کرونا به دنبال وجود سویه اُمیکرون در کشور خبر داد. محمد هاشمی گفت: با توجه به قدرت بالای سرایت اُمیکرون نسبت به سویه‌های قبلی و امکان رشد تصاعدی آمار مبتلایان به این بیماری در کشور و پیرو اجلاس اضطراری رؤسای دانشگاه‌های علوم‌‌پزشکی و دستور وزیر بهداشت مبنی بر آماده‌باش صددرصدی تمام مراکز درمانی کشور، اهمیت اطلاع‌رسانی همه‌جانبه در این باره بیش از پیش ضروری است. وی افزود: انتظار می‌رود با ارائه صحیح و بهنگام اطلاعات از سوی مسؤولان وزارت بهداشت از یک سو و همراهی و تعامل رسانه‌ها از سوی دیگر، شاهد پرهیز مردم از عادی‌انگاری، تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل و تقویت پوشش واکسیناسیون بویژه دوز سوم در کشور باشیم. هاشمی گفت: سلسله نشست‌های خبری مسؤولان و کارشناسان حوزه سلامت، از شنبه ۴ دی‌ به صورت تصویری در استودیو سلامت وزارت بهداشت برگزار و اطلاع‌رسانی لازم در این باره انجام خواهد شد.
 
* فوت ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا
هر چند آمار مرگ‌و‌میر و مبتلایان به کرونا در کشور نسبت به ما‌ه‌های گذشته کاهشی شده است اما نباید این روند کاهشی منجر به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۰۳ بیمار «کووید-19» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۴۴ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. بر این اساس از ظهر روز سه‌شنبه تا ظهر روز چهارشنبه اول دی‌ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۳۴۴ نفر از آنان بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۴۴ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۲۱۱ نفر رسید. در مدت یادشده ۲۲ استان کشور آمار صفر یا یک فوتی داشته‌اند و بیشترین آمار مرگ‌و‌میر بیماران کرونایی مربوط به تهران با ۱۴ نفر، آذربایجان شرقی با ۶ نفر و یزد با ۴ نفر بوده است. از سویی خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۱۶ هزار و ۳۲۴ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۸۲۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۴۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۶ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارند و ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی هستند. 
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در مدت یادشده ۳۷۰ هزار و ۱۴۳ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. تاکنون ۵۹ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۹۷۶ نفر دوز اول، ۵۰ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۱۹۷ نفر دوز دوم و ۴ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۸۷ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بر اساس این گزارش، مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۱۴ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۶۰ دوز رسیده است.
 

Page Generated in 0/0054 sec